Moppe blir onödigt varm

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Derbipower05
Elmoped
Inlägg: 22
Blev medlem: 8 juni 2010, 21:03
Ort: mora

Moppe blir onödigt varm

Inlägg av Derbipower05 »

Tjena nu är det så att jag har bytt cyllinder och rör. efter jag gjorde det blir den onödigt varm.

setup innan
MK Handmade cylinder
MK Trower rör
vev Doppler Competition
21mm fogge dellorton
membran Hebo frog
Luftfilter stage6

nu har jag
MK SP3 cylinder
MK SP rör
vev Doppler Competition
21mm fogge dellorton
membran Hebo frog
Luftfilter stage6

den blev runt 90 grader på en liten raka på 500 meter typ. Den var runt 70 grader innan jag gasade på. Den ökar som fan i värme när jag gassar på fult. finns det något sätt att få den att hålla värmen nere ?

Tacksam för svar.
michaelzwe
Varnad
Inlägg: 524
Blev medlem: 6 december 2009, 20:28

Inlägg av michaelzwe »

har du testat att lufta systemet?
Användarens profilbild
KarlssoN^
F.D Moderator
Inlägg: 3462
Blev medlem: 4 oktober 2009, 16:41
Ort: Hällvadsholm

Inlägg av KarlssoN^ »

antar att du bytt munstycke ?
Derbipower05
Elmoped
Inlägg: 22
Blev medlem: 8 juni 2010, 21:03
Ort: mora

Inlägg av Derbipower05 »

michaelzwe skrev:har du testat att lufta systemet?
Det är en Derbi så har ju expansion kärlet. och den blev inte så jätte varm när jag körde med trower rör innan jag fick SP röre.
Derbipower05
Elmoped
Inlägg: 22
Blev medlem: 8 juni 2010, 21:03
Ort: mora

Inlägg av Derbipower05 »

KarlssoN^ skrev:antar att du bytt munstycke ?
Inte sedan jag körde med MK handmade och trower rör. men har kollar tandstiftet körde fult sen slog av moppen i farten och stannade sen och kollade jag tandstiftet. det var Mörk brunt och svart på en liten ytan.
Användarens profilbild
i8yourcookie
Elmoped
Inlägg: 34
Blev medlem: 28 september 2008, 20:29

Inlägg av i8yourcookie »

Derbipower05 skrev:
KarlssoN^ skrev:antar att du bytt munstycke ?
Inte sedan jag körde med MK handmade och trower rör. men har kollar tandstiftet körde fult sen slog av moppen i farten och stannade sen och kollade jag tandstiftet. det var Mörk brunt och svart på en liten ytan.
Munstycket är i alla fall för stort, kanske inte lösningen till värmen men stiftet ska vara oboybrunt..
Användarens profilbild
2stroke4ever
King of the street
Inlägg: 1903
Blev medlem: 16 september 2009, 21:33
Ort: Ludvika
Kontakt:

Inlägg av 2stroke4ever »

du lär byta munstycket! köp nyss stift, gamla stift färgas inte om ibland av någon anledning!
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=18429
Yamaha dt50r projekt!

NYTT projekt, Suzuki rm125 07.
http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=23594

Check it out god damn it och kommentera! <3
runners
King of the street
Inlägg: 2322
Blev medlem: 14 maj 2009, 18:07
Ort: Malmö

Inlägg av runners »

2stroke4ever skrev:du lär byta munstycket! köp nyss stift, gamla stift färgas inte om ibland av någon anledning!
Man kan väl fila med ett sandpapper på elektroden i stället för köpa nytt?
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

Ingen racer men lagom effekt för stadens gator.
Användarens profilbild
2stroke4ever
King of the street
Inlägg: 1903
Blev medlem: 16 september 2009, 21:33
Ort: Ludvika
Kontakt:

Inlägg av 2stroke4ever »

runners skrev:
2stroke4ever skrev:du lär byta munstycket! köp nyss stift, gamla stift färgas inte om ibland av någon anledning!
Man kan väl fila med ett sandpapper på elektroden i stället för köpa nytt?
haha jo, men jag personligen tycker iaf att det är bättre att ha ett nytt och fräsht stift, kostar inte många kronor heller.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=18429
Yamaha dt50r projekt!

NYTT projekt, Suzuki rm125 07.
http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=23594

Check it out god damn it och kommentera! <3
Användarens profilbild
KarlssoN^
F.D Moderator
Inlägg: 3462
Blev medlem: 4 oktober 2009, 16:41
Ort: Hällvadsholm

Inlägg av KarlssoN^ »

är ibland inte elektroden som det är fel på, utan nere i. Om det kommer upp olja där så gnistan går lite hej svejs ;) går inte ens bort om man trycker upp gasbrännaren.
Användarens profilbild
rrMotardisMe
Elmoped
Inlägg: 105
Blev medlem: 7 april 2009, 19:54
Ort: Lindome

Inlägg av rrMotardisMe »

Motorn ska bli varm ;)
Det är om den fortfarande är kall när du kör som du borde oroa dig..

Sedan är det ju så att det kan vara samma problem som för mig
Bytte från Metrakit Thrower till Metrakit SP och direkt
blev jag av med tändstift som blev nerbrända etc

Blåste rent och hade isär smörjning och kylaren etc allting
Satte i större munstycke och sedan fungerade allt :)
fax110
Gasres
Inlägg: 1634
Blev medlem: 10 maj 2008, 20:14

Inlägg av fax110 »

90 grader är standard temperatur på en bil för då har tändstiftet bra värme så att det renar och så mycket avgaser som möjligt förbränns å blablabla

på en bil öppnas inte termostaten förens vid 90 så till 90 går det skit fort att bli varm då vattnet inte cirkulerar

antar att det är samma på en moped

blir den däremot över 90 så är något fel eller du har för lite kylning
Låst