Har försvunnit från forumet som ni kan ha märkt.
Just för att jag inte orkar med mopeder längre.
Tyckte det var kul förut men börjar närma mig 20 och det var mest roligt i 13-16 års åldern.
Genom åren har jag haft massa projekt och arbetat med mopeder och hjälp vänner med deras projekt och problem. Men sen tröttna jag helt och fick ont i magen så fort jag hörde en moped på stan.

ONT :
Nu är det så att jag lovade en familjevän och deras son att hjälpa han med sin Vivacity. Han skulle ha massa trim han inte kunde montera och jag ställde upp .
Böt veven monterade en Polini 70cc cylinder, förgasare, insug och allting. Märkte idag då han skulle komma över och försöka få igång den och köra hem eländet att elen fungerar inte längre.
Blev så förbannad att jag skrek över hela stan då jag orkar inte med att pilla mer. Gick igenom elen och alla kontakter allt är inkopplat och allt är helt. Alla jordningar jag kommer på är hela och har kontakt.
Säkringen är även den hel. Funderar på om det kan ha hänt något när jag montera startmotorn ? Men om den skulle vara "felmonterad" hur fan man lyckas med det ? eller om den vore trasig ska ju resterande el fungera ?
Så medans jag letar på batteriladdaren för kolla att batteriet fungerar kan ni väl ösa på med förslag på vad det kan vara, så jag slipper eländet?
Eran F.D moderator // P0JKEN