doppler membran
sportluftfilter
94 munstycke
och portad kolv
skulle gissa på 80 något

Den skar absolut inte p.g.a för liten förgasare. 21mm Räcker gott och väl till 80cc. Kör själv 21mm på 80cc till bruks. Har kört c:a 50mil utan problem!runners skrev:
Du har helt rätt, men vi ska renovera motorn i gen, ska skaffa en större förgasare. Trodde 21mm skulle räcka, men bättre att vara efterklok än att aldrig fatta.
Jag har skruvat sedan jag fick min första cykel när jag var liten, Sedan har jag skruvat bilar sedan långt innan du föddes. Just scottrar och började jag pilla på först för ett år sedan och jag visste inte hur variator och koppling riktigt fungerade men hade god kunskap om den principiella funktionen på mopedmotorn i övrigt som är samma som bilar, fast skillnaden ligger i att bilar är 4:a taktare och har fyra cylindrar med ventiler, kamaxel vilket är ett mera inveklat system än mopedmotorn. Fast bilar är i gämförelse 2400 grr svårare att meka med och en mopedmotor är rena barnleken i gämförelse, det är ju samtidigt just det som gör det mera kul.Rrxdude skrev:Bryr mig inte om du tror på det eller inte. 'Moppen gick i 7-mil sedan skar veven'. Ni verkar in va så bra på att skruva så ..runners skrev:Var någonstanns ska det sluta? Min polares rrx gör 145 km/h med en 80cc...... OJ måste jag säga!
En polare och jag hypertrimmade en Ludix i min verkstad. Vi valde moppen just på grund av den låga vikten. Vi kosta på den det värsta av det värsta och detta kostade många sköna tusenlappar i cylinder (80cc) förgasare, (21mm) trimrör och starkare vev, allt i hyper just för att testa vad det verkligen gick att få ur en moped. Men när vi mätte upp den gjorde vi det på två sätt samtidigt med sträcka och tid samt med Gps. Inte en kilometer fortare än 117 km men accet blev verkligen grymt.
Moppen gick i 7-mil sedan skar veven.
Men till 145 är en bra bit kvar.
Funkar fint om cylindern är modifierad för det.Daaanne skrev:Måste bara fråga till dig som har en RRX som toppar 145km/H.
Vad är det för cylinder du kör med? Org tändning skulle aldrig kunna ge kraften till 145km/H. 21mm förgasare och insug är inget att ha på en hyper.
Yz 85 avgassystem till en moped cylinder.
skillnaden är att du måste ändra portningen rejält. en 80cc cross varvar upp till ca 17000rpm, vilket inte en normal hyper gör.2stroke4ever skrev:ang 85cc rör på en moppe cylinder. skit svårt tror jag det är att få fast det ens... spec vid mynningen vid cylindern! men annars går nog en 80cc fint med det röret!!!!
prorace2 18000kallepalle skrev:skillnaden är att du måste ändra portningen rejält. en 80cc cross varvar upp till ca 17000rpm, vilket inte en normal hyper gör.2stroke4ever skrev:ang 85cc rör på en moppe cylinder. skit svårt tror jag det är att få fast det ens... spec vid mynningen vid cylindern! men annars går nog en 80cc fint med det röret!!!!
okej kallepalle. detta vill jag GÄRNA ha källan till. hänvisa vart du fått dom siffrorna ifrån, för dom varvar inte så mycket.kallepalle skrev:skillnaden är att du måste ändra portningen rejält. en 80cc cross varvar upp till ca 17000rpm, vilket inte en normal hyper gör.2stroke4ever skrev:ang 85cc rör på en moppe cylinder. skit svårt tror jag det är att få fast det ens... spec vid mynningen vid cylindern! men annars går nog en 80cc fint med det röret!!!!
läs vad jag skrev ovanför dej!kallepalle skrev:vi satte enj varvräknare på kompisens kx80 -95 den varvade upp till 17k rpm som max.
att den går som bäst på 12k rpm, det kan jag hålla med om, men hans kx80 varvade upp till 17000rpm.2stroke4ever skrev:läs vad jag skrev ovanför dej!kallepalle skrev:vi satte enj varvräknare på kompisens kx80 -95 den varvade upp till 17k rpm som max.
avgas: - 197-202KarlssoN^ skrev:så röret gav max effekt vid 12k, då skall man ju porta cylindern så efter röret, ca 200* + ( har inte durationerna till vilket rpm i huvudet just nu)
varför är det för långsamt? polini guss är en lågvarvig sportcylinder. är det riktiga mhr supermoto röret du har? alltså det som kostar 4000kr? även det är lågvarvigt, dock midrace.yahama94 skrev:115
polini guss 80
malossi mhr rör
14,53
21 förgasare
Hebo membran
insug
för långsamt.....
jag tror dig jag hade en sån dära 2005a jag plugga bara ur orginalröret satte på sportfilter och munstycke och den hade bra toppfart vet ej exakt men mätaren stod rakt ner och lite till och 80 va kl 8 typ innan jag trimma den så gjorde den 65-70 enligt mätarensaibotb skrev:haha jaa bra!! en som tror mig iaf ;Dguth skrev:Den gör säkert 100! kollade i hans album är ingen vanlig moppe är såndär "sport"hoj, går riktigt bra vad jag har hörtsaibotb skrev: Jovisst men fram mot våren isf, nu är den avställd o isärplockad. Streetfighter projekt+ överdrivet jätte mkt vitmögel