Ny hobby..

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.
lindgren2
Elmoped

Ny hobby..

Inlägg av lindgren2 »

Tjena jag ska sälja min moppe imorn, men älskar att skruva och fixa och undrar ifall nån vet nåt som man kan hitta på istället?:)
Användarens profilbild
nasse_89
Svårstartad skrothög

Inlägg av nasse_89 »

meka bil eller mc? folkrace kanske det är en billig och rolig motorsport att hålla på med :) annars RC-bilar men det är lite pliggt mycke smådelar ;)
lindgren2
Elmoped

Inlägg av lindgren2 »

aa folkrace verkar kul :) RC-bilar har jag testat lite för mycket smått :P
Användarens profilbild
nasse_89
Svårstartad skrothög

Inlägg av nasse_89 »

okej ja det är kul som fan men jag har inte racat själv tyvär då jag inte har något garage men men rc-plan eller helikopter är kul det med men lite svårare än bilar haha men allt som har en motor är ju kul trimma en gräsklippare kanske? :P
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

nasse_89 skrev:meka bil eller mc? folkrace kanske det är en billig...
Tror inte det blir så billigt i längden, när alla delar pajar hela tiden!

Jag tcker att du ska fixa en rejäl bil!
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
nasse_89
Svårstartad skrothög

Inlägg av nasse_89 »

jo det är en ganska billig sport med tanke på att det ända man måste ha en en godkänd hjälm, förarstol och 4punkts bälte sen så kostar bilen 4500kr och man måste sälja den om någon bjuder på den efter tävling och det kostar oftast 100-200kr att lägga ett bud på bilen så då är det bara att köpa en ny för 4500kr :) sen är det ju mycke "bondmek" just för att det ska vara så billigt som möljigt :) det är nog den biligaste bilmotorsporten i sverige tror jag
fax110
Gasres

Inlägg av fax110 »

nasse_89 skrev:jo det är en ganska billig sport med tanke på att det ända man måste ha en en godkänd hjälm, förarstol och 4punkts bälte sen så kostar bilen 4500kr och man måste sälja den om någon bjuder på den efter tävling och det kostar oftast 100-200kr att lägga ett bud på bilen så då är det bara att köpa en ny för 4500kr :) sen är det ju mycke "bondmek" just för att det ska vara så billigt som möljigt :) det är nog den biligaste bilmotorsporten i sverige tror jag
priset på bilarna är höjt till 6500:- :P

annars kan jag rekomendera metalnol bilar fyfan va roligt , en extremt snabb å stark buggy med lite större däck eftermonterade med bra sand mönster och en stor sand grop :D fyfan vad roligt

annars kan du alltid skaffa dig några bilar i lite sämre skick och bygga dej en grym 18års bil eller så kan du börja med cross 2takt=mycket skruva :P

annars så finns ju dom 2 roligaste sakerna i världen kvar snöskoter (om du inte bor i nån sur stad utan snö) eller en fet båt att glida i på somrarna (om du inte borr i en torr sur stad utan snöåvatten)
lindgren2
Elmoped

Inlägg av lindgren2 »

Båt är jag trött på eftersom jag bodde på en ö i 11 år :P och snöskoter i Stockholm verkar inte vara nån idé , jo men en bil skulle faktiskt vara kul :)
Användarens profilbild
KarlssoN^
F.D Moderator

Inlägg av KarlssoN^ »

lindgren2 skrev:Båt är jag trött på eftersom jag bodde på en ö i 11 år :P och snöskoter i Stockholm verkar inte vara nån idé , jo men en bil skulle faktiskt vara kul :)
hyper projekt ? :roll: :D
Användarens profilbild
bluerider94
King of the street

Inlägg av bluerider94 »

fax110 skrev:
nasse_89 skrev:jo det är en ganska billig sport med tanke på att det ända man måste ha en en godkänd hjälm, förarstol och 4punkts bälte sen så kostar bilen 4500kr och man måste sälja den om någon bjuder på den efter tävling och det kostar oftast 100-200kr att lägga ett bud på bilen så då är det bara att köpa en ny för 4500kr :) sen är det ju mycke "bondmek" just för att det ska vara så billigt som möljigt :) det är nog den biligaste bilmotorsporten i sverige tror jag

annars kan jag rekomendera metalnol bilar fyfan va roligt , en extremt snabb å stark buggy med lite större däck eftermonterade med bra sand mönster och en stor sand grop :D fyfan vad roligt

annars kan du alltid skaffa dig några bilar i lite sämre skick och bygga dej en grym 18års bil eller så kan du börja med cross 2takt=mycket skruva :P

annars så finns ju dom 2 roligaste sakerna i världen kvar snöskoter (om du inte bor i nån sur stad utan snö) eller en fet båt att glida i på somrarna (om du inte borr i en torr sur stad utan snöåvatten)
haha, det är mer skruva på en 4t cross än vad det är på en 2t!
snygg bakskärm, gustaviansk stil elle?

Oskar Hagstöm "Det är skit konstigt med mig, antingen får jag INGET eller så får jag något"
fax110
Gasres

Inlägg av fax110 »

bluerider94 skrev:
fax110 skrev:

haha, det är mer skruva på en 4t cross än vad det är på en 2t!
mja kanske det är men en 4t finns det så mycket skräp på så det känns som att det finns en mening med att man stället ventilern byter kam keda o massa krafs varje dag :P men på en 2t är allt ganska simpelt men endå skare skruvas ;)
Användarens profilbild
nasse_89
Svårstartad skrothög

Inlägg av nasse_89 »

fax110 skrev:

fan va trist att det har höjds :(
metanol är kul det vill jag lova :D
Användarens profilbild
KarlssoN^
F.D Moderator

Inlägg av KarlssoN^ »

nasse_89 skrev:
fax110 skrev:

fan va trist att det har höjds :(
metanol är kul det vill jag lova :D
nitro e roligare :D 8)
Användarens profilbild
2stroke4ever
King of the street
Kontakt:

Inlägg av 2stroke4ever »

cross. för fan. ingen tvekan om saken. skaffa den en riktig cross:D då får du köra en as kul sport. visserligen ganska dyr. men såååå värt det!mkt skruva också så du har att göra:D

går inte en dag då jag ångrar alla jävla 1000lappar som sticker iväg 8)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=18429
Yamaha dt50r projekt!

NYTT projekt, Suzuki rm125 07.
http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=23594

Check it out god damn it och kommentera! <3
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

det är ju inte bara 6500:- precis...
vill ingen ha din skruttbil och du kör sönder den en gång, sen ska du ha något som håller så är det en hel del papp i sjön!!
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
KarlssoN^
F.D Moderator

Inlägg av KarlssoN^ »

.. och vilken hobby är det som INTE kostar ngt, som inte innehåller att spara på frimärke.
Användarens profilbild
JagHarEnDerbi
Farsans gamla zündapp

Inlägg av JagHarEnDerbi »

Börja med karting.
Användarens profilbild
Tuta
King of the street

Inlägg av Tuta »

Lär dig nått instrument och starta ett band :P

KarlssoN^ skrev:.. och vilken hobby är det som INTE kostar ngt, som inte innehåller att spara på frimärke.
Haha om man ska ha nåra sällsynta frimärken är dom skitdyra ju :lol:
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det ;)
Victorh: eller skall man fråga? :)
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten ;)

Bild
Det är jag som är Tuta ;)
Skriv svar