Det kostar antingen 600 eller 800 tror jag. Kolla bromsbelägg o allt sånt där. Du måste ha intyg på att den är orginal. Se till att få allt orginal, de blir lättare o billigare då. Kolla även slit saker. De kan vara rätt tuffa!
dracen__93 skrev:okeej kollar dom ljudnivån och sånt på den
kan den gå igenom utan bakspeglar och inflyttad reg?
ljudnivån kollar dom nog,
har du tur så kollar dom inte detta, om dom gör de är de 2000kr + på böterna
1500 för skylten och 500 för backspegel
Man får inte mer böter bara för att man har inflyttad skylt och ingen backspegel på besiktningen, du får bara en ombesikning som man får på bilar. Det kostar 800 kr.
Utför felsökning/motorrenovering/bestyckning/Inställning/Optimering/Montering och trimning av olika steg till din moped/cross runt om Västra götaland. PMA för mer information
dracen__93 skrev:går ett mk med plugg i igenom besiktning?
effekt rör kan man ha på moppen lagligt men man måste först besikta om den innan man kör med det plus att moppen inte går över 45 för när man har besiktat den så är effekt röret orginal och röret du hade från början är inte det
ja men tänkte ha metrakit röret till besiktning men undrar om den går igenom det?
kan dom kolla om man har katalysator medd nån mätning på avgasarna i så fall gör dom det på besiktning?
skulle ett orginal rör från en 99 gå igenom för dom har väll inte katalysator?
tjena grabbar. nu har jag fått tbx min moped, det hela började med att polisen beslagtog min moped för fort körning, den får bara gå i 45-52 km/h jag åkte i 63, så den var borta i 2 veckor, sedan så fick jag gå på förhör om vart jag hadde fått trimmet mm, och vilka saker dem hadde tagit som trim, dem kan ta luft burken, röret, drev.
sedan så får man papper på om det är körförbud, men i dem flesta fall så är det att man får åtgärda mopeden till orginal, sedan får man åka till en åf för att han ska kontrolera mopeden, på dem punkter som polisen har anmärkt, sedan är det dax för besiktning på bilprovningen, kostar ca 800 kr sen så får man vänta på papper att den är orginal,
ps ingen i de att fuska, jag hadde glapp i bakhjulslagrena, det fixa jag dagen före, och egr ventilen dem kolla på det med, mäter upp mopeden på en 200 meters sträcka
tjena jo den kan gå i genom om buller nivån och hastigheten inte överskrider 45, det jag tror kan hända är om dem ser att efter som effekt rör inte släpper ut för mycket koldioxid och kolväten mm annars så går det i genom
det beror på vissa åf ser mer noga en andra, men om du har tur, men dem kontrolerar på bilprovningen om röret ska ha eger ventil med mera ,
allt går med mod