Hej! Jag har en Gilera SMT RCR 50 -09. Fick ett svar i min andra(låsta) felpostade tråd om att jag har Ducati tändning. Och att jag skulle kolla bakom svänghjulskåpan för att se.
Gjorde detta idag och kunde fortfarande inte se,tänkte ta bort svänghjulet också men hade ingen klo hemma att skruva med.
Men vart f-n står det egentligen?
Detta är för att jag ska beställa en ostrypt CDI-box.
det var den jag köpte, men funkade inte, men åk till en ÅF och fråga efter, aprilia rx (D50B0) har ju ingen varvspärr från original, bara att köpa en sån
Jag tänker inte köpa ny moped. Utan endast CDI box som gäller. Och jag är säker på att den fungerar,annars är den defekt och du har x antal dagar på dig att skicka tillbaka den.Eller så kopplade du fel/moppen har ingen varvspärr.
jag sa inte att du skulle köpa ny moped, jag sa att aprilia rx med D50B0 motorn inte har ngn varvspärr, så köp cdi-boxen till en sån, man märker ju nog om mopeden har varvspärr, och det har min, dessutom, risken att 3 skulle kopplat fel, hur stor är den? Jag kopplade som kablarna satt på den gamla, och det funkade inte, så jag lämnade tillbaka den, och fick tillbaka pengarna för att den inte fungerade
Kollade lite idag och kom fram till att det står kokusan,nu är inte jag alls haj på det hr med tändsystem,men jag antar att den Ducati cdi-boxen inte passar till den?