Detta verkar konstigt

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Cappe14
Svårstartad skrothög

Detta verkar konstigt

Inlägg av Cappe14 »

detta verkar väldigt konstigt min moppe som det står i en annan tråd här på forumet dör efter ett tag så jag har kollat om det var något i tanken och därmed tömt hela och den bensinen är bokstavligt talat GRÖN inte gul grön utan GRÖN och jag jämnförde med ny 95 bensin och det är inte samma färg och dom luktar inte ens lika kan det ha varit någon som har pissat i tanken eller gjort något med den på något vis?
Zibb
Red Bull

Inlägg av Zibb »

gammal bensin ?

njaa, kanske är någon som pissat i tanken men det vore ju knäppt :)
Den som aldrig gjort ett misstag, har aldrig prövat något nytt.

Jag har inte misslyckats, jag har bara funnit hundra tusen sätt som inte fungerar.
Användarens profilbild
sakajada
Elmoped
Kontakt:

Inlägg av sakajada »

Säkert någon som har jävlats med dig, men du har väl lås på ditt tanklock?
Rieju RRX ♥
Cappe14
Svårstartad skrothög

Inlägg av Cappe14 »

aa men jag glömde att låsa det sist jag tankade för jag tankade precis innan jag skulle till skolan så det var bråttom :P men vad gör man för att den ska gå som vanligt igen måste man göra rent hela motorn eller?:O
Användarens profilbild
sakajada
Elmoped
Kontakt:

Inlägg av sakajada »

Slanga ur tanken, fyll den med vatten så att du är säker på att inge skit är kvar, slanga ur igen, låt torka och fyll på med lite bensin till att börja med så att du inte slösar de dyrbara dropparna :)
Rieju RRX ♥
runners
King of the street

Re: Detta verkar konstigt

Inlägg av runners »

Cappe14 skrev:detta verkar väldigt konstigt min moppe som det står i en annan tråd här på forumet dör efter ett tag så jag har kollat om det var något i tanken och därmed tömt hela och den bensinen är bokstavligt talat GRÖN inte gul grön utan GRÖN och jag jämnförde med ny 95 bensin och det är inte samma färg och dom luktar inte ens lika kan det ha varit någon som har pissat i tanken eller gjort något med den på något vis?
Det låter nästan som om någon hällt i något i din tank. Som redan sagts så skölj tanken och hoppas bara inte att det är någon med socker i som de hällt in i tanken för då lär du säkert att få rengöra förgasaren också. :wink:
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

Ingen racer men lagom effekt för stadens gator.
Användarens profilbild
nasse_89
Svårstartad skrothög

Inlägg av nasse_89 »

jag tycker att du ska plocka ner förgasare och slangarna från tanken till förgasaren och göra rent det med lika bra så :?
hum....
Låst