Tja jag tvättade min aerox för några dagar sedan men efter jag tvättade den så startade den inte varför? den har gnista ja har gjort rent förgasaren men den startar endå inte vad kan felet vara. kan de vara att de har kommit in vatten i luftburken?
Om du kanske tvättat moppen när den var varmkörd kan det hända att vatten ångar upp i tändhatten som då blir fuktig. Då startar så klart inte moppen på startgas eftersom att inte tändstiftet då kan slå gnista.
Spraya med fuktavisande spray som typ 5:56.
Kymco super 9 AC
70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter
[quote="runners"]Om du kanske tvättat moppen när den var varmkörd kan det hända att vatten ångar upp i tändhatten som då blir fuktig. Då startar så klart inte moppen på startgas eftersom att inte tändstiftet då kan slå gnista.
Spraya med fuktavisande spray som typ 5:56. [/quote]
runners skrev:Om du kanske tvättat moppen när den var varmkörd kan det hända att vatten ångar upp i tändhatten som då blir fuktig. Då startar så klart inte moppen på startgas eftersom att inte tändstiftet då kan slå gnista.
Spraya med fuktavisande spray som typ 5:56.
var ska ja spruta med 5:56 ?
Spraya med 5:56 i tändhatten.
Kymco super 9 AC
70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter
florre skrev:hoppas att du inte driver med mig nu? men vad händer då?
5/56 n tränger bort fukten och mopeden startar om det var det som var felet ^^ gå ju annars lika bra att sätta fast en tyg bit på en pinne och torka i tändhatten