okej ja det är kul som fan men jag har inte racat själv tyvär då jag inte har något garage men men rc-plan eller helikopter är kul det med men lite svårare än bilar haha men allt som har en motor är ju kul trimma en gräsklippare kanske?
jo det är en ganska billig sport med tanke på att det ända man måste ha en en godkänd hjälm, förarstol och 4punkts bälte sen så kostar bilen 4500kr och man måste sälja den om någon bjuder på den efter tävling och det kostar oftast 100-200kr att lägga ett bud på bilen så då är det bara att köpa en ny för 4500kr sen är det ju mycke "bondmek" just för att det ska vara så billigt som möljigt det är nog den biligaste bilmotorsporten i sverige tror jag
nasse_89 skrev:jo det är en ganska billig sport med tanke på att det ända man måste ha en en godkänd hjälm, förarstol och 4punkts bälte sen så kostar bilen 4500kr och man måste sälja den om någon bjuder på den efter tävling och det kostar oftast 100-200kr att lägga ett bud på bilen så då är det bara att köpa en ny för 4500kr :) sen är det ju mycke "bondmek" just för att det ska vara så billigt som möljigt :) det är nog den biligaste bilmotorsporten i sverige tror jag
priset på bilarna är höjt till 6500:- :P
annars kan jag rekomendera metalnol bilar fyfan va roligt , en extremt snabb å stark buggy med lite större däck eftermonterade med bra sand mönster och en stor sand grop :D fyfan vad roligt
annars kan du alltid skaffa dig några bilar i lite sämre skick och bygga dej en grym 18års bil eller så kan du börja med cross 2takt=mycket skruva :P
annars så finns ju dom 2 roligaste sakerna i världen kvar snöskoter (om du inte bor i nån sur stad utan snö) eller en fet båt att glida i på somrarna (om du inte borr i en torr sur stad utan snöåvatten)
lindgren2 skrev:Båt är jag trött på eftersom jag bodde på en ö i 11 år och snöskoter i Stockholm verkar inte vara nån idé , jo men en bil skulle faktiskt vara kul
nasse_89 skrev:jo det är en ganska billig sport med tanke på att det ända man måste ha en en godkänd hjälm, förarstol och 4punkts bälte sen så kostar bilen 4500kr och man måste sälja den om någon bjuder på den efter tävling och det kostar oftast 100-200kr att lägga ett bud på bilen så då är det bara att köpa en ny för 4500kr sen är det ju mycke "bondmek" just för att det ska vara så billigt som möljigt det är nog den biligaste bilmotorsporten i sverige tror jag
priset på bilarna är höjt till 6500:-
annars kan jag rekomendera metalnol bilar fyfan va roligt , en extremt snabb å stark buggy med lite större däck eftermonterade med bra sand mönster och en stor sand grop fyfan vad roligt
annars kan du alltid skaffa dig några bilar i lite sämre skick och bygga dej en grym 18års bil eller så kan du börja med cross 2takt=mycket skruva
annars så finns ju dom 2 roligaste sakerna i världen kvar snöskoter (om du inte bor i nån sur stad utan snö) eller en fet båt att glida i på somrarna (om du inte borr i en torr sur stad utan snöåvatten)
haha, det är mer skruva på en 4t cross än vad det är på en 2t!
snygg bakskärm, gustaviansk stil elle?
Oskar Hagstöm "Det är skit konstigt med mig, antingen får jag INGET eller så får jag något"
nasse_89 skrev:jo det är en ganska billig sport med tanke på att det ända man måste ha en en godkänd hjälm, förarstol och 4punkts bälte sen så kostar bilen 4500kr och man måste sälja den om någon bjuder på den efter tävling och det kostar oftast 100-200kr att lägga ett bud på bilen så då är det bara att köpa en ny för 4500kr :) sen är det ju mycke "bondmek" just för att det ska vara så billigt som möljigt :) det är nog den biligaste bilmotorsporten i sverige tror jag
priset på bilarna är höjt till 6500:- :P
annars kan jag rekomendera metalnol bilar fyfan va roligt , en extremt snabb å stark buggy med lite större däck eftermonterade med bra sand mönster och en stor sand grop :D fyfan vad roligt
annars kan du alltid skaffa dig några bilar i lite sämre skick och bygga dej en grym 18års bil eller så kan du börja med cross 2takt=mycket skruva :P
haha, det är mer skruva på en 4t cross än vad det är på en 2t!
mja kanske det är men en 4t finns det så mycket skräp på så det känns som att det finns en mening med att man stället ventilern byter kam keda o massa krafs varje dag :P men på en 2t är allt ganska simpelt men endå skare skruvas ;)
nasse_89 skrev:jo det är en ganska billig sport med tanke på att det ända man måste ha en en godkänd hjälm, förarstol och 4punkts bälte sen så kostar bilen 4500kr och man måste sälja den om någon bjuder på den efter tävling och det kostar oftast 100-200kr att lägga ett bud på bilen så då är det bara att köpa en ny för 4500kr sen är det ju mycke "bondmek" just för att det ska vara så billigt som möljigt det är nog den biligaste bilmotorsporten i sverige tror jag
annars kan jag rekomendera metalnol bilar fyfan va roligt , en extremt snabb å stark buggy med lite större däck eftermonterade med bra sand mönster och en stor sand grop fyfan vad roligt
fan va trist att det har höjds
metanol är kul det vill jag lova
fan va trist att det har höjds metanol är kul det vill jag lova
cross. för fan. ingen tvekan om saken. skaffa den en riktig cross:D då får du köra en as kul sport. visserligen ganska dyr. men såååå värt det!mkt skruva också så du har att göra:D
går inte en dag då jag ångrar alla jävla 1000lappar som sticker iväg
det är ju inte bara 6500:- precis...
vill ingen ha din skruttbil och du kör sönder den en gång, sen ska du ha något som håller så är det en hel del papp i sjön!!
KarlssoN^ skrev:.. och vilken hobby är det som INTE kostar ngt, som inte innehåller att spara på frimärke.
Haha om man ska ha nåra sällsynta frimärken är dom skitdyra ju
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det
Victorh: eller skall man fråga?
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten