Tjohey
Ska ta bort strypningarna nu ur min Honda Nsr, det finns en plugg i kröken och en bricka i insuget. Så måste jag gå upp i munstyckes storlek? Isåfall hur mycket? Har också hört att man inte behöver byta alls, men säkrats skulle det väll vara att byta?
Tacksam för svar (:
Tjohey!
Ursäktra för att jag drar upp en gammla tråd.
Men skulle gärna få ett svar, så hur mycket i munstyckes storlek ska jag gå upp? har tagit borta pluggen vid avgasröret och brickan vid membarn huset.
Och säg inte att jag ska prova mig fram för det är en massa strul med att få låss förgasaren osv. Så hur mycket? 5?10? eller ännu mera? kan vara svårt att svara på men försök mina moppevänner!
Detta är då på en Honda Nsr 125 -02
Tacksam för svar
mmartin_ skrev:Tjohey!
Ursäktra för att jag drar upp en gammla tråd.
Men skulle gärna få ett svar, så hur mycket i munstyckes storlek ska jag gå upp? har tagit borta pluggen vid avgasröret och brickan vid membarn huset.
Och säg inte att jag ska prova mig fram för det är en massa strul med att få låss förgasaren osv. Så hur mycket? 5?10? eller ännu mera? kan vara svårt att svara på men försök mina moppevänner!
Detta är då på en Honda Nsr 125 -02
Tacksam för svar
Jag har inte pillat med 125:er alls mkt.
men starta med 15 storlekar, sedan håller du fullgas fram tills topp hastigheten är nåd, sen kollar du tändstiften hur det ser ut?
om det är:
Vitt, bytt upp i munstycke.
oboybrunt, perfekt luft/bränsle blandning.
svart, förstort munstycke.
Derbi_senda93 skrev:Börja med 20 storlekar! Och man måste prova sig fram, går inte att säga på sned arm hur mycket man ska gå upp, alla motorer är olika.
Då får du ta och raka ut armen ordentligt! Ne men tyvärr så får du testa dig fram som de andra säger...
bensinskalle skrev:Du har väl katt i kröken också?
självklart! alla lätta mc har ju en kissemisse i kröken
hahahahahah fan vad skön kommentar ^^
Har ni frågor om mopeder eller fordon i helhet så tveka inte på att slänga iväg ett PM.
Om moddning så är det också bara att fråga på så hjälper jag er gärna med lite tipps och tricks!
Aja OnT: TS, tänk på att om du går från strypt ( 15hk ), till helt avstrypt ( 25hk eller mer? ) är det en ganska stor skillnad så tro inte att 15 storlekar skulle vara så enormt. I sammanhanget är det väldigt lite, den relativa ökningen är väldigt liten.
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
har HAFT ne kissemiss i kröken, men tog bort den som ja skrev i mitt tidigare inlägg. Jo nu när du säger det så låter det ganska rimligt att öka så pass mycket i munstyckesstorlek. Borde bli runt en 28 hk ostrypt möjligen 32
Senast redigerad av mmartin_ den 2 februari 2011, 18:54, redigerad totalt 1 gånger.
mmartin_ skrev:har HAFT ne kissemiss i kröken, men tog bort den som ja skrev i mitt tidigare inlägg. Jo nu när du säger det så låter det ganska rimligt att öka så pass mycket i munstyckesstorlek. Borde bli runt en 28 hk ostrypt.
min honda cr har 450 i bestyckning på 35 hp och 39mm förgasare du borde ju typ ha 140 alla gånger
Felpostarens värsta mardröm!
undrar du över något? släng iväg ett PM så svarar jag på de mästa!
Sry för dubbelpost.
Provade nu ida med 160 munstyck och det var riktigt lyckat, Startade bra böade inte eller tvekade på gasen. Har ställt på olje pumpen så att den ger mer olja. Är det bara att gasa och köra i sommar nu eller är det nått mera man borde tänka på?