aerox_killen95 skrev: Asså sluta agera som en ***** p12a -.- Jag säger inte att jag vet allt ´´för att poängtera´´. Och du får gärna tro att din moppe går i 90 Men somsagt vänta tills imorn så får du mer svar.
Haha p12a ? okej jaja, fler kommer skriva som du jag vet det, men jag säger fortfarande att den går 90 för jag vet att den gör det snälla svara inte på det här jag orkar inte med dig mer. Kan PMa dig sen när jag har en video där den gör 90
En sak till sen ska jag ´´låta dig vara´´ fråga andra. Hejdå.
min kompis förra aerox gick i 90 med dragna strypningar , rör och borttagna vikter. blixtrade i fartkameran på 90 väg iaf (ögonvittne)
bara för att poängtera*
Jag skulle väll säga att du kommer få upp den runt 75km/h
Okej...
Har svetsat igen blindröret.
V-Brickan är dragen. Den går i 65-67 km/h på plan mark... Men frågan är, hur fan tar man bort pluggen i mynningen av avgasröret?
Jag skulle väll säga att du kommer få upp den runt 75km/h
Okej...
Har svetsat igen blindröret.
V-Brickan är dragen. Den går i 65-67 km/h på plan mark... Men frågan är, hur fan tar man bort pluggen i mynningen av avgasröret?
Har hört att vissa knackar bort den, men vissa kapar ju röret drar ut o svetsar ihop sen
aerox_killen95 skrev:Jag skulle väll säga att du kommer få upp den runt 75km/h
Okej...
Har svetsat igen blindröret.
V-Brickan är dragen. Den går i 65-67 km/h på plan mark... Men frågan är, hur fan tar man bort pluggen i mynningen av avgasröret?
Har hört att vissa knackar bort den, men vissa kapar ju röret drar ut o svetsar ihop sen
antar att den är punktsvetsad, ta då en borrmaskin och borra på svetslopporna , sen tar du en skruvmejsel och slår ut skiten, eller rättare sagt slår in skiten och sedan drar ut
aerox_killen95 skrev:Jag skulle väll säga att du kommer få upp den runt 75km/h
Okej...
Har svetsat igen blindröret.
V-Brickan är dragen. Den går i 65-67 km/h på plan mark... Men frågan är, hur fan tar man bort pluggen i mynningen av avgasröret?
Har hört att vissa knackar bort den, men vissa kapar ju röret drar ut o svetsar ihop sen
Hmm okej. Tänkte fixa ny setup så det blir nog nytt effektrör istället =/
Jag har en Yamaha aerox smått trimmad med en 125cc cylinder inte så mycket mer än original. min fråga är nu. Hur mycket kommer min moped toppa om jag drar variatorringen? Toppar 100 ATM
min kompis förra aerox gick i 90 med dragna strypningar , rör och borttagna vikter. blixtrade i fartkameran på 90 väg iaf (ögonvittne)
bara för att poängtera*
okej får poängtera en sak
den moppen går högst i 5km/h med den "setupeN^"
liksom borttagna vikter ? wtf
min kompis förra aerox gick i 90 med dragna strypningar , rör och borttagna vikter. blixtrade i fartkameran på 90 väg iaf (ögonvittne)
bara för att poängtera*
okej får poängtera en sak
den moppen går högst i 5km/h med den "setupeN^"
liksom borttagna vikter ? wtf
bara för att en kamera blixtrar behöver det inte vara att man kör för fort. ibland är dom inställda att ta kort på allt för att kolla säkerhetsbälte.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller
Giannelli - Krök (Enduro 2T) Metrakit - Cylinderkit (Handmade) 70 cc (AM6 13 framdrev Hebo - Luftfilter (Big Power) Rakt Hebo - Membran (Frog Shape) (AM6 / MOR) vet inte riktigt vilken vev man ska ha till cylinder men det vet säkert ni:) Vad tror ni?
min kompis förra aerox gick i 90 med dragna strypningar , rör och borttagna vikter. blixtrade i fartkameran på 90 väg iaf (ögonvittne)
bara för att poängtera*
okej får poängtera en sak
den moppen går högst i 5km/h med den "setupeN^"
liksom borttagna vikter ? wtf
bara för att en kamera blixtrar behöver det inte vara att man kör för fort. ibland är dom inställda att ta kort på allt för att kolla säkerhetsbälte.
kallepalle skrev:
bara för att en kamera blixtrar behöver det inte vara att man kör för fort. ibland är dom inställda att ta kort på allt för att kolla säkerhetsbälte.
tjena, har en slider 10 och tänkte köpa Polini - Cylinderkit (Sport) 70cc
dragen v-ring och kapat blindrör.
Tycker ni att jag behöver byta vikter och kopplingsfjädrar eller är det bara onödigt?
ps, en kompis köpte samma 70cc och hans skar, kan det vara för att han inte bytte membranet, kan det vara därför?
henkiiboy skrev:tjena, har en slider 10 och tänkte köpa Polini - Cylinderkit (Sport) 70cc
dragen v-ring och kapat blindrör.
Tycker ni att jag behöver byta vikter och kopplingsfjädrar eller är det bara onödigt?
ps, en kompis köpte samma 70cc och hans skar, kan det vara för att han inte bytte membranet, kan det vara därför?
Polini sport 50
Stage 6 pro
MK koppling
Hebo - Variatorkit Competition Plus
17.5mm förgasare
hur snabbt
Runt 80 skulle jag tro
den går i 80 med polini 50 sport, aerox förgasare 110 munstycke, mk koppling och gianelli 70cc rör som är sprucket och buckligt så mer måste det vara. min kompis moppe går i 75 uppmätt med bil och gps och ajg drar han ;d
har just nu.
org cylinder
Hebo performance rör
avstrypt CDI
borttagen v-ring
5g vikter ist för 8.5
den drar 70-80 enligt mätarn, vad borde den kunna dra?
när ni säger rätt inställd vad menar ni, jag har vikterna som följde med Hebo röret, org munstycke, behövde inte byta efterssom tändstiftet såg fint ut, men man tycker jag borde kunna dra mer. vad ska jag göra?
warrener skrev:har just nu.
org cylinder
Hebo performance rör
avstrypt CDI
borttagen v-ring
5g vikter ist för 8.5
den drar 70-80 enligt mätarn, vad borde den kunna dra?
när ni säger rätt inställd vad menar ni, jag har vikterna som följde med Hebo röret, org munstycke, behövde inte byta efterssom tändstiftet såg fint ut, men man tycker jag borde kunna dra mer. vad ska jag göra?
Köp en bättre cylinder? Det går inte snabbare än så på den setupen.
Rätt inställd menas att man har erfarenhet (man pysslar med moppen och prövar sig fram) och hittar lösningar som gör att den går så bra som möjligt.
den gör 75-80 på mätarn. antar att det är 70 eller ngt ärliga.
det som är gjort är följande:
*dragen V-ring.
*kapad blindtarm.
*finns ingen plugg i röret.
Finns det fler strypningar på den?
vad går den i om jag sätter på
*70cc
*ngt leovince rör
*vikter
Doppler S3R
Malossi Torsion Controller
Malossi Delta Clutch 107mm
Dragen V-ring
Hebo Racing Variator
Har inte bestämt vilka vikter jag ska använda eller om jag ska sätta på ngn av tryckfjädrarna som jag får med Hebo variatorn, ge tips