Byta motor!? Går det?

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Filur
Elmoped

Byta motor!? Går det?

Inlägg av Filur »

Har en Benelli QuattroNoveX med den korta liggande minarelli motorn.
Undrar om det går att byta till en lång liggande minarelli motor? Kanske t.o.m byta upp sig till större motor?

Tycker modellen är sjukt snygg och den är stor som en 125:a så att köra runt med 70cc känns lite klent. :wink:
Har tydligen inte så mycket trimm-möjligheter på min modell. Sen e ju de en kina-baserad motor vilket känns lite oroande. :?

Så de jag undrar e om de finns möjlighet att byta till en "bättre" eller större motor? Är fästena likadana? Hur mycket måste man modifiera om de nu skulle gå?

Tacksam för svar.
Användarens profilbild
KarlssoN^
F.D Moderator

Inlägg av KarlssoN^ »

Allt är möjligt min lilla vän 8)

men jag skulle tro att du får göra andra fästen då iaf.
Användarens profilbild
Pontus669
Varnad

Inlägg av Pontus669 »

KarlssoN^ skrev:Allt är möjligt min lilla vän 8)

men jag skulle tro att du får göra andra fästen då iaf.
haha 8)
Hepp hepp, bögläpp

Derbi Senda X-Treme 07[color]
Filur
Elmoped

Inlägg av Filur »

Hmm...detta lär bli ett projekt för vintern då. Antar att de lär behövas strippa den totalt och byta tändsystem m.m.

Lätt att jag reggar om den till lätt MC. Snyggaste vespan jag sett på år och dar. Lär nog kosta en halv förmögenhet men, men...går det så måste de ju göras eller? :D
toxicstone
Kinaraket

Inlägg av toxicstone »

Filur skrev:Hmm...detta lär bli ett projekt för vintern då. Antar att de lär behövas strippa den totalt och byta tändsystem m.m.

Lätt att jag reggar om den till lätt MC. Snyggaste vespan jag sett på år och dar. Lär nog kosta en halv förmögenhet men, men...går det så måste de ju göras eller? :D
Klart :D själv i tankarna på min, hittade en splitterny 100cc jag tänkte slänga på, får ta en dag i sender :)
Rubrik: hej

om jag köper relä funkar väl inte blinkersen fram för do är ju inte dioder sedan om jag köper motstånd vafan gör det för skillnad ? dom lyser väl bar amindre då eller ?
Användarens profilbild
beckvall
F.D Moderator

Inlägg av beckvall »

har du kunskap och ork går allt
Felpostarens värsta mardröm!
undrar du över något? släng iväg ett PM så svarar jag på de mästa!
toxicstone
Kinaraket

Inlägg av toxicstone »

beckvall skrev:har du kunskap och ork går allt
om man inte har det då?:P
Rubrik: hej

om jag köper relä funkar väl inte blinkersen fram för do är ju inte dioder sedan om jag köper motstånd vafan gör det för skillnad ? dom lyser väl bar amindre då eller ?
Användarens profilbild
Stunt-Nisse
Svårstartad skrothög

Inlägg av Stunt-Nisse »

toxicstone skrev:
om man inte har det då?:P
kör ändå :wink: ne men så svårt är det inte bara man har lite kunskaper så går det
Filur
Elmoped

Inlägg av Filur »

toxicstone skrev:
Filur skrev:Hmm...detta lär bli ett projekt för vintern då. Antar att de lär behövas strippa den totalt och byta tändsystem m.m.

Klart :D själv i tankarna på min, hittade en splitterny 100cc jag tänkte slänga på, får ta en dag i sender :)
Häftigt! :D Va e de för motor och va e de för moppe du kör?
Försöker hitta en 100 cc med men de dyker bara upp amerikanska sidor. Vill handla inom europa. Känns lite säkrare. Några tips?
Filur
Elmoped

Inlägg av Filur »

Har lagom med kunskap men gôtt om vilja och varierat tålamod. :wink:
Användarens profilbild
llu1201
Elmoped

Inlägg av llu1201 »

Lånar tråden litegrann, var inne på samma sak fast dock byta en Ktm 60sx racing motor från den till en crossmoppe, finns det nog med plats?
Låst