jag tror inte det men jag vet inte Vad det är ....
den Första bilden vet jag inte vad det är men jag vet jag har också en xD
skulle uppskatta mer svar på denna tråd
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!
det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
den där gula är ju riktigt mysko, eftersom att den är kopplad in i en annan sladd ju. Tror att de är den som förstör, den ser ju också lite hemmagjord ut
Jag: Var sitter förgasaren då?
Kompis: Är de den här blå slangen? (pekar på den blåa ramen)
willemedDERBIN skrev:jag tror inte det men jag vet inte Vad det är ....
Så du har ingen gul grej?
köttpaj skrev:
Jaaa det är ju uppenbarligen något fel på folk som kör Rieju
jag minns inte vart någon av dem gick, men ingen av dem är varvspärren, och båda är där från original, om du kollar under vänster kylarvinge så ser du en svart plastlåda, bredvid kylarvätskebehållaren, som sitter skruvad med 2 struvar i ramen, med 3 sladdar+tändkabeln, uttag för 4+tändkabeln, (du kan ju följa den från tändstiftet så kommer du ju säkert dit) i den "lådan" som ju på riktigt heter cdi-box, så sitter varvspärren
-Johan- skrev:jag minns inte vart någon av dem gick, men ingen av dem är varvspärren, och båda är där från original, om du kollar under vänster kylarvinge så ser du en svart plastlåda, bredvid kylarvätskebehållaren, som sitter skruvad med 2 struvar i ramen, med 3 sladdar+tändkabeln, uttag för 4+tändkabeln, (du kan ju följa den från tändstiftet så kommer du ju säkert dit) i den "lådan" som ju på riktigt heter cdi-box, så sitter varvspärren
Men såg nu att en kabel från gula går till en switch som inte värkar funka
köttpaj skrev:
bluerider94 skrev:den gula boxen är en blackbox bara den är färgad gul för att polisen inte ska veta att det är den...
även kallad; yellowbox
Lyckas du stänga av switchen (switscha 13 gånger fram och tillbaka så stänger du av) så går moppen som en 80cc cross ungefär.. kanske något sämre
Instämmer! Min polare hade en Därbi Sennda.. Han klippte istället av hela den gula grejen! Den bänkades till typ.. 23hk.. Sjukt! Piaggio gör sjukt bra motorer
[[-_/G-Ounze\_-]]
Gilera Runner SP 70cc & CPI SM White Edition (limited)
bluerider94 skrev:den gula boxen är en blackbox bara den är färgad gul för att polisen inte ska veta att det är den...
även kallad; yellowbox
Lyckas du stänga av switchen (switscha 13 gånger fram och tillbaka så stänger du av) så går moppen som en 80cc cross ungefär.. kanske något sämre
Instämmer! Min polare hade en Därbi Sennda.. Han klippte istället av hela den gula grejen! Den bänkades till typ.. 23hk.. Sjukt! Piaggio gör sjukt bra motorer
Är det bara att klippa?
köttpaj skrev:
folk bara velar med dig. Den kommer varken gå som en 80cc cross eller få 25 hästar. Jag tycker inte det ser ut som en blackbox. Ta lite bättre bilder på den. från alla vinklar =P.
leta på TSR's guider. Där finns en guide till Derbi Senda. Eventuellt hitta Derbi Senda tråden. Där beskriver dom den där gula saken. Och ja! De är en varvtalsbegränsare.
[[-_/G-Ounze\_-]]
Gilera Runner SP 70cc & CPI SM White Edition (limited)
willemedDERBIN skrev:jag tror inte det men jag vet inte Vad det är ....
Så du har ingen gul grej?
igen gl grej nej men en autel .... xD
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!
det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^