Gilera dna. STORT PROBLEM!

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
erkmar
Elmoped
Inlägg: 31
Blev medlem: 15 september 2009, 17:15
Ort: asd

Gilera dna. STORT PROBLEM!

Inlägg av erkmar »

Hej. jag lämnade in min moppe för ett bra tag sedan, för att inte fick bensin och jag hade ingen aning om vad det kunde vara. men han som skulle fixa den har stora problem med den, han bytte bensin pump, cdi box. men utan effekt sedan så rengjorde han förgasaren och då gick den jättebra en stund men sen så la den av helt. han säger själv att en förgasare nästan aldrig går sönder på en scooter moppe så han tvekar. om det inte är förgasaren vad är det då ? bensinen går till förgasaren men den får fortfarande ingen bensin :S.

ledsen om jag har failat med texten men har lite bråttom nu :). tacksam för svar !
modellen har två bensin tankar och ingen bensin kran !
the_speed
Varnad
Inlägg: 42
Blev medlem: 5 april 2009, 01:22
Ort: Bandhagen

Inlägg av the_speed »

Skulle gissa att den tar tjuvluft någonstans och tappar därför suget o får därför inte ned någon soppa.

Min gissning iaf :)
Användarens profilbild
puttrish
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 553
Blev medlem: 21 maj 2009, 15:53
Ort: Göteborg

Inlägg av puttrish »

Testa att byt förgasare bara? finns väll en polare som kan låna ut.
ml65
Kinaraket
Inlägg: 935
Blev medlem: 23 maj 2010, 18:34

Re: Gilera dna. STORT PROBLEM!

Inlägg av ml65 »

erkmar skrev:Hej. jag lämnade in min moppe för ett bra tag sedan, för att inte fick bensin och jag hade ingen aning om vad det kunde vara. men han som skulle fixa den har stora problem med den, han bytte bensin pump, cdi box. men utan effekt sedan så rengjorde han förgasaren och då gick den jättebra en stund men sen så la den av helt. han säger själv att en förgasare nästan aldrig går sönder på en scooter moppe så han tvekar. om det inte är förgasaren vad är det då ? bensinen går till förgasaren men den får fortfarande ingen bensin :S.

ledsen om jag har failat med texten men har lite bråttom nu :). tacksam för svar !
modellen har två bensin tankar och ingen bensin kran !
pröva byt förgasare + byt packningar vid insug
Låst