Problem med min Derbi DRD pro 07.

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Rofliver
Extra Varnad

Problem med min Derbi DRD pro 07.

Inlägg av Rofliver »

Tjena, idag körde jag med min Derbi Senda DRD pro. Den gick bra i början men efter ett tag gick den inte som den skulle, den dog och jag kunde bara starta den om jag hade i choken ( jag har choken vid handtaget ). Jag tänkte inte mer på det förrän ännu längre fram då moppen fortsatte att dö, så jag började köra med choken i hela tiden och då gick det hyffsat bra att köra. När den varva för mycket fick den ingen gas liksom. Jag trodde att den hade för lite bensin så jag åkte och tankade den. Efter att jag tanka den gick den bra i typ 30 mins - 1 timma, då hände det samma sak. Det regnade otroligt mycket idag, så jag kan tänka mig att motorn var kall? någon som vet?
Användarens profilbild
willemedDERBIN
King of the street

Inlägg av willemedDERBIN »

setup /trim ??
kan göra oss mycketo m du vet vad du har för ngt :P
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!

det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
Rofliver
Extra Varnad

Inlägg av Rofliver »

willemedDERBIN skrev:setup /trim ??
kan göra oss mycketo m du vet vad du har för ngt :P
Allt är original.
Användarens profilbild
g-ounze
Farsans gamla zündapp

Inlägg av g-ounze »

Kan ju glädja dig med att en polare till mig har en Gilera SMT -08.. Tydligen exakt samma motor som på din.. Och då syftar jag på att de även sitter en 17,5a på hans

Han har exakt samma problem.. han säger att han bytar munstycke o skit hela tiden.. Den går typ bara bra och rent när den är trimmad.. Alltid varit AM6 fanboy.. men man får inse de en jävla gång.. Piaggio är bäst på att göra motorer.. Derbi motorerna är byggda för trim.
[[-_/G-Ounze\_-]]

Gilera Runner SP 70cc & CPI SM White Edition (limited)

<-_/Checka Galleri för bilder på mina hojjar!\_->
Rofliver
Extra Varnad

Inlägg av Rofliver »

Problem löst, moppen hade stått still i 2-3 månader, och när den kommer ut regnar det och blåser det som fan, inte bra.. Idag var det hyffsat fint väder, den gick som en klocka!
Användarens profilbild
willemedDERBIN
King of the street

Inlägg av willemedDERBIN »

måste nästan vart ngt för luftfiltrer :S
kan nästan inte stämma in annars ?
Eller jo om bensinen var gammal så kanske :P ?
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!

det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
Rofliver
Extra Varnad

Inlägg av Rofliver »

Har en till fråga, den fortsätter att göra så när man kört med den länge.. Kan det vara något med kylarvätskan..?
Rofliver
Extra Varnad

Inlägg av Rofliver »

Rofliver skrev:Har en till fråga, den fortsätter att göra så när man kört med den länge.. Kan det vara något med kylarvätskan..?
För den blir jävligt varm när man kört med den långt.
Rofliver
Extra Varnad

Inlägg av Rofliver »

Kan också tänka mig att det är för att jag har snabbgas handtag? Den hinner kanske inte få den bensin som den behöver?
Låst