Senaste uppdateringen: 16 augusti

Detta ska göras:
- Miniblinkers (droppformade)
- Tvätta och polera fälgarna
- Minibaklampa (röd)
- Bromspedal (röd)
- Växelpedal (röd)
- Kick (röd)
- Tagit bort b-läppen
- Drevat om den till 13/53
- Däckpenna (Pirelli & storleken ifyllt)
- Nya handtag ProGrip (röda/svarta)
- Nytt avgassystem TurboKit (Lacada)
- Röd bensinslang

Nuvarande topphastighet: 90 km/h på mätaren (80 km/h med laser)
Det har varit mycket prat om att man behöver borra med en 4-5mm borr i CDI-boxen på texten Moric, det ska vara rakt igenom bokstaven O för att den ska bli ostrypt men det kostar mycket om man borrar fel och jag har en egen lösning om är väldigt bra, såhär är det: om man har en strypt CDI så stryper den vid 7 900 RPM, men drevar man om den till drevningen 13/53 samt sätter på ett effektrör, eller drar pluggen på originalröret så kommer den göra minst 80 km/h på mätaren.
Med tanke på att det kostar 3599 kr för en ny CDI-box till mopeden så är det väldigt billigt att köpa de delar som behövs istället för en ny CDI-box, samt du kan få den original mycket lättare än om du ska borra i den gamla CDI-boxen. Det kostar inte mer än 2000 kr för ett effektrör, drev och ett nytt munstycke.
Här kommer en bild på det nymonterade avgassystemet som är ett Turbo kit (Lacada)

Nu har jag tagit bort b-läppen, hade tänkt att fästa miniblinkers där kåpskruven sitter, den man ser på den första bilden som jag postar här under, tror det kan bli snyggt. Hade även tänkt att sätta en minibaklampa precus under bakkåpan, där man ser att det rostat en del.

Jag har även fyllt i med däckpenna, det jag fyllde i var märket Pirelli samt storleken på däcken. Jag har dock inte gjort i ordning fälgarna som ni ser, men det ska göras men jag vet inte riktigt hur. Har du något bra tips? Kommentera gärna med ditt tips såna fall! Här är en bild efter att jag fyllt i storleken med däckpennan: