Tjena, idag körde jag med min Derbi Senda DRD pro. Den gick bra i början men efter ett tag gick den inte som den skulle, den dog och jag kunde bara starta den om jag hade i choken ( jag har choken vid handtaget ). Jag tänkte inte mer på det förrän ännu längre fram då moppen fortsatte att dö, så jag började köra med choken i hela tiden och då gick det hyffsat bra att köra. När den varva för mycket fick den ingen gas liksom. Jag trodde att den hade för lite bensin så jag åkte och tankade den. Efter att jag tanka den gick den bra i typ 30 mins - 1 timma, då hände det samma sak. Det regnade otroligt mycket idag, så jag kan tänka mig att motorn var kall? någon som vet?
Kan ju glädja dig med att en polare till mig har en Gilera SMT -08.. Tydligen exakt samma motor som på din.. Och då syftar jag på att de även sitter en 17,5a på hans
Han har exakt samma problem.. han säger att han bytar munstycke o skit hela tiden.. Den går typ bara bra och rent när den är trimmad.. Alltid varit AM6 fanboy.. men man får inse de en jävla gång.. Piaggio är bäst på att göra motorer.. Derbi motorerna är byggda för trim.
[[-_/G-Ounze\_-]]
Gilera Runner SP 70cc & CPI SM White Edition (limited)
Problem löst, moppen hade stått still i 2-3 månader, och när den kommer ut regnar det och blåser det som fan, inte bra.. Idag var det hyffsat fint väder, den gick som en klocka!