byta bromsbeläggen

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Användarens profilbild
fuck_rooster
Svårstartad skrothög

byta bromsbeläggen

Inlägg av fuck_rooster »

Har blivit dags att byta bromsbeläggen till frambromsen på min Derbi så jag undrar hur man gör och ifall man blir tvungen att ta isär oket och lufta bromsarna efter det sen pånytt eller hur går det till?
fax110
Gasres

Re: byta bromsbeläggen

Inlägg av fax110 »

fuck_rooster skrev:Har blivit dags att byta bromsbeläggen till frambromsen på min Derbi så jag undrar hur man gör och ifall man blir tvungen att ta isär oket och lufta bromsarna efter det sen pånytt eller hur går det till?
det är väldigt enkelt,

skruva loss oket från svingen/hålaren som siter på svingen

tryck isär klossarna så att kolvarna far hellt in plocka ut sprintarna så faller klossarna lös, sen sätter du dom nya klossarna och på med sprintarna sen skruvar du tillbaks oket,
Användarens profilbild
Karlberg1011
Svårstartad skrothög

Inlägg av Karlberg1011 »

fax110 skrev:
fuck_rooster skrev:Har blivit dags att byta bromsbeläggen till frambromsen på min Derbi så jag undrar hur man gör och ifall man blir tvungen att ta isär oket och lufta bromsarna efter det sen pånytt eller hur går det till?
det är väldigt enkelt,

skruva loss oket från svingen/hålaren som siter på svingen

tryck isär klossarna så att kolvarna far hellt in plocka ut sprintarna så faller klossarna lös, sen sätter du dom nya klossarna och på med sprintarna sen skruvar du tillbaks oket,
Precis, bara att framoket sitter inte på svingen ;)
Bild

Riktiga män borstar tänderna med avfettning!
fax110
Gasres

Inlägg av fax110 »

Karlberg1011 skrev:
fax110 skrev:
det är väldigt enkelt,

skruva loss oket från framgaffeln/hålaren som siter på framgaffeln

Precis, bara att framoket sitter inte på svingen ;)
haha ja e lite trött idag ;) då menar jag istället från fram gaffeln haha :P
Låst