Skulle vara tacksam om någon kunde säg vad problemet kan vara och kanske också åtgärd och om det är svårt/dyrt att fixa.
MVH

hmm, låter ju konstigt, det ju inte vara typ en liten sten som ligger mellan lammerna, då borte ju det låta hela tiden..?albinalsen3 skrev:hejsan allesammans, på senase tiden, låt oss säga två månaderna, så har det börjat komma oljud från kopplingen på min orion 125 fiddy när man håller den inne. Det låter liksom som att någonting ligger emot och skaver eller nåt, svårt att förklara.i början lät det inte så mycket men ju mer tiden har gått ju mer låter kopplingen också
. Det låter inte när man inte håller den inne och jag har ingen aning om vad problemet kan vara.
Skulle vara tacksam om någon kunde säg vad problemet kan vara och kanske också åtgärd och om det är svårt/dyrt att fixa.
MVH
Tack för snabbt svar! Jag förstår hur du tänker men kopplingen har inte låtit så innan så det med lamellerna måste vara om de är slitna då eller nåt?KarlssoN^ skrev:hmm, låter ju konstigt, det ju inte vara typ en liten sten som ligger mellan lammerna, då borte ju det låta hela tiden..?albinalsen3 skrev:hejsan allesammans, på senase tiden, låt oss säga två månaderna, så har det börjat komma oljud från kopplingen på min orion 125 fiddy när man håller den inne. Det låter liksom som att någonting ligger emot och skaver eller nåt, svårt att förklara.i början lät det inte så mycket men ju mer tiden har gått ju mer låter kopplingen också
. Det låter inte när man inte håller den inne och jag har ingen aning om vad problemet kan vara.
MVH
Edit: jag kom ju på att lamellerna "gnids" ju när man håller inne kopplingen, men jag är inte riktigt säker, kopplingar är inte min starka sida direkt