det är väldigt enkelt,fuck_rooster skrev:Har blivit dags att byta bromsbeläggen till frambromsen på min Derbi så jag undrar hur man gör och ifall man blir tvungen att ta isär oket och lufta bromsarna efter det sen pånytt eller hur går det till?
Precis, bara att framoket sitter inte på svingenfax110 skrev:det är väldigt enkelt,fuck_rooster skrev:Har blivit dags att byta bromsbeläggen till frambromsen på min Derbi så jag undrar hur man gör och ifall man blir tvungen att ta isär oket och lufta bromsarna efter det sen pånytt eller hur går det till?
skruva loss oket från svingen/hålaren som siter på svingen
tryck isär klossarna så att kolvarna far hellt in plocka ut sprintarna så faller klossarna lös, sen sätter du dom nya klossarna och på med sprintarna sen skruvar du tillbaks oket,
haha ja e lite trött idag ;) då menar jag istället från fram gaffeln haha :PKarlberg1011 skrev:Precis, bara att framoket sitter inte på svingen ;)fax110 skrev:det är väldigt enkelt,fuck_rooster skrev:Har blivit dags att byta bromsbeläggen till frambromsen på min Derbi så jag undrar hur man gör och ifall man blir tvungen att ta isär oket och lufta bromsarna efter det sen pånytt eller hur går det till?
skruva loss oket från framgaffeln/hålaren som siter på framgaffeln
tryck isär klossarna så att kolvarna far hellt in plocka ut sprintarna så faller klossarna lös, sen sätter du dom nya klossarna och på med sprintarna sen skruvar du tillbaks oket,