Min x8r går kanon upp till toppfart men om ja släpper gasen o rullar ett tag o sen ger på gas igen så går den riktigt segt upp till topp? Nån som har någon idé? Nålen kanske ?
Jag har haft samma problem, men när jag bytade V-vikterna till lättare så blev det mycket bättre. Jag vet inte om du kanske redan bytat dem, men har du originalvikterna kan du byta till 1-2 gram lättare.
Kymco super 9 AC
70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter
runners skrev:Jag har haft samma problem, men när jag bytade V-vikterna till lättare så blev det mycket bättre. Jag vet inte om du kanske redan bytat dem, men har du originalvikterna kan du byta till 1-2 gram lättare.
Har prövat ett antal olika vikter, men om de skulle va vikterna som är problemet så skulle den väll gå seg ibörjan också ?
Nja det är inte säkert att den går segt i början för den saken skull, har du för tunga vikter kan den bli verkligt seg i början och har du för lätta så varvar moppen utan acca speciellt bra. Men är det inte vikterna så ska du pröva att minska lufttillförseln en aning på blandarskruven på förgasaren. Alltså skruva den inåt lite. kolla när du kört en kimometer hur stiftet då ser ut, en motor som förbränner rätt ska vara brunaktigt, inte vitt eller svart och sotigt.
Men trots att jag bytade till lättare vikter så kvarstår lite av problemet på min moppe men inte fullt så mycket som tidigare. Då när jag drog den upp i fart, släppte gasen och rulla ner till 40 och sedan drog på igen så kändes den orkeslös upp till 50-km sedan börja den acca i gen. Den var då ganska trög även i uppförsbackar också.
Kymco super 9 AC
70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter
runners skrev:Nja det är inte säkert att den går segt i början för den saken skull, har du för tunga vikter kan den bli verkligt seg i början och har du för lätta så varvar moppen utan acca speciellt bra. Men är det inte vikterna så ska du pröva att minska lufttillförseln en aning på blandarskruven på förgasaren. Alltså skruva den inåt lite. kolla när du kört en kimometer hur stiftet då ser ut, en motor som förbränner rätt ska vara brunaktigt, inte vitt eller svart och sotigt.
Men trots att jag bytade till lättare vikter så kvarstår lite av problemet på min moppe men inte fullt så mycket som tidigare. Då när jag drog den upp i fart, släppte gasen och rulla ner till 40 och sedan drog på igen så kändes den orkeslös upp till 50-km sedan börja den acca i gen. Den var då ganska trög även i uppförsbackar också.
Okej, tändstiftet är redan oboy brunt så de ska inte va nå problem, men man ska väll inte förvänta sig för mkt av en moppe den är ju original förutom strypningar så den ska ju inte gå super fort preccis
Du kan prova att skruva in ett kvarts varv ändå på luftskruven, går den bättre då så kan du fortsätta ett kvarts varv till och när den blöddrar så skruva tillbaka lika mycket som du skruva fram sisst. I bland kan det vara det där lilla för lite bensin motorn får som ställer till det hela.
Kymco super 9 AC
70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter
Byt till lättare vikter 5.5 g sen kan du byta till en hårdare tryckfjäder.
Probblemt är att den inte växlar ner, när du kör fullgas och släpper gasen så börjar den på en högre växel typ 4an istället för 2an
Counter Strike har förstört mitt liv, jag vågar inte dusha med drapperiet fördraget för grannarna kan ju ha wallhack.
Gnösse skrev:Byt till lättare vikter 5.5 g sen kan du byta till en hårdare tryckfjäder.
Probblemt är att den inte växlar ner, när du kör fullgas och släpper gasen så börjar den på en högre växel typ 4an istället för 2an