moppe razzia i skolan

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Användarens profilbild
feverchris
Elmoped
Kontakt:

Inlägg av feverchris »

Tuta skrev:
feverchris skrev:Lite goda råd:

Ha aldrig nyckeln i när du står eller sitter vid din moped för då kan polisen testa den. Annars så får dom inte utan domslut.

Och parkera utanför skolans område, så länge den inte står på skolans område så kan inte rektorn godkänna razzian.
Dom har rätt att testa allt på allmän plats även om nyckeln inte är i. På privat mark måste dom däremot ha husrannsakan om du inte går med på det :P
Hur skall dom testa den utan nyckel då? Dom får ju knappast tjuvkoppla den och du har all rätt att neka dom nyckeln...

Enligt lagen så behöver du inte ens säga vad du heter till en polis...
toxicstone
Kinaraket

Inlägg av toxicstone »

nasse_89 skrev:du får vist ha varm motor bara dom inte sätt dig köra du får tilloch med ha den igång och bara varva ( fall man vill skryta lite för kompisarna ) bara du inte sitter på den men allvar hur elaka kan poliserna vara?
vist dom gillar att skrämma er små moppepojkar och tjejer men dom är ganska hygliga ändå 8)
svårt att tro på det, ler du en cykel kan dem ta dig för rattfylleri om du är full t ex, då där inte är något annat man kan åka fast för med cykel förutom om du har stulit den:P så det tror jag faktiskt inte på.
Rubrik: hej

om jag köper relä funkar väl inte blinkersen fram för do är ju inte dioder sedan om jag köper motstånd vafan gör det för skillnad ? dom lyser väl bar amindre då eller ?
toxicstone
Kinaraket

Inlägg av toxicstone »

runners skrev:
Pontooz skrev:Ja. Men det är väl alla moppefuckon som kraschar som utgör den dåliga statistiken som gör att polisen kanske måste ta tag i saken och faktiskt beslagta trim, även om 95% kör trimmat och inte gör något större hot för omgivningen.
Varje dag ser jag bilförare som beteer sig som fullständigt avpackade fyllon i trafiken som inte bara utger sig att vara en fara för sig själva, utan för andra i trafiken också. Men var är polisen? Jo tydligen på skolorna och ska kontrollera ungdomars mopeder. Jag kan fatta att dem stoppar någon moppedist som kommer som en galning i trafiken i otillåten hastighet på vägen, men bevaka skolor är bara trams. Fast det var så när jag gick i skolan också en gång i tiden, men jag ställde alltid min moppe i ett villakvarter över gatan en bit från skolan.

Helt sant finns en liten grupp moppefuckon som fördärvar för alla andra och man möter dem varje dag. Det är inte vidare så smart att köra fram och tillbaka på samma gata med svin-trimmad moppe runt 80-90 km som låter som en trumpet vid ett bostadområde i flera timmar varje kväll som en kille där jag bor. Någon ringde efter polisen och jag såg genom fönstret när polisen kallade på en stor skåpbil som tog moppen med sig. Ska man köra så ska man köra med förstånd och verkligen tänka efter på hur man kör och var.

:wink:
Håller med dig, hör fassan gnäller iaf en gång i veckan om idioter i trafiken :P oftast billister, själv sett när jag jobbat, att dem kör motsatt håll i rondellen? menar wtf :S

Malmö är farligt hehe

om jag köper relä funkar väl inte blinkersen fram för do är ju inte dioder sedan om jag köper motstånd vafan gör det för skillnad ? dom lyser väl bar amindre då eller ?
fax110
Gasres

Inlägg av fax110 »

toxicstone skrev:Polisen kan ta dig om dem sett dig köra innan, har du reg skylt så ja, möjligtvis utan om dem har sett "dig" men du kan köra på en likadan sort, men osäker på det.

Dem får "inte" göra ett skit på din skola så länge dem inte sett dig köra, min flickväns lillebror säger att dem gör razzia ibland på skolan, har själv sagt att skulle dem gjort det mot mig så hade jag blivit skitlack, sen vad man kan göra är en sak.

du får absolut inte ha nyckeln i, även om tändningen är frånslagen.
I fickan är OK, hur det än låter, är du full och leder mopeden med nyckeln i tar dem dig för rattfylleri.

ps: säger polisen något om din "trimmade" moped och dem ej har sett dig köra den ditt, så kan du bara säga att du gick med den till skolan för att visa upp den och du endast kör på privatmark, punkt slut.
alltså jag bor i en by med typ 1000 invånare max men med massa små byar runt om , jag har vart med om 1 moped razzia när jag gick i högstadiet och då har poliser gått runt dagen före dom gjorde razzian och hela morgonen fram till lunch

dom hade gått,cyklat,kört bil och dom var minst 10st för att ta typ 2 mopeder

så när polisen har planerat en riktig razzia så kommer dom nog inte bara dit och vill prova mopeder utan dom far runt skolan bland alla kvarteren och väntar på er att sen säga jag styrde den hit är nog inte så smart då dom antagligen är flera som sett er eller har er på film
Användarens profilbild
Tuta
King of the street

Inlägg av Tuta »

feverchris skrev:
Tuta skrev:

Ha aldrig nyckeln i när du står eller sitter vid din moped för då kan polisen testa den. Annars så får dom inte utan domslut.

Och parkera utanför skolans område, så länge den inte står på skolans område så kan inte rektorn godkänna razzian.
Dom har rätt att testa allt på allmän plats även om nyckeln inte är i. På privat mark måste dom däremot ha husrannsakan om du inte går med på det :P
Hur skall dom testa den utan nyckel då? Dom får ju knappast tjuvkoppla den och du har all rätt att neka dom nyckeln...

Nej man behöver inte säga nånting till dom men dom har rätt att visitera dig om dom misstänker att du har begått ett brott (Lätt att hitta på att du verkar drogpåverkad eller nått). Men om dom inte sett dig köra spelar det väll ingen roll om dom provkör? kul grej å berätta för polarna sen :) Har dom sett dig åka är du körd däremot :P
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det ;)
Victorh: eller skall man fråga? :)
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten ;)

Bild
Det är jag som är Tuta ;)
toxicstone
Kinaraket

Inlägg av toxicstone »

feverchris skrev:
Tuta skrev:

Hur många poliser bryr sig? du kan neka dem "ja", men dem kan ta in dig endå, om dem misstänker något.

Dem ser också om avgasröret är original eller inte, står knappast Hebo på original:P

phcarlsson
Elmoped
Kontakt:

Inlägg av phcarlsson »

Jag har mött polisen i trafiken 5-6 gånger senaste dagarna, de har inte ens kollat på mig. Och då låter min moppe ändå ganska mycket, har leovince V6 rör på. Men iallafall blir jag alltid så j*vla rädd så fort jag ser den där jävla bilen. En annan smart grej ifall de skulle bli polisrazzia på skolan, är att säga att din Pappa eller någon annan med MC kort körde den till skolan, för att de var en kkille som eventuellt skulle komma och köpa den efter skolan?

Och om den som körde moppen har MC Kort, har han inte begått något brott eftersom de har behörighet att köra snabbare än 45 km/h:)

Nått annat som vore jävligt kul, vore att ta lätt mc kort, åka omkring på en HYPER cp trimmad moppe, och när polisen stannar dig arga som fan säger du bara : Jag har behörighet att köra detta fordon, har lätt mc kort. Sen är de bara att dra därifrån :D Snacka om långnäsa för polisen..
Live rich or die tryin'
rideAerox
Avstängd

Inlägg av rideAerox »

phcarlsson skrev:Jag har mött polisen i trafiken 5-6 gånger senaste dagarna, de har inte ens kollat på mig. Och då låter min moppe ändå ganska mycket, har leovince V6 rör på. Men iallafall blir jag alltid så j*vla rädd så fort jag ser den där jävla bilen. En annan smart grej ifall de skulle bli polisrazzia på skolan, är att säga att din Pappa eller någon annan med MC kort körde den till skolan, för att de var en kkille som eventuellt skulle komma och köpa den efter skolan?

Och om den som körde moppen har MC Kort, har han inte begått något brott eftersom de har behörighet att köra snabbare än 45 km/h:)

Nått annat som vore jävligt kul, vore att ta lätt mc kort, åka omkring på en HYPER cp trimmad moppe, och när polisen stannar dig arga som fan säger du bara : Jag har behörighet att köra detta fordon, har lätt mc kort. Sen är de bara att dra därifrån :D Snacka om långnäsa för polisen..
då måste du regga om moppen till lätt mc annars är det kört
Användarens profilbild
zvynx
Farsans gamla zündapp

Inlägg av zvynx »

rideAerox skrev:
phcarlsson skrev:Jag har mött polisen i trafiken 5-6 gånger senaste dagarna, de har inte ens kollat på mig. Och då låter min moppe ändå ganska mycket, har leovince V6 rör på. Men iallafall blir jag alltid så j*vla rädd så fort jag ser den där jävla bilen. En annan smart grej ifall de skulle bli polisrazzia på skolan, är att säga att din Pappa eller någon annan med MC kort körde den till skolan, för att de var en kkille som eventuellt skulle komma och köpa den efter skolan?

+1
Braap Braaaap
Användarens profilbild
aerox_killen95
Avstängd

Inlägg av aerox_killen95 »

zvynx skrev:
rideAerox skrev:

+1
Helt fel. Frågade när jag var på körskola och skulle ta mopedkortet,man fick inte regga om en trimmad moped till lätt mc. Vet inte varför men dom sa bara nej.
random mannen strikes again! ''nitrometan'' [HER]
Haaga
Elmoped

Inlägg av Haaga »

runners skrev:Koppla en strömbrytare på ett hemligt ställe som du kan slå på så moppen inte startar. En sådan hade jag på en gammal Gilera 30 moppe från tidigt 80-tal och något bättre stöldskydd finns inte i heller. Jag hade placerat vippströmbrytaren i verktygsfacket. Sedan borrade jag hål i verktygsfackets tak så att vippströmbrytaren stack upp under sadlen. Sedan var det bara att använda en lång skruvmejsel och slå av och på strömbrytaren från mellanrummet mellan sadel och ram.
Men att placera en strömbrytare på detta sätt på en scooter är knappast möjligt men det finns väl andra platser? :wink:
Skulle gärna se en guide på det där.

Men om du vägrar ge dem nyckeln eller om ingen säger att moppen är deras. Vad händer då?
Derbi X-treme SM -06
toxicstone
Kinaraket

Inlägg av toxicstone »

Man får nog inte regga om, men den räknas som MC då pga hastigheten.
Dem kommer att böta dig för att du har trimmat den men du får köra den pga du har MC kort då, men trim är endå olagligt.

toxicstone
Kinaraket

Inlägg av toxicstone »

Haaga skrev:
runners skrev:Koppla en strömbrytare på ett hemligt ställe som du kan slå på så moppen inte startar. En sådan hade jag på en gammal Gilera 30 moppe från tidigt 80-tal och något bättre stöldskydd finns inte i heller. Jag hade placerat vippströmbrytaren i verktygsfacket. Sedan borrade jag hål i verktygsfackets tak så att vippströmbrytaren stack upp under sadlen. Sedan var det bara att använda en lång skruvmejsel och slå av och på strömbrytaren från mellanrummet mellan sadel och ram.
Men att placera en strömbrytare på detta sätt på en scooter är knappast möjligt men det finns väl andra platser? :wink:
Skulle gärna se en guide på det där.

Men om du vägrar ge dem nyckeln eller om ingen säger att moppen är deras. Vad händer då?
Allt beror på fall till fall, vägrar du ja, har dem en misstanke, kan demnog ta in dig.

Säger ni att mopedens är ingens, kan dem kolla upp den kanske ev ta den med sig, beror på.

crispy
Elmoped

Inlägg av crispy »

karlssonlysekil skrev:Lite offtopic kanske; jag börjar skolan imorgon, är det troligt att poliserna åker dit antingen innan vi börjar eller efter vi slutat för att kolla alla mopeder? Brukar dom göra det vid skolstarten? :)
dom brukar oftast vara vid skolan ett tag innan man far ditt, i alla fall på min skola, och på några andra i umeå
Apriliasr50racing
Elmoped

Inlägg av Apriliasr50racing »

Ett tips är att ta bort tändhatten från moppen när man ställer den på parkeringen för då när polisen frågar om dom får testa moppen så går den inte o starta o dom kan inte göra nåt :D
Haaga
Elmoped

Inlägg av Haaga »

Apriliasr50racing skrev:Ett tips är att ta bort tändhatten från moppen när man ställer den på parkeringen för då när polisen frågar om dom får testa moppen så går den inte o starta o dom kan inte göra nåt :D
Eller så ställer man den på en annan parkering och går 100-200 meter till skolan :)
Derbi X-treme SM -06
Apriliasr50racing
Elmoped

Inlägg av Apriliasr50racing »

Hehe går inte på min skola, polisen åker runt hela dagarna o kollar efter nya ställen där vi ställer mopparna :?
Haaga
Elmoped

Inlägg av Haaga »

Apriliasr50racing skrev:Hehe går inte på min skola, polisen åker runt hela dagarna o kollar efter nya ställen där vi ställer mopparna :?
Men dom kan ju inte göra razzior på allmänna parkeringar xD
Derbi X-treme SM -06
phcarlsson
Elmoped
Kontakt:

Inlägg av phcarlsson »

rideAerox skrev:
phcarlsson skrev:

För att de ska vara helt lagligt ja, men han åker väl bara på böter ? Du klarar ju lämpet i vilket fall, och de är ju de jag bryr mig om mest ialf.
Live rich or die tryin'
toxicstone
Kinaraket

Inlägg av toxicstone »

phcarlsson skrev:
rideAerox skrev:
phcarlsson skrev:

För att de ska vara helt lagligt ja, men han åker väl bara på böter ? Du klarar ju lämpet i vilket fall, och de är ju de jag bryr mig om mest ialf.
om ni syftade på trimmad moped, så ja böter, om du har mc kort, har du inte så kan kortet tas och lämpet ja.

Användarens profilbild
zvynx
Farsans gamla zündapp

Inlägg av zvynx »

aerox_killen95 skrev:
zvynx skrev:
rideAerox skrev: då måste du regga om moppen till lätt mc annars är det kört
+1
Helt fel. Frågade när jag var på körskola och skulle ta mopedkortet,man fick inte regga om en trimmad moped till lätt mc. Vet inte varför men dom sa bara nej.
det går ju att få moppen om registrerad som en lätt mc men det är inte så enkelt.
Braap Braaaap
toxicstone
Kinaraket

Inlägg av toxicstone »

zvynx skrev:
aerox_killen95 skrev:
zvynx skrev: +1
det går ju att få moppen om registrerad som en lätt mc men det är inte så enkelt.
Precis, men bättre ta bötern då ifall man åker fast, iknget annat händer om du har mc kort

ml65
Kinaraket

Inlägg av ml65 »

du torskar grovt med elr utan mc-kort så fårt du kör en oreggad trimmad moppe . !
Låst