Söka i trådar

Kom med förslag, feedback och förbättringar gällande sidan.
Användarens profilbild
Tuta
King of the street
Inlägg: 3459
Blev medlem: 11 april 2008, 16:48
Ort: Nyköping

Söka i trådar

Inlägg av Tuta »

Det vore skitbra om man kunde söka i speciella trådar t.ex. om jag vill veta hur fort en aerox går med dragen v-ring så står det säkert i toppfarts tråden men man orkar ju inte gå igen om alla sidor för att hitta det :P
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det ;)
Victorh: eller skall man fråga? :)
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten ;)

Bild
Det är jag som är Tuta ;)
Användarens profilbild
KarlssoN^
F.D Moderator
Inlägg: 3462
Blev medlem: 4 oktober 2009, 16:41
Ort: Hällvadsholm

Inlägg av KarlssoN^ »

precis så jag med vill ha det, tex när man går in på tex munstycke samlingstrådarna så står det på första sidan står det vad man skall ha för munstycke för Tk, mk, osv, För man kommer ju ändå in på första sidan när man klickar på samlings tråden.

Jag har också tagit upp detta men tydligen var det inte bra, eller så Orkar modsen inte göra det. :?
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Inlägg: 7860
Blev medlem: 2 oktober 2008, 14:48
Ort: Piteå, Öjebyn
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

karlsson, för att förtydliga detta: det är inget vi modds kan göra åt. jonas måste säga det till våran datakille, som därefter måste programera det. och jonas är på semester
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller :)
Användarens profilbild
KarlssoN^
F.D Moderator
Inlägg: 3462
Blev medlem: 4 oktober 2009, 16:41
Ort: Hällvadsholm

Inlägg av KarlssoN^ »

kallepalle skrev:karlsson, för att förtydliga detta: det är inget vi modds kan göra åt. jonas måste säga det till våran datakille, som därefter måste programera det. och jonas är på semester
du förstår inte hur jag menar, när man går in på samlingstråden så det som han som har gjort tråden skriver en kommentar tex " hej gjorde en tråd eftersom det är väldigt många trådar som kommer upp med denna fråga /../


sen här nere kommer tex munstycke storlek med vilket rör för tex sport, midrace och hyper rör setup m.m tex

Hebo gp replica, original AM6 cylinder, 19mm förgasare ~strl 90
Turbo kit 14mm förgasare, original cylinder, strl ~ 70-80
Osv.."


så jag mena, antar att ni kan Editera inlägg.^^




Btw, hur länge är han på semester egentligen O.o
Senast redigerad av KarlssoN^ den 7 augusti 2010, 18:10, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
stunt_pojken^^
King of the street
Inlägg: 2749
Blev medlem: 10 november 2008, 21:35
Ort: laholm
Kontakt:

Inlägg av stunt_pojken^^ »

hela 2010 har jag för mig

kan inte swedma snacka med datakillen?
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Inlägg: 7860
Blev medlem: 2 oktober 2008, 14:48
Ort: Piteå, Öjebyn
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

stunt_pojken^^ skrev:hela 2010 har jag för mig

kan inte swedma snacka med datakillen?
swedma är på semester tillsammans med jonas. så han kan inte heller fixa.



karlsson, det går ju inte. det skulle ju ta flera veckor att samla ihop allt som folk har skrivit ihop. och dessutom är det inte ens garanterat att det är det munstycket som behövs, eftersom alla motorer är olika.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller :)
Användarens profilbild
KarlssoN^
F.D Moderator
Inlägg: 3462
Blev medlem: 4 oktober 2009, 16:41
Ort: Hällvadsholm

Inlägg av KarlssoN^ »

tog bara munstycke som ett exempel, rör tråden då ? vilket avgasrör cylinder går bäst på ? man behöver ju inte ta exakt alla, och om man tar lite åt gången.
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Inlägg: 7860
Blev medlem: 2 oktober 2008, 14:48
Ort: Piteå, Öjebyn
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

måste vara ärlig och säga att den tiden har iallafall inte jag. men visst, om någon sammanställer faktan i ett dokument eller liknande och skickar till mig så kan jag lägga in det i första inlägget.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller :)
Användarens profilbild
KarlssoN^
F.D Moderator
Inlägg: 3462
Blev medlem: 4 oktober 2009, 16:41
Ort: Hällvadsholm

Inlägg av KarlssoN^ »

Nej, jag förstod det ;) får se om vi hittar lite info om det, till sport cylinderna då iaf (dom vanligaste :) ) jag försöker då iaf, får se hur det blir :P
Edit: hitta lite :P

Avgassytem:

Leovince V6: 7-11 rpm.

Metrakit Thrower: 7.5-11 rpm. Lämplig cylinder: 50/70 cc sport.
Metrakit Rk replica: 8-11.5 rpm. Lämplig cylinder: 50/70 cc sport.
Metrakit Sp: 8-12.5 rpm. Lämplig cylinder: 70 cc-> Midrace.
Metrakit Prorace: 9-13.5 rpm. Lämplig cylinder: 70/80 cc Hyper/Midrace.

Kundo (Hacker)Banzai II: Lämplig cylinder: 50/70 cc Racing/Midrace.

Carenzi Vegas: Lämplig cylinder: 50cc racing/70cc sport.

Hebo escape Bufanda/Tobbaro: 8-12.5 rpm. Lämplig cylinder: 50/70 cc sport.
Hebo GP Replica: Lämplig cylinder: 70/80 cc Midrace.

Polini Evolution:
Polini ForRace: 7-12 rpm. Lämplig cylinder: 50/70 sport.
Polini ForRace 3: 7-12,5 rpm. Lämplig cylinder: 70cc-> Midrace.

Malossi Supermoto: 9-12.5 rpm. Lämplig förgasare: 19-28mm(beroende på cylinder). Lämplig cylinder: 70/80 cc Hyper/Midrace.
Malossi Supermoto Replica:9-12 rpm. Gianelli enduro 2t liknande rör.

Jollymoto 80/70cc: 8-12.5 rpm, lämplig till hyper/midrace cyllar.
Jollymoto 50cc: ------------------||-----------------------

Scr Corse: Lämplic cylinder: 50/70 cc sport.
Scr Corse Handmade 50/70: 8-12.5 rpm. Lämplig cylinder: 70cc Sport/Midrace.
Scr Corse Racing line 70: 9-13.5 rpm. Lämplig cylinder: 70/80cc Midrace/hyper.

Tecnigas E-nox: 8-12 rpm. Lämplig cylinder: 50/70/80cc sport.
Tecnigas RSG: 7.5-12 rpm.
Technigas NonGearBox: 8-13 rpm.
Tecnigas MX: 7-10.5 rpm.

Doppler ER: 7.5-12 rpm. Lämplig cylinder: 50/70 cc sport.

TNT O-NE: Lämplig cylinder: Avstrypt orginal/lågvarvig sport cylinder.
TNT R-1 Racing: Lämplig cylinder: 50/70 cc Racing/sport.

Turbokit Dos Salidos: Ett sport rör, funkar perfa till orginal, 70cc sport cylindrar.
Turbokit High Quality: Ett sport/midrace rör, funkar perfa till orginal, 70cc sport cylindrar.
Turbokit Lacada: Ett sport rör, funkar perfa till orginal, 70cc sport cylindrar.
Turbokit High Quality 80 cc: Något vassare än sin lilla syster. Funkar prima till Midrace cyllar.

Yasuni Cross HM:
Yasuni Cross:
Yasuni R2: 8-13 rpm. Ett lite vassare rör, perfekt till Midrace cyllar.
Yasuni R3 Carrera: 9-13.5 rpm. Vassaste röret i familjen, alltså ett hyper rör.

Arrow Titanium: 8-12 rpm. Passar bra till sport/midrace cyllar.

Gianelli Enduro 2t: 8-12 rpm. Lämplig cylinder: 50/70 cc sport.

Bidalot R: 8-12 rpm.
Bidalot TM: 9.5-14 rpm. Ett utav de vassaste rören på marknaden. Bör kombineras endast med hyper cyllar.












till Cylinder tråden:


Och nu kommer cylindrarna:

Följande är bara 50cc------------>


Motoforce Replica 50cc: Orginal liknande cylinder.


50cc TNT: Orginal liknande cylinder.


Conti 50cc Racing: Något vassare än orginal, fast ändå tänkt som en ersätts-cylinder.


Eurokit 50cc: Orginal liknande cylinder.


New West 50cc: Orginal liknande cylinder.


Athena Racing 50cc: Orginal liknande cylinder, dock lite med lite mer sting i.


Top Performances 50cc: En hyffsad duglig sport cylinder. Bra för den som vill börja sin trim-karrier lungt.


Metrakit MK Series 50cc: Duglig sport cylinder, lågvarvig och har ett skönt register.


Doppler 50cc:


Airsal 50cc sport: Liknande Polini 50cc sport. Alltså en Sport-cylinder.
Utbytnad av förgasare vid "trimmning/tuning" är inte nödvändigt.


Polini 50cc Evolution: Lite halv vass 50cc-cylinder. Fin för pendling och gatubruk, fast med lite portning-arbete så kan denna cylinder gämnföras med dom "värre".


Hebo 50cc Manston Replica: En High-End racign cylinder. Mycket fint register.
Klassas som Midrace.


Malossi MHR Replica 50cc: En mycket bra bruks-cylinder. Bra för den som hade tänkt att använda hojen som pendlar hoj och vill ha med kräm i hojen.
Bör kombineras med ett Sport/Midrace rör av något slag. Klassas som Midrace.


Metrakit Pro Race 2 50cc: Som sin storebror, "dock" 50cc.


Malossi MHR Team 50cc: Som sin storebror, "dock" 50cc.


Hebo MANSTON 50cc: Bra kvalitet, fint register som alla andra cylindrar ifån Hebo. Bör kombineras med ett Midrace/Hyper rör. För maximal kräm. Klassas som Midrace. Ska leverera runt 15 hk(katalog).




Följande är bara 70cc------------>


Eurokit 70cc:


Metrakit Handmade 70cc:


Top Performances Zylinderkit 74/70 cc:


Airsal Racing 70cc: Aningen starkare och "bättre" än sin broder "airsal-sport". Ej nödvändigt av utbytning av avgassystem. Klassas som 70cc Midrace.


Airsal 70cc Sport: Funkar utmärkt med orginal avgassystem. Aningen klenare kräm än Airsal Racing 70cc. Klassas som 70cc sport.


Barikit 74/70 cc:


Metrakit SP Series 70cc: Ska leverera runt 13-15 hk(katalog).


Hebo 70cc Manston Replica: En High-End racing cylinder. Denna cylinder har också ett mycket fint register. Klassas som Midrace.


Polini 70cc Evolution:


Metrakit Pro Race 2 70cc:


Hebo MANSTON 70cc: En mycket bra cylinder, med ett mycket brett register.
Bör kombineras med ett High-End racing rör, av hög klass. Klassas som Hyper.


Hebo Manston Revolution 70cc: En värsting cylinder på högklass. Specieal gjort topplock. En mycket fin racing cylinder till din hoj. Bör kombineras med ett High-End racing rör, av hög klass. Kan leverera upp imot 20 hk(rätt inställd,bytt förgasare,rör,vev,tändning etc).
Klassas som Hyper.


Hebo Manston Revolution Pata Negra 70cc: Denna cylinder är absolut bland dom värsta på marknaden. Special portat av själve Ton Mill ,mannen bakom utvecklingen av Manston cylindrarna. Mycket grym cylinder!
Bör kombineras med ett High-End racing rör, av hög klass. Klassas som Hyper.




Följande är bara 80cc------------>


Airsal 80cc.


Top performence 80cc:


Barikit 80cc: Ska vara en uppgraderad form av Airsal 80cc. Alltså en halv vass gatubruks-cylinder.


Polini Guss 80cc: Fin gatubruks-cylinder, med ett fint register för gatubruk.


Polini Evolution 80cc: Fin Sp liknande cylinder. Ska pisska på bra efter lite portnings arbete.


Malossi MHR 80cc:


Malossi MHR Replica 80cc:


Malossi MHR Team 80cc:

Cylindrar till "nya Derbi motorn"(tillfällig lista):

Följande är bara 50cc------------>


Airsal 50cc Euro3

Barikit Euro3 50cc

Metrakit pro-race 50cc

Metrakit Alu 50cc

Malossi team-50cc

Malossi MHR Replica 50cc



Följande är bara 70cc------------>


Barikit Iron 70cc Euro3

Metrakit ProRace 70cc

Metrakit SP 70cc

Airsal Racing 70cc



Följande är bara 80cc------------>


Airsal 80cc Euro3

Barikit 80cc Alu

Malossi MHR 80cc

Malossi MHR Replica 80cc

Malossi MHR TEAM 80cc

Hebo New-kit 80cc

Polini Evolution 80cc


Malossi MHR 80cc.


Priser kan ni hitta på följande sidor:

www.Twostroke.se
www.Scootech.nu
www.Gearparts24.de
www.Opvoeren.nl
www.Mop-shop.de
www.Duells.se
www.Startuning.se
www.mohlins.se
www.motocity.se
www.cykelkraft.se
Användarens profilbild
Tuta
King of the street
Inlägg: 3459
Blev medlem: 11 april 2008, 16:48
Ort: Nyköping

Inlägg av Tuta »

Tycker det gick lite off topic här... ville bara se om det gick att ordna en sökruta i trådarna :P Antar iförsig att det skulle kunna va en lösning men känns så omständigt att skriva ihop allt..
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det ;)
Victorh: eller skall man fråga? :)
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten ;)

Bild
Det är jag som är Tuta ;)
Skriv svar