Jag gjorde nyligen en tråd med flertalet frågor i. Det blev som vanligt massa prat mellan dem som komenterade och det "glömdes bort" att svara på frågorna:P
Då ställer jag enbart denna fråga.
Moppen är seg i början, precis när den ska dra iväg bara blödrar den. Det är rätt munstycke och vikterna ska inte bytas ner för jag har provat med lättare. Min fråga är: Är det tryckfjädern eller kopplingsfjädrarna som gör att moppen varvar mer innan den drar iväg, alltså innan den börjar röra på sig äns lite grann.
P.S om jag byter den/dem fjädrar som ska bytas, behöver jag då köpa en ny drivrem? D.S
Polis: Hur fort går den här mopeden då? Jetforce: Hur länge tänker du gasa?
Om du sätter på hårdare koppligsfjädrar kommer kopplingen greppa vid högra varv. Det krävs med andra ord mera gas för att moppen ska börja rulla i väg. Många säger att man får bättre acc vilket jag inte själva vet eftersom att jag aldrig bytat till hårdare. Men enligt min teori borde inte accet påverkas utan att man får en snabbare start, men kanske har jag fel?
Mjukare fjädrar blir det tvärtom.
Kymco super 9 AC
70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter
fax110 skrev:fjädrarna har inget att göra med att den blödrar det är nånting med förgasaren
Jag vet att det inte har ngt med det att göra, men den blödrar på låga varv, så jag tänkte att den kan blödra lite längre när jag står still sen när det drar iväg då har den kommit upp i bra arv, förstod du?
runners skrev:Om du sätter på hårdare koppligsfjädrar kommer kopplingen greppa vid högra varv. Det krävs med andra ord mera gas för att moppen ska börja rulla i väg. Många säger att man får bättre acc vilket jag inte själva vet eftersom att jag aldrig bytat till hårdare. Men enligt min teori borde inte accet påverkas utan att man får en snabbare start, men kanske har jag fel?
Så det är kopplingsfjädrarna och inte tryckfjädern? det är sån effekt jag har tänkt mig Hur hårda ska dem vara då?
Setup
Stage6 pro replica
6g vikter
dragen v-bricka
98 munstycke
runners skrev:Om du sätter på hårdare koppligsfjädrar kommer kopplingen greppa vid högra varv. Det krävs med andra ord mera gas för att moppen ska börja rulla i väg. Många säger att man får bättre acc vilket jag inte själva vet eftersom att jag aldrig bytat till hårdare. Men enligt min teori borde inte accet påverkas utan att man får en snabbare start, men kanske har jag fel?
Så det är kopplingsfjädrarna och inte tryckfjädern? det är sån effekt jag har tänkt mig :P Hur hårda ska dem vara då?
Setup
Stage6 pro replica
6g vikter
dragen v-bricka
98 munstycke
jaha så du har bara tänkt skita i bluddret då eller ? har du bara effekt rör så blir troligtvis dom mjukaste fjädrarna/steget över orginal bra
föressten har du bytat variatorvikterna tillräckligt. Detta gör en enormt stor skillnad om du sätter på ett gram lättare .
När du bytar kopplingsfjädrarna så kommer motorn börja arbeta på högre varv och visst gör det skillnad på starten.
Kymco super 9 AC
70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter