När jag får lite bensin så kör jag in och tankar och när den är fulltankad går moppen bättre, bättre acceleration och toppfart.
Det tänkte jag också , men de är faktist helt sant. Har själv testat och sätt det med mina egna ögon.. Den går helt klart bättre "nytankad" då snackar vi alltså om (Peugeot Speedfight). Själv har jag haft flera olika yamaha modeller och kände ingen skillnad vid tankning.. Utan har bara stött på de här på speedfightrunners skrev:Är det inte ren inbilling????
tro mig, det är inte inbilling. Jag har exakt samma grej på min kymco, har även mätt toppfarten med gps, gick 4 kmt snabbare med full tank än nästan tom. skumt jag vet men det är så på vissa mopparJetforce_Dahlin skrev:Så känner jag med min jetforce med, men ärligt, hur skulle det funka, det känns som den accar bättre. Men jag tror att det bara "känns" så så man inbillar sig att det är så. För hur fan skulle den kunna vara snabbare iväg med en full tung tank än en nästan tom lätt? Ju mer den väger ju segare går det ju lr hur?
Så mitt svar blir: Inbillning
HAHAHAKarlssoN^ skrev:AZG åt din reg skylt-TeddaN- skrev:Hahahahaha, asgbluerider94 skrev: jag vet då ingen moppe som äns går otankad..