Sjuk scooter - 4 avgasrör bl a

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
toxicstone
Kinaraket

Sjuk scooter - 4 avgasrör bl a

Inlägg av toxicstone »

http://www.youtube.com/watch?v=MAjaGfxp9Bk&feature=fvw

vad ska jag säga:P

såg på en annan som hade två, allt verkade vara dubbla uppsättning av, så är det så? mer än 1 motor i?.

hittade även denna, http://www.youtube.com/watch?v=wIOQzME4 ... re=related är´4 cylinder på
Rubrik: hej

om jag köper relä funkar väl inte blinkersen fram för do är ju inte dioder sedan om jag köper motstånd vafan gör det för skillnad ? dom lyser väl bar amindre då eller ?
florre
Elmoped

Inlägg av florre »

felpost !!! ska ligga i filmer
toxicstone
Kinaraket

Inlägg av toxicstone »

florre skrev:felpost !!! ska ligga i filmer
sorry, visste inte det fanns ens :/

om jag köper relä funkar väl inte blinkersen fram för do är ju inte dioder sedan om jag köper motstånd vafan gör det för skillnad ? dom lyser väl bar amindre då eller ?
Användarens profilbild
i8yourcookie
Elmoped

Inlägg av i8yourcookie »

Det är ju fyra cylindrar, så 4 avgasrör är ju ganska logiskt.

Annars brukar man ju koppla alla 4 till ett enda rör, men ganska fräckt ändå här.
toxicstone
Kinaraket

Inlägg av toxicstone »

i8yourcookie skrev:Det är ju fyra cylindrar, så 4 avgasrör är ju ganska logiskt.

Annars brukar man ju koppla alla 4 till ett enda rör, men ganska fräckt ändå här.
hur kopplar man in 4 cylindrar till den ena delen på motorn? eller är en annan motor?:P

Användarens profilbild
i8yourcookie
Elmoped

Inlägg av i8yourcookie »

hur kopplar man in 4 cylindrar till den ena delen på motorn? eller är en annan motor?:P
Han har ju självklart ingen 50cc på den hojen, den totala är 350cc tror jag.

Precis som på en riktig motorcykel så har han flera cylindrar och förgasare i ett motorblock och istället för ett eller 2 avgaspipor på ett avgassystem, så har han 4 kompletta avgassystem på cylindrarna.
toxicstone
Kinaraket

Inlägg av toxicstone »

i8yourcookie skrev:

Han har ju självklart ingen 50cc på den hojen, den totala är 350cc tror jag.

Precis som på en riktig motorcykel så har han flera cylindrar och förgasare i ett motorblock och istället för ett eller 2 avgaspipor på ett avgassystem, så har han 4 kompletta avgassystem på cylindrarna.
ok, sån skulle man haft iaf:P

Låst