Doppler S3R
Malossi Torsion Controller
Malossi Delta Clutch 107mm
Dragen V-ring
Hebo Racing Variator
Har inte bestämt vilka vikter jag ska använda eller om jag ska sätta på ngn av tryckfjädrarna som jag får med Hebo variatorn, ge tips
denna är för crossmoppe, gå in i scooterdelen och leta
snygg bakskärm, gustaviansk stil elle?
Oskar Hagstöm "Det är skit konstigt med mig, antingen får jag INGET eller så får jag något"
Tycker faktiskt du borde satsa på ett annat rör. Men om du nu vill envisas med urpluggat så dreva till 13 fram iaf (den kommer vara stark nog). Om munstycket kommer vara 102 skulle jag inte vara så säker på, det får du ju prova fram lite. Tror nästan på lite större.
med 12 fram så runt 90 och 13 så ~95-100 om du tokvarvar =)
MartenRRX skrev:
KarlssoN^ skrev:
MartenRRX skrev:Hur snabbt kommer min Rieju RRX gå med denna setup?
Barikit 74cc
Barikit vevparti
Metrakit Pro race 3
Barikit 21mm förgasare
12/52
Hebo membran
större insug
sportluftfilter
Undrar även om ni tycker att jag ska slänga dit en 24mm förgasare istället för en 21mm? Hur stor blir effekt skillnaden?
~ 95
Äntligen, tack!
21mm förgasare räcker långt. Röret du har är nästan lite i överkant för cylindern men gillar du att varva så visst. runt 105 ska du klara av tycker jag iaf. Vill du stämma av cylindern lite mer med röret kan du höja avgasporten lite men då kommer den bli ännu slöare på lågvarv.
MartenRRX skrev:offtopic:
Varför får jag aldrig nått svar på mina setups när jag till och med gör dubbelposts?!:P
Drac snubben fick ju nästan en hel sida för sig själv och jag blir helt dissad:P
Dracsnubben!jag borde få det som rank vid 500 inlägg! tycker jag!
men kommer kanske gå 70-80 med de dreven, skulle kört på 13 eller 14 framme med det röret
"Min kompis sa att min dt blöddrade för att jag hade för stort munstycke.
så jag satte igång att dela avgasröret för att byta till ett mindre munstycke.
Jag kan tamejsatan inte hitta något munstycke i avgasröret? :O"
Tycker faktiskt du borde satsa på ett annat rör. Men om du nu vill envisas med urpluggat så dreva till 13 fram iaf (den kommer vara stark nog). Om munstycket kommer vara 102 skulle jag inte vara så säker på, det får du ju prova fram lite. Tror nästan på lite större.
med 12 fram så runt 90 och 13 så ~95-100 om du tokvarvar =)
MartenRRX skrev:
KarlssoN^ skrev:
~ 95
Äntligen, tack!
21mm förgasare räcker långt. Röret du har är nästan lite i överkant för cylindern men gillar du att varva så visst. runt 105 ska du klara av tycker jag iaf. Vill du stämma av cylindern lite mer med röret kan du höja avgasporten lite men då kommer den bli ännu slöare på lågvarv.
Okej, härligt^^
Vet att röret e lite overkill men det blev lite som en inpulsgrej att jag köpte det när jag hörde att MK skulle gå i konkurs:P (och ljudet blir man ju fan nästan tänd på XD )
Men det blir tyvärr ingen portning eller avstämning p.g.a att jag inte har tid och så ska jag dessutom sälja skönheten efter denna sesong så att jag tycker inte att det e värt mödan^^
Vad skulle min Derbi Senda R Xtreme -05 (offroad modellen) göra med
Ostrypt CDI-box, Hebo överliggande effektrör, 14/53 och ett passande munstycke?
Och blir det bra axx?
Skulle den dra min brorsas Rieju drac -05 som har urpluggat och uppborrad luftburk? (som jag tror gör ca 75-80 med grymt axx)
CaToXXo skrev:
Ok, vi säger 13/53 då vad tror du den skulle göra?
beror på om du pluggar ur heboröret, ej urpluggat kanske 75km med rätt så bra axx! om du pluggar ur den så kanske 85 med skit bra axx
Inte en chans, kanske 40-50....
Du menar väl att den ökar med 40-50, inte att maxfarten ligger där eller? Om du tror att det blir maxfarten så har du så fel att jag får ont i huvudet när jag tittar på det du skrev...