2 000 för en mt5 låter som den är antingen fel på ller risig? kolla vilken som är i bäst motorskick får du tänka på medSandgren94 skrev:Hej, jag har blivit erbjuden en honda mt5 för 2000kr och en dakota för 2000kr! vilken ska jag välja??
Håller med! Men visst är det lustigt att jag såg en Dakota på blocket för 7000 kr för en tid sedan. Min första moppe var en Puch Dakota när jag var 15-år, det var den första som kom i färgen som kallades för Dino-blå, har för mig att den kostade 3200 kr helt ny, de tidigare var gula och dessförinnan var de röda.Robban_91_dakotan skrev:Ja, man kan undra om han verkligen har nån motor på, han som säljer Dakotan..? Annars kanske det bara är en rishög.. Man får ju en skaplig- motor för 1000-2000kr. En risig dakota skulle ändå säkert vara värd 3 000 liksomJag som själv har en puch dakota kan ju säga lite fördelar med den..- Om tändningen är rätt inställd och om den inte är igensotad så är den faktiskt skön, effektiv, och speciellt stark på ettans växel. Men vid trimning får man ju räkna med att den kommer varva lite väl mycket eftersom den "bara" är 3 växlad, fast det beror ju på vilket drev man har också
Min bror hade en mt5a som han trimmade, och den gick undan. Toppade 80, men det är ju egentligen inget att skryta om eftersom det är livsfarligt heheh. Men jaja, jag tycker iaf att du ska ta dakotan!