Den startar inte på tomgång. Dagen det regnade funkade elstarten som vanligt första gången jag tryckte på knappen fast bara sekunderna efter började det klicka bara när jag tryckte på elstarten. Har hört att det kan vara startrelät som pajjat? I detta fall, var på speedfighten sitter startrelä?

Andra problemet är att den inte går på tomgång. Troligtvis felinställt förgasare? Konstiga är att den fungerade skitbra på tomgång ända tills vi tog bort pluggen i mitt stage6 pro replica rör. Har hört om mååånga andra som tagit ur pluggen också utan problem så jag vill helst inte sätta tillbaka pluggen då det gav effekt. Men, jag tänkte ändra prova att ändra s.k "nålen" som en polare sa. Dock vet jag inte var den sitter heller

Sissta är att jag funderade på att köpa en kompis luftfilter men är inte säker. Vissa i klassen har rekommenderat mig att skaffa det. Jag har ett helt munstyckessätt som ligger hemma med (50-70). Frågan är, skulle man kunna ta ett sportluftfilter från en sym jet på en speedfight (billigaste alternativet från en kompis) med rätt munstycke osv? Min setup nu är
orginal cylinder
orginal förgasare
6.5g variatorvikter
dragen v-bricka
stage 6 Pro replica med dragen plugg
Och skulle det ge någong skillnad förutom syns och ljudets skull?
Förlåt för att man är så "noobig" på mopeder än men jag sammlar hellre dom problem jag har här i 1 tråd så får dom som kan och vill svara