MotorHispania Furia -03

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Användarens profilbild
ffrresh
Elmoped

MotorHispania Furia -03

Inlägg av ffrresh »

Tjena! Jag har ett MetraKit RK Replica underliggandes som jag ska dra på, jag måste byta munstycket i förgasaren och vill ha tips på vad jag kan sätta på?Eller ska jag byta hela förgasaren med större munstycke? Och i så fall vilken storlek på munstycket i förgasaren och vilken mm på förgasaren?
Tack på förhand!
Pontooz
Svårstartad skrothög

Inlägg av Pontooz »

För det första så finns det KLISTRAD tråd angående munstycken (det betyder att den jämt finns på förstasidan).

För det andra så MÅSTE du kolla i din förgasare och byta ut ditt munstycke till ett större. Gängorna kanske någon kan tipsa dig om men storleken måste du pröva dig fram till bästa.
Oftast funkar 5-10 storlekar större än det som du har sitter i nu, när du byter till ett högvarvigare effektrör.
Användarens profilbild
ostklump
Svårstartad skrothög

Inlägg av ostklump »

Det är bara att pröva sig fram, Köp en sats med munstycken dom är inte alls dyra sen är det bara att testa tills den går rent
" På grönskande ängar
där vinden går i träd och blommor,
en morgon när solen värmer ansiktet
efter en lång sömn,
ska vi åter mötas en gång."

Vila i frid, Lennart "Tigern" Johansson

Brynäs Tigers.
Användarens profilbild
ffrresh
Elmoped

Inlägg av ffrresh »

Pontooz skrev:För det första så finns det KLISTRAD tråd angående munstycken (det betyder att den jämt finns på förstasidan).

För det andra så MÅSTE du kolla i din förgasare och byta ut ditt munstycke till ett större. Gängorna kanske någon kan tipsa dig om men storleken måste du pröva dig fram till bästa.
Oftast funkar 5-10 storlekar större än det som du har sitter i nu, när du byter till ett högvarvigare effektrör.

Tack så mycket!
Användarens profilbild
ffrresh
Elmoped

Inlägg av ffrresh »

ostklump skrev:Det är bara att pröva sig fram, Köp en sats med munstycken dom är inte alls dyra sen är det bara att testa tills den går rent

Tack!!
Låst