här är min historia:
Det va på en torsdags morgon min granne kom om dunka på dörren och sa att min moped hade blivit stulen, den stod i ett gemensamt frörråd för alla i föreningen. Morsan flippa över och blev förbanna och jag med, jag hörde av mig till en stor del av göteborg att den var stulen och att alla skulle hålla utkik (har massa kompisar på olika ställen i Göteborg)
Senare på kvällen ringer en kompis och säger att han precis fick ett samtal av en kille som hade sätt den och var påväg genom centrum där jag bor, jag och 3 kompisar var i centrum jusst då och sprang ut till vägen (jag hade tagit fram ett grovt järn rör men lämna det tyvär hemma, fast var nog bäst så:) ) så ser jag den ca 500 m bort och ställer mig mitt i vägen för att blocka den jäven, han kör i ca 50-60 km/t förbi mig ocH jag svingar näven och träffar honom i bröstet, han tappar lite balans men fortsätter framåt, då kmr 2 kompisar ner med bilen (han som ringde mig och en till) som prejar han ut på en trottoar kant så han ramlar, ena kompisen flyger ut ur bilen med ett baseboll trä och slår honom 2 ggr (han försökte smita) och den andra börjar sparka honom, jag springer och ger honom en push kick i hövvet (han hade hjälm). Min kompis skriker "Du har 3 sekunder på dig att springa här ifårn innan vi slår ihäl dig" så han börjar springa. Så kom massa andra och spotta på honom och så för dom hade oxå blivit av med sina moppar, och efter vi tog till baka min moppe så har det inte varit en ända moppe stöld

Så det lönar sig inte att anmäla honom men måste ta tag i det själv,
jag vet att vi gjorde fel men annars lär dom säg ju fan inte.
Det här är en sann historia och alla som inte tror på den behöver inte besvära sig att skriva "fula" kommentarer.
Mopeden var ganska sönder när jag fick tillbaka den tyvär