Testa kicka och se om de är nåt motstånd, om det inte är det då har antingen kolven, cylinder, eller toppen gått, tyvärr värkar som de är deAeroxforce skrev:Hejsan, Jag bytte cylinder för någon månad sen, och under den tiden den har gått så har den funkat hur fint som helst tills idag då jag körde för att köpa ett nytt rör, och på vägen hem när jag visserligen legat och maxat den en litet tag, men med små pauser imellan då jag legat på låga varv, så helt plötsligt varvar den ner, och tillslut blir det bara ett BÖÖ, så jag tänkte att den var upphettad så jag stängde av den en halvtimme och väntade. Den är i gjutgärn så lite värme ska den ju tåla. Den startar, men kan bara upp i 1-2000 varv sen lägger den av. jag vet inte om den inte får någon komp och det är fel på kolvringarna, men den rör bara inte på sig.
Jag hade varit jätte tacksam om någon hjälpt mig eller berättat vad där finns och göra, jag hade till och med kunnat betala den som tagit reda på vad som felet var, bara jag får igång min älskling igen.
Tack på förhand. Mvh Martin.
Aeroxforce skrev:hållt på med moppen hela dagen nu, och det var någon slang som var lös, så jag kopplade den till förgasaren och då gick den i iallafall framåt, men den hackade lite, dock testade jag bara den på gräsmattan fram och tillbaka, men ska kolla imorn på vägen istället, jag hoppas verkligen den ska gå då. Resten av kvällen tillbringade jag till att svetsa om mitt c20 och göra ett nytt fäste av en spade till den, bilder dyker förmodligen upp imorn.
Nu undrar jag om någon kan berätta vilka vikter jag bör ha till min 70 cc cylinder och c20 röret. Eftersom röret är högvarvigt så kanske jag borde satsa på något tyngre vikter för att satsa på toppen, men jag vill ändå ha ett så bra acc som möjligt, så finns det fortfarande chans att få upp den på bakan med lättare vikter nytt munstycke och ny kopplings fjäder?
Och isåfall vilka vikter bör jag använda mig av?
Mvh. Martin.