Tackat för att någon svarar iaf, förra ägaren hade problem med den att den bara gick på tomgång, men han hade fixat det med munstycket, så det var problemet då, så kan inte vara det nu ju eller?940103 skrev:När man byter till sportluftfilter måste man ju gå upp i munstycke. Så den dör kanske för att den får för lite bensin då?
Tanken har inte ens varit öppen så att där skulle vara något tror jag inte, går som sagt fint om jag håller svampen rätt.rod_rrx skrev:rensat vacuumkranen och bensinslangen? rengjort tanken?
Trimmad med stage 6 70cc och trimförgasare vet dock inte märke på den-Johan- skrev:är den trimmad? om inte, byt till originalmunstycke och ställ vrid in tomgångsskruven, och möjligen lufskruven, ifall den är fel, varför du inte kan ta ut svampen helt beror ju antagligen på att den då får så mycket luft så den dör
Kondens, kan det vara så?Sjooqvist skrev:har du checkat om det är kondens i bensinslangen eller nått?
Jo men hur kan jag plötsligt behöva byta upp mig´? krymper munstycket eller vad2stroke4ever skrev:gör rent förgasaren. alternativt byt upp munstycke
OK DÅ, MEN efter så kort tid, iaf varit i trelleborg idag, men imorgon ska jag kolla, kan ju vara sjuvluft som sagt, vad sprutar man på membranet ifall det är där? startgas? var kan det mer dra sjuvluft?2stroke4ever skrev:GÖR RENT luftfiltret och förgasaren.
och ja. du kan behöva byta upp munstycket. med inte med mycket ibland. mest beroende på temperatur ute..
OK då!bluerider94 skrev:nej det är inte TJuvluft!
Och JA det är för litet munstycke! sätt på större munstycke eller sätt tillbaka luftburken! choKen är det inget fel på
Ja troligtvis står det storlek smått på mässingskruven. om den tidigare ägaren INTE satte dit de trim du har för tillfället så gissar jag på att du har 70-85 i munstycke Beroende på vad original är. Om det var den tidigare ägaren som satte dit munstycke är det liten risk att du behöver nytt munstycke och ställ in tomgångsskruven och blandningen för guds skulltoxicstone skrev:OK då!bluerider94 skrev:nej det är inte TJuvluft!
Och JA det är för litet munstycke! sätt på större munstycke eller sätt tillbaka luftburken! choKen är det inget fel på
men det kan jag ju inte kolla imorgon iaf, då får jag beställa sådant.
Förresten, om jag tar ut det gamla kan jag gå efter det? står där på det eller något vad för storlek det är?
återkommer!
tack för svar.
ok ok okmrnyberg skrev:Ja troligtvis står det storlek smått på mässingskruven. om den tidigare ägaren INTE satte dit de trim du har för tillfället så gissar jag på att du har 70-85 i munstycke Beroende på vad original är. Om det var den tidigare ägaren som satte dit munstycke är det liten risk att du behöver nytt munstycke och ställ in tomgångsskruven och blandningen för guds skulltoxicstone skrev:OK då!bluerider94 skrev:nej det är inte TJuvluft!
men det kan jag ju inte kolla imorgon iaf, då får jag beställa sådant.
Förresten, om jag tar ut det gamla kan jag gå efter det? står där på det eller något vad för storlek det är?
återkommer!
tack för svar.