Hur fort kommer Aeroxen gå...

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
EkstrandarN
Elmoped

Inlägg av EkstrandarN »

Aja det löser jag nog.
Carpe Diem - Fånga Dagen
Användarens profilbild
stunt_pojken^^
King of the street
Kontakt:

Inlägg av stunt_pojken^^ »

min brors aerox med

stage 6 pro replica - rör
+15% hårdare kopplingsfjäder
dragen vring
andra v-vikter
kopplingsfjädrar
bra inställd förgasare
luftfilter

gör ca 75 km/h ärliga

så nej din gör inte 75 ärliga med bara dragen v-ring även om det står det på mätaren
Användarens profilbild
feverchris
Elmoped
Kontakt:

Inlägg av feverchris »

bluerider94 skrev:för det finns ingen moppe i världen som bara har dragen variatorbricka som gör 75
ifall du då skulle skaffa effektrör.. skulle den göra 100 då? och sen 70cc sport 120km/h... och sen sätter du på större förgasare så gör den 135 och du drar alla hypers.. Låter det rimligt?
Riktig felpost av trådskaparen men bara för att svara på bluerider94as inlägg här så visst kan en scooter göra 100 med dragen v-ring och effektrör samt bytta vikter... Min gjorde 98km/h på rakan uppmätt med 3 olika GPS:er....

Så visst går det men det är inte vanligt kan jag tro.

Min scooter var för övrigt en benelli 491 Racing (minarelli)
Användarens profilbild
bluerider94
King of the street

Inlägg av bluerider94 »

feverchris skrev:
bluerider94 skrev:för det finns ingen moppe i världen som bara har dragen variatorbricka som gör 75
ifall du då skulle skaffa effektrör.. skulle den göra 100 då? och sen 70cc sport 120km/h... och sen sätter du på större förgasare så gör den 135 och du drar alla hypers.. Låter det rimligt?
Riktig felpost av trådskaparen men bara för att svara på bluerider94as inlägg här så visst kan en scooter göra 100 med dragen v-ring och effektrör samt bytta vikter... Min gjorde 98km/h på rakan uppmätt med 3 olika GPS:er....

ojojoj, den skulle du byggt hyper av! skulle ju tagit hem varenda tävling =)
snygg bakskärm, gustaviansk stil elle?

Oskar Hagstöm "Det är skit konstigt med mig, antingen får jag INGET eller så får jag något"
Användarens profilbild
feverchris
Elmoped
Kontakt:

Inlägg av feverchris »

bluerider94 skrev:
feverchris skrev:

Tror jag knappast... Sen gjorde syrrans typhoon 85 med dragen ring bara. oxå uppmätt med GPS.
Senast redigerad av feverchris den 10 augusti 2010, 12:21, redigerad totalt 1 gånger.
KizZamP
Elmoped

Inlägg av KizZamP »

hahaha! :D glädje mätarn asså :D min kompis mätare visade 110km/h och på min 50km/h och jag drog om han, så vems mätare äre fel på? helt klart din! glädjemätare som alla andra säger. Snälla lyssna på folk som kan o vet saker istället! :O
mmartin_
Elmoped

Inlägg av mmartin_ »

såklart mätaren visar fel, min Mätare visade 110 när jag körde i ~80. Prova med Gps o bli snopen :D
Användarens profilbild
bluerider94
King of the street

Inlägg av bluerider94 »

feverchris skrev:
bluerider94 skrev:
feverchris skrev: Riktig felpost av trådskaparen men bara för att svara på bluerider94as inlägg här så visst kan en scooter göra 100 med dragen v-ring och effektrör samt bytta vikter... Min gjorde 98km/h på rakan uppmätt med 3 olika GPS:er....

Tror jag knappast... Sen gjorde syrrans typhoon 85 med dragen ring bara. oxå uppmätt med GPS.
detta blir ju bara värre och värre! först säger trådskaparen att hans aerox gör 75 med dragen varre ring.. så fort går den inte.. nu säger en annat att syrras typhoon gör 85 med dragen varre ring.. det är ju helt åt helvete!! Är folk störda eller?

lås nu denna tråden för det är felpost redan från början och allt detta är ot! LÅÅÅÅSS!!!

Oskar Hagstöm "Det är skit konstigt med mig, antingen får jag INGET eller så får jag något"
Användarens profilbild
Mura
King of the street

Inlägg av Mura »

min syster har en typhoon med dragen v ring går typ max i 60
Användarens profilbild
feverchris
Elmoped
Kontakt:

Inlägg av feverchris »

Vad har jag för anledning att skämta eller ljuga? Jag e för gammal för att tänja på sanningen och när du kommer upp i ålder så förstår du nog med att man kommer inte långt med att ljuga och kalla folk störda!!!

Som sagt dom är uppmätta med 3 olika GPS:er så du kanske skall skylla på satelliterna eller att det är 3 måndagsexemplar med??

Snart säger du väl att min hyper inte går över 40km/h.
Pontooz
Svårstartad skrothög

Inlägg av Pontooz »

En originalmoppe har ca 3-4 hästar på bakhjulet jämfört med en effektrör-setup som ger det dubbla.
Hur fan tror ni en moppe med 3 hästar kommer upp i 85? Bara det säger ju att era GPSer har sjukt dålig mottagning och flippar? Det är ju vad en Sportsetup gör.

Flesta orginal/sportrören planar ut ganska rejält efter 70-80kmh så det är osannolikt att det går snabbare än så på en originalcylinder.

En hyper däremot har runt 20 hästar? Inte konstigt att den gör +100kmh.
Användarens profilbild
feverchris
Elmoped
Kontakt:

Inlägg av feverchris »

Pontooz skrev:En originalmoppe har ca 3-4 hästar på bakhjulet jämfört med en effektrör-setup som ger det dubbla.
Hur fan tror ni en moppe med 3 hästar kommer upp i 85? Bara det säger ju att era GPSer har sjukt dålig mottagning och flippar? Det är ju vad en Sportsetup gör.

Flesta orginal/sportrören planar ut ganska rejält efter 70-80kmh så det är osannolikt att det går snabbare än så på en originalcylinder.

För det första beror det på hur mycket scootern väger.
För det andra beror det på hur mycket föraren väger.
För det tredje är 3-4 hästar mycket väl tillräckligt för att en scooter skall komma upp i dom hastigheterna med hjälp av dragen v-ring, bytta vikter och ett bra högvarvigt rör. Kan kanske vara bra att pilla lite på förgasaren med men fullt tillräckligt.

Och då menar jag runt 80-85km/h.

Sen att min benelli gick i 98km/h har jag ingen bra förklaring till utan det vara bara att tacka och ta emot. Men så är verkligheten. Alla scootrar är tyvärr inte helt likadana gjorda. Såsom det är med allt. Vissa bilar eller mc har mer hk eller mer vrid fast det är samma modell med samma saker i dom. Du kan inte få alla bilar, mc eller mopeder helt likadana med exakt likadana specifikationer i sig.....
ml65
Kinaraket

Inlägg av ml65 »

feverchris skrev:
Pontooz skrev:En originalmoppe har ca 3-4 hästar på bakhjulet jämfört med en effektrör-setup som ger det dubbla.

För det tredje är 3-4 hästar mycket väl tillräckligt för att en scooter skall komma upp i dom hastigheterna med hjälp av dragen v-ring, bytta vikter och ett bra högvarvigt rör. Kan kanske vara bra att pilla lite på förgasaren med men fullt tillräckligt.

Sen att min benelli gick i 98km/h har jag ingen bra förklaring till utan det vara bara att tacka och ta emot. Men så är verkligheten. Alla scootrar är tyvärr inte helt likadana gjorda. Såsom det är med allt. Vissa bilar eller mc har mer hk eller mer vrid fast det är samma modell med samma saker i dom. Du kan inte få alla bilar, mc eller mopeder helt likadana med exakt likadana specifikationer i sig.....
Shitt asså , jag haaav underligande TK på min aeerox och den gör 150 i uppförsbacke :roll:
Användarens profilbild
feverchris
Elmoped
Kontakt:

Inlägg av feverchris »

ml65 skrev:
feverchris skrev:

Shitt asså , jag haaav underligande TK på min aeerox och den gör 150 i uppförsbacke :roll:
Tror det är redan bevisat att antalet fjortisar på detta forumet redan har gått över gränsen men en till kan väl inte skada....
Grilladlax
Elmoped

Inlägg av Grilladlax »

Helt sjukt roligt och läsa såna här grejer. Hur kan man tro något sådant
85 med dragen v-ring XD, det är ju värre än rick stanley.
Användarens profilbild
MartenRRX
Farsans gamla zündapp

Inlägg av MartenRRX »

Vad är det med dig?
Acceptera vad folket säger, de verkar ju vara något kunnigare än vad du är...

Om du nu tror så starkt på att din moppe gör 75 så kan du väll filma när du mäter upp med en gps så får vi alla ett snabt och smidigt svar?

Och att du beter dig sådär e ju för jävligt.
Väx upp eller lämna TSR
Användarens profilbild
feverchris
Elmoped
Kontakt:

Inlägg av feverchris »

E ni verkligen så omogna att ni vill ha bild eller filmbevis på det. Hur moget är det att sitta på en moppe som gör över 80km/h och styra med en hand medans man försöker filma med den andra både tittandes på vägen och på kameran för att se ifall hastigheten kommer med...

Om personen nu skulle ramla och skada sig eller rent av dö medan han gjort detta bara för att bevisa att just hans moppe går lite fortare än era, hur skulle ni känna er då??

Det är just sådant här skitsnack som kan göra att en människa gör något dumt bara för att bevisa sanningen.

ÄR DET VÄRT DET??

Om ni nu har så mycket aggressioner att ta ut så fixa ett lagligt meet med tidtagning som säve hade och lägg upp era cojones i ett race istället med personal som kan sådant här. JAG hade gladeligen kommit...

Tycker att någon Moderator kan låsa den här tråden nu och ni andra kan hoppas på att ovanstående nu inte händer.
Användarens profilbild
MartenRRX
Farsans gamla zündapp

Inlägg av MartenRRX »

feverchris skrev:E ni verkligen så omogna att ni vill ha bild eller filmbevis på det. Hur moget är det att sitta på en moppe som gör över 80km/h och styra med en hand medans man försöker filma med den andra både tittandes på vägen och på kameran för att se ifall hastigheten kommer med...

Om personen nu skulle ramla och skada sig eller rent av dö medan han gjort detta bara för att bevisa att just hans moppe går lite fortare än era, hur skulle ni känna er då??

Det är just sådant här skitsnack som kan göra att en människa gör något dumt bara för att bevisa sanningen.

ÄR DET VÄRT DET??

Om ni nu har så mycket aggressioner att ta ut så fixa ett lagligt meet med tidtagning som säve hade och lägg upp era cojones i ett race istället med personal som kan sådant här. JAG hade gladeligen kommit...

Tycker att någon Moderator kan låsa den här tråden nu och ni andra kan hoppas på att ovanstående nu inte händer.
Herregud, överragera?
Ett snabbt och enkelt svar på ditt utbrott:
Tejpa fast kameran på jälmen?
JOhan1
Elmoped

Inlägg av JOhan1 »

feverchris skrev:E ni verkligen så omogna att ni vill ha bild eller filmbevis på det. Hur moget är det att sitta på en moppe som gör över 80km/h och styra med en hand medans man försöker filma med den andra både tittandes på vägen och på kameran för att se ifall hastigheten kommer med...
Det finns ju andra sätt...

Men om han nu ska vara så envis med sådana ORIMLIGA saker, så är det väl ändå upp till han att bevisa det om han inte vill skämma ut sig ännu mer?
Senast redigerad av JOhan1 den 10 augusti 2010, 17:29, redigerad totalt 1 gånger.
runners
King of the street

Inlägg av runners »

EkstrandarN skrev:Bara för att ni har sketna moppar med sketna mätare betyder inte det att alla är så, och man känner ungefär hur fort det går och jag kan berätta att det inte känns som 55-60km/h
Av alla mopeder jag haft sedan jag var 15-år och fram till i dag (och det är en hel del) har jag inte haft en endaste moped på hastighetsmätaren som inte visat hastighet över vad moppen går i. Den hastighetsmätare som stämt bäst med verklighetens hastighet var på en Boatian som visade 76 km/h när gps visade 71 km/h. Sedan har jag haft mopeder som visat 8-15 km fortare än verklighetens hastighet när jag mätt upp med gps eller uträknad sträcka och tid.

Till och med bilar och motorcyklar visar för mycket. Sluta och rätta er efter era hastighetsmätare på era mopeder.
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

Ingen racer men lagom effekt för stadens gator.
Användarens profilbild
bluerider94
King of the street

Inlägg av bluerider94 »

ÄR DET VÄRT DET??

åå varför ska vi punga ut en massa pengar för att 2 st blådårar inte förstår att deras hastighetsmätare visar för mycket?

Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

Finns en klistrad tråd för sånt här kallad: "hur fort kommer den gå med denna setup?"
Skriv där ist!
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
feverchris
Elmoped
Kontakt:

Inlägg av feverchris »

bluerider94 skrev:

ÄR DET VÄRT DET??

åå varför ska vi punga ut en massa pengar för att 2 st blådårar inte förstår att deras hastighetsmätare visar för mycket?
vem fan har sagt att jag har hastighetsmätare?
Användarens profilbild
bluerider94
King of the street

Inlägg av bluerider94 »

är det inte hastighetsmätaren du utgått ifrån när du säger att din systers moppe gick i 85 så måste gpsen vara köpt på br leksaker eller liknande

Användarens profilbild
feverchris
Elmoped
Kontakt:

Inlägg av feverchris »

Att du orkar... Alla inlägg du nånsin gör skall jag säga att du ljuger i. Så får vi se hur bra det blir...

För det e väl det du håller på med? Verkar som om du inte kan ha fel tydligen...

Och om du nu inte ens har läst vad det är jag skriver så skall du kanske inte svara på det för det verkar som om du bara skriver något bara för att du vill tjafsa. Har skrivit från första början att jag har mätt upp med 3 stycken olika GPS:er (DYRA om du nu måste veta det annars så skriver du väl billiga).

Men antar om man ser till dit nick (1994) att du e inte gammal nog att förstå...

Men jag lägger ner det här nu så förvänta dig inget mer inlägg från mig här. Men känner jag dig rätt så är inte ditt sista inlägg gjort ännu. För du måste ju bara ha rätt och tjafsa =)))))
Användarens profilbild
bluerider94
King of the street

Inlägg av bluerider94 »

feverchris skrev:Att du orkar... Alla inlägg du nånsin gör skall jag säga att du ljuger i. Så får vi se hur bra det blir...

För det e väl det du håller på med? Verkar som om du inte kan ha fel tydligen...

Och om du nu inte ens har läst vad det är jag skriver så skall du kanske inte svara på det för det verkar som om du bara skriver något bara för att du vill tjafsa. Har skrivit från första början att jag har mätt upp med 3 stycken olika GPS:er (DYRA om du nu måste veta det annars så skriver du väl billiga).

Men antar om man ser till dit nick (1994) att du e inte gammal nog att förstå...

Men jag lägger ner det här nu så förvänta dig inget mer inlägg från mig här. Men känner jag dig rätt så är inte ditt sista inlägg gjort ännu. För du måste ju bara ha rätt och tjafsa =)))))
men att du inte kan förstå hur det funkar altså :S
Variator ringen styper mopeden så den inte kan varva ut.. tar du bort den så kan den varva ut.. men då har vi nästa strypning som är att den inte orkar varva ut för att den har för tunga variatorvikter och att det är strypningar i luftburk och i avgasröret..

Användarens profilbild
feverchris
Elmoped
Kontakt:

Inlägg av feverchris »

bluerider94 skrev:
feverchris skrev:Att du orkar... Alla inlägg du nånsin gör skall jag säga att du ljuger i. Så får vi se hur bra det blir...

men att du inte kan förstå hur det funkar altså :S
Variator ringen styper mopeden så den inte kan varva ut.. tar du bort den så kan den varva ut.. men då har vi nästa strypning som är att den inte orkar varva ut för att den har för tunga variatorvikter och att det är strypningar i luftburk och i avgasröret..
Asså du e ju helt blåst i huvet.

JAG SÄGER JU ATT RINGEN ÄR BORTA, VIKTERNA BYTTA OCH DET SITTER HÖGVARVIGT RÖR PÅ!!!

Det bevisar ännu en gång att du inte ens vet vad det är jag skriver... Läs igenom inläggen istället för att gissa ett svar!!!!!!!!!!

Herregud alltså....
Användarens profilbild
bluerider94
King of the street

Inlägg av bluerider94 »

vem är det som är dum? 85 med bara dragen ring är vad du säger att den gör! Du har inte sagt ett pip om att den har byttade vikter och ett högvarvig effektrör

Btw, du sa ju att du inte skulle kommentera mer :S

JOhan1
Elmoped

Inlägg av JOhan1 »

Hahahah vilken kille! :D
Användarens profilbild
aerox-sami
Gasres

Inlägg av aerox-sami »

går inte 75km/h i alla fall xD han måste vara lite fel gjord :P
Mura Got Blunt?
Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator

Inlägg av chifen »

Och att den här inte blev låst tidigare är ju ett under... Finns klistrad tråd
DRD 84ccTuned by Cykelkraft http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=6520 Update 7/3 Till salu!

Bmw e34 Fix & Renovering
http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=17828
Låst