skulle behöva lite hjälp med min speedfight 2 -03a!
den går dåligt som fan när det regnar :O! vad kan det bero på? och då menar jag verkligen skit dåligt, den går i kanske 5-10km/h max, och detta är BARA när det regnat och den blivit blöt? vad kan detta bero på? en polare säger att jag måste byta luftfiltret för att det blir skit smutsigt efter bara en veckas körning kanske 1 timme per dag i en vecka, så funderar på att köpa en kompis luftfilter som han skulle ha till sin hyper, vet inte riktigt vilket men bra ska det iaf vara.
har även ett till problem, vad kan problemet vara när man måste kicka 10-20 gånger när den stått avstängd i 5-8 timmar? då måste man kicka säkert 10 gånger eller mer, och den startar segt. (elstarten funkar inte)
även, vet ni vad man kan göra för lite bättre axx? tycker den axxar väldigt dåligt, har atm gianelli rör, dragen v-ring och lite andra smågrejer som jag inte riktigt vet då jag intre är så kunnig på mopeder och jag köpte den trimmad.
skulle behöva lite hjälp med min speedfight 2 -03a!
den går dåligt som fan när det regnar :O! vad kan det bero på? och då menar jag verkligen skit dåligt, den går i kanske 5-10km/h max, och detta är BARA när det regnat och den blivit blöt? vad kan detta bero på? en polare säger att jag måste byta luftfiltret för att det blir skit smutsigt efter bara en veckas körning kanske 1 timme per dag i en vecka, så funderar på att köpa en kompis luftfilter som han skulle ha till sin hyper, vet inte riktigt vilket men bra ska det iaf vara.
har även ett till problem, vad kan problemet vara när man måste kicka 10-20 gånger när den stått avstängd i 5-8 timmar? då måste man kicka säkert 10 gånger eller mer, och den startar segt. (elstarten funkar inte)
även, vet ni vad man kan göra för lite bättre axx? tycker den axxar väldigt dåligt, har atm gianelli rör, dragen v-ring och lite andra smågrejer som jag inte riktigt vet då jag intre är så kunnig på mopeder och jag köpte den trimmad.
mvh!
1. det med regnar brukar det vara att det kommer upp fukt i tändhatten från stänk från framdäcket.
2. Svår startad= dålig inställd förgasare, pilla lite med luftskruven.
skulle behöva lite hjälp med min speedfight 2 -03a!
den går dåligt som fan när det regnar :O! vad kan det bero på? och då menar jag verkligen skit dåligt, den går i kanske 5-10km/h max, och detta är BARA när det regnat och den blivit blöt? vad kan detta bero på? en polare säger att jag måste byta luftfiltret för att det blir skit smutsigt efter bara en veckas körning kanske 1 timme per dag i en vecka, så funderar på att köpa en kompis luftfilter som han skulle ha till sin hyper, vet inte riktigt vilket men bra ska det iaf vara.
har även ett till problem, vad kan problemet vara när man måste kicka 10-20 gånger när den stått avstängd i 5-8 timmar? då måste man kicka säkert 10 gånger eller mer, och den startar segt. (elstarten funkar inte)
även, vet ni vad man kan göra för lite bättre axx? tycker den axxar väldigt dåligt, har atm gianelli rör, dragen v-ring och lite andra smågrejer som jag inte riktigt vet då jag intre är så kunnig på mopeder och jag köpte den trimmad.
mvh!
1. det med regnar brukar det vara att det kommer upp fukt i tändhatten från stänk från framdäcket.
2. Svår startad= dålig inställd förgasare, pilla lite med luftskruven.[/quote
1. aha okej, kan detta fixas på något sätt?
2. skulle någon kunna länka en bild på var luftskruven osv sitter på förgasaren :<? det finns tre olika sorters skruvar där tror jag, men på min förra moped (TMS) så var det självklart var den satt.
Håller med Karlsson. En vanlig orsak brukar vara att det kommer in fukt i tändhatten när det regnar och därefter kan man också få ordentliga startsvårigheter. Spruta rikligt med något fuktavisande som typ: 5:56 i tändhatten.
Kymco super 9 AC
70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter
skulle behöva lite hjälp med min speedfight 2 -03a!
den går dåligt som fan när det regnar :O! vad kan det bero på? och då menar jag verkligen skit dåligt, den går i kanske 5-10km/h max, och detta är BARA när det regnat och den blivit blöt? vad kan detta bero på? en polare säger att jag måste byta luftfiltret för att det blir skit smutsigt efter bara en veckas körning kanske 1 timme per dag i en vecka, så funderar på att köpa en kompis luftfilter som han skulle ha till sin hyper, vet inte riktigt vilket men bra ska det iaf vara.
har även ett till problem, vad kan problemet vara när man måste kicka 10-20 gånger när den stått avstängd i 5-8 timmar? då måste man kicka säkert 10 gånger eller mer, och den startar segt. (elstarten funkar inte)
även, vet ni vad man kan göra för lite bättre axx? tycker den axxar väldigt dåligt, har atm gianelli rör, dragen v-ring och lite andra smågrejer som jag inte riktigt vet då jag intre är så kunnig på mopeder och jag köpte den trimmad.
mvh!
1. det med regnar brukar det vara att det kommer upp fukt i tändhatten från stänk från framdäcket.
2. Svår startad= dålig inställd förgasare, pilla lite med luftskruven.[/quote
1. aha okej, kan detta fixas på något sätt?
2. skulle någon kunna länka en bild på var luftskruven osv sitter på förgasaren :<? det finns tre olika sorters skruvar där tror jag, men på min förra moped (TMS) så var det självklart var den satt.
dra ett par varv runt tändhattens slut med eltejp så skall det nog hålla tätt
KarlssoN^ skrev:
1. det med regnar brukar det vara att det kommer upp fukt i tändhatten från stänk från framdäcket.
2. Svår startad= dålig inställd förgasare, pilla lite med luftskruven.[/quote
1. aha okej, kan detta fixas på något sätt?
2. skulle någon kunna länka en bild på var luftskruven osv sitter på förgasaren :<? det finns tre olika sorters skruvar där tror jag, men på min förra moped (TMS) så var det självklart var den satt.
dra ett par varv runt tändhattens slut med eltejp så skall det nog hålla tätt
luftskruven brukar va den närmast luftburken..
skulle du kunna langa en bild på exakt var jag ska tejpa? hehe
Cylindern sitter längst ner, upp från den sticker ett tändstift upp, där sitter en sk. tändhatt som det te.x kan stå NGK på. Du följer tändhatten ut mto sladden som går på den, sen tejpar du som ett as från tändhatten och en sen en bra bit in på sladden
Sockan skrev:Cylindern sitter längst ner, upp från den sticker ett tändstift upp, där sitter en sk. tändhatt som det te.x kan stå NGK på. Du följer tändhatten ut mto sladden som går på den, sen tejpar du som ett as från tändhatten och en sen en bra bit in på sladden
dock skall han ju tejpa i skarven till tändstiftet och tändhatten och inte tändkabeln!
Sockan skrev:Haha mjoo, men då är man riktigt duktig om man får in vatten där. Enda problemet jag har haft är från tändkabeln... Och akta så inte tejpen smälter...
är ju typ ett hål på 1mm kanske som går rätt upp i tändhatten så det är inga problem!
om man inte har en sån muff som sitter på tändhatten..