har en 2005 årsm yamaha neos som är skit seg startad startar efter typ 30 kickar varje gång och låter den vara avstängd i 5 minuter så tar de typ 10 kickar igen innan den går igång, har bytt tändstift och reeds men inget av de gjorde någon som helst skillnad.
har ju bytt cylinder 2 gånger och nu har jag en polini sport 50cc, as svårt att ställa in så den startar bra genom att pilla på luftskruven för jag måste kicka den 200 gånger varje gång jag dödar den
Var nogrann när du spänner på cylindern att du korsspänner skruvarna, använd helst momentnyckel och ta reda på hur hårt skruvarna ska dras. Tjuvluft och dålig komp brukar vara en vanlig anledning till att mopedmotorer inte startar. Jag är inte säker på att detta är problemet just på din moped men blir lite misstänksam när du säger att du bytat cylinder.
Kymco super 9 AC
70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter
jag kan ju inte märka om den är lättare att starta då ?
runners skrev:Var nogrann när du spänner på cylindern att du korsspänner skruvarna, använd helst momentnyckel och ta reda på hur hårt skruvarna ska dras. Tjuvluft och dålig komp brukar vara en vanlig anledning till att mopedmotorer inte startar. Jag är inte säker på att detta är problemet just på din moped men blir lite misstänksam när du säger att du bytat cylinder.
yes skall kolla på det men om den är lös så borde den ha vibrerat loss för längesen, gjorde det misstaget på min puch maxi och hela topplocket lossnade för skruvarna lossna ;p o har kört typ 70 mil med cylindern
runners skrev:Var nogrann när du spänner på cylindern att du korsspänner skruvarna, använd helst momentnyckel och ta reda på hur hårt skruvarna ska dras. Tjuvluft och dålig komp brukar vara en vanlig anledning till att mopedmotorer inte startar. Jag är inte säker på att detta är problemet just på din moped men blir lite misstänksam när du säger att du bytat cylinder.
yes skall kolla på det men om den är lös så borde den ha vibrerat loss för längesen, gjorde det misstaget på min puch maxi och hela topplocket lossnade för skruvarna lossna ;p o har kört typ 70 mil med cylindern
Men det hänger ju ihop, om den svarar bättre på gaspådrag så startar den bättre
Men det hänger ju ihop, om den svarar bättre på gaspådrag så startar den bättre