hjälp ?

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
sendakalle
Elmoped

hjälp ?

Inlägg av sendakalle »

http://www.twostroke.se/product.asp?product=13170 är denna bra ersättare till den gamla 50 cc ? :)
GRieju
Svårstartad skrothög
Kontakt:

Inlägg av GRieju »

Ska du trimma den ? :P
ktm_danielsson skrev:
Startgas på kicken... ?

Edit: Såg att du var från stockholm, förklarar allting
toxicstone
Kinaraket

Re: hjälp ?

Inlägg av toxicstone »

sendakalle skrev:http://www.twostroke.se/product.asp?product=13170 är denna bra ersättare till den gamla 50 cc ? :)
har din gamla skurit eller du vill ha några km mer i toppen utan att behöva modifiera massa på mopeden?

om så ta den, ger lite mer vrid.
Rubrik: hej

om jag köper relä funkar väl inte blinkersen fram för do är ju inte dioder sedan om jag köper motstånd vafan gör det för skillnad ? dom lyser väl bar amindre då eller ?
sendakalle
Elmoped

Inlägg av sendakalle »

min gamla har skurit undrar om denna håller ? :) ja det är den lite
toxicstone
Kinaraket

Inlägg av toxicstone »

sendakalle skrev:min gamla har skurit undrar om denna håller ? :) ja det är den lite
ok, du vill alltså ha lite mer när du endå ska byta, men då ska du ta den, det kommer att bli jättebra.

Har du tagit bort strypningarna annars på mopeden?

vad gjorde den innan cylinder skar

: såg nu att du har effektrör iaf

om jag köper relä funkar väl inte blinkersen fram för do är ju inte dioder sedan om jag köper motstånd vafan gör det för skillnad ? dom lyser väl bar amindre då eller ?
sendakalle
Elmoped

Inlägg av sendakalle »

jag har en annan förgasare 17.7 115 mustyke Hebo kopling dragen v ring dragen plugg i röret och 4 grams vikter :) för vill att det ska holla och ge lite mer kraft för får inte köpa 70 cc ? :) bara så den håller
toxicstone
Kinaraket

Inlägg av toxicstone »

sendakalle skrev:jag har en annan förgasare 17.7 115 mustyke Hebo kopling dragen v ring dragen plugg i röret och 4 grams vikter :) för vill att det ska holla och ge lite mer kraft för får inte köpa 70 cc ? :) bara så den håller
Får du inte köpa 70cc :P hur mycket vill du lägga ut? finns bättre 50cc som ger som billigare 70cc gör, har en billig stage 70cc med min setup och den gör väldigt bra ska jag säga dig.

sendakalle
Elmoped

Inlägg av sendakalle »

vilken 70 cc har du ? :) jag vill inte lägga ut för mycket har helt ny orginal vev på moppen med :) vad har du för moppe ? :)
toxicstone
Kinaraket

Inlägg av toxicstone »

sendakalle skrev:vilken 70 cc har du ? :) jag vill inte lägga ut för mycket har helt ny orginal vev på moppen med :) vad har du för moppe ? :)
har en beta ark lc, mätaren visar iaf 100, sen kan allt diskuteras, drar min fassas viva city när han toppar 80 iaf, accet drar många mopeder lätt även hans som har ett bra acc.

har http://www.twostroke.se/product.asp?product=7782 och http://www.twostroke.se/product.asp?product=16957

sendakalle
Elmoped

Inlägg av sendakalle »

låter gööt :) är sugen på en sån vad har du för sätt upp till den 70 cc då ? :P är annas sugen på denna 70 cc :P

http://www.twostroke.se/product.asp?product=14379
toxicstone
Kinaraket

Inlägg av toxicstone »

sendakalle skrev:låter gööt :) är sugen på en sån vad har du för sätt upp till den 70 cc då ? :P är annas sugen på denna 70 cc :P

http://www.twostroke.se/product.asp?product=14379

för märkningen eller ;)

har alla strypningar och plug dragna såklart, gianneli effektrör, sen inget mer vad jag vet :P

sendakalle
Elmoped

Inlägg av sendakalle »

ja både för det och den är rätt blilig :) så du kör 12 mm fögasare till den 70 cc :0 ?
sendakalle
Elmoped

Inlägg av sendakalle »

Adda mej på msn Annas så kan vi snack däri stället pallar inte skiriva här ? :P charlie.l@hotmail.com
Användarens profilbild
KarlssoN^
F.D Moderator

Inlägg av KarlssoN^ »

man får vad man betalar om man säger så :roll:
runners
King of the street

Inlägg av runners »

En mycket bra cylinder om man inte är intresserad att trimma annat än i syfte för man vill ha det där lilla mer. Ofta vid tillfällen när man ändå ska byta cylinder när den gamla gjort sitt är detta ett mycket bra val. Men såklart kan man inte gämföra med de vassare cylindrarna. Men har man en moppe som är avstrypt och vill ha lite mer ...då säger jag bara KÖP DEN! :wink: Det blir lite mera av allt , acc och toppfart. Men ha inte allt för höga förväntningar.
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

Ingen racer men lagom effekt för stadens gator.
toxicstone
Kinaraket

Inlägg av toxicstone »

sendakalle skrev:ja både för det och den är rätt blilig :) så du kör 12 mm fögasare till den 70 cc :0 ?
nä 17.5, kom på att jag nog inte hade den , samma sort men större

Användarens profilbild
940103
Farsans gamla zündapp

Inlägg av 940103 »

Jag har den cylindern, inte vart nå problem med den! Men märkte ingen effektskillnad men de var för att jag åkte knappt något med originalcylindern och moppen var aldrig och har aldrig vart bra inställd ;p men i morron äntligen, då får ja allt! :D :D
sendakalle
Elmoped

Inlägg av sendakalle »

okej gööt :D jag har köpt den nu men den går skit den gör bara 30 km/h vad har du för sätt upp på din ? :p
Låst