Rieju 90+

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
ml65
Kinaraket

Inlägg av ml65 »

maxxripe skrev:Jag åkte förbi en ferrari som åkte på 110 vägen.. Han åkte 60 men jag åkte om han endå.. MIN GÅR ÖVER 110!!!
det är lite kul , jag åker till byn brevid ganska ofta och där går motorvägen längst den vägen jag kör på , och där KÖR JAG OM bilar detta ska vara en 90 sträcka , fast det känns som min moppe gör 80+ , Antingen kör bilarna jävligt sakta elr så går ens moped snabbare en vad man tror .. Men hur som , Lumel skaffa tk
Användarens profilbild
Jontee
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Jontee »

Lumel kan få köpa mitt tk :lol:
A3R0X
Elmoped

Inlägg av A3R0X »

stunt_pojken^^ skrev:HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH
AHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAA
HHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHA!!!

du kan ju fan inte va seriös!!!

DET KALLAS GLÄDJE MÄTARE det har även bilar

men ta du din moppe o kör runt i 90 (75) km/h och tro på dig själv när alla andra vet att den gör ca 75

det viktigaste är att DU tror på det själv :shock:
Word haha!
Användarens profilbild
klurrs_derbi_drd_racing
Farsans gamla zündapp

Inlägg av klurrs_derbi_drd_racing »

Köp en gpsjävel o kolla själv!

Tror att alla bil- o mopedtillverkare med mera gör med flit att dagens mätare visar en aning för fort för våran egen säkerhet!
Derbi Drd Racing<3

kolla galleri (:
Användarens profilbild
Tobbe_gp1
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Tobbe_gp1 »

klurrs_Derbi_drd_racing skrev:Köp en gpsjävel o kolla själv!

Tror att alla bil- o mopedtillverkare med mera gör med flit att dagens mätare visar en aning för fort för våran egen säkerhet!

helt rätt sagt skulle jag med tro.
Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator

Inlägg av chifen »

Jadu, vanlig felmarginal på en hastighetsmätare i bil är upp till 10% ungefär vilket blir 10km/h i 100. Vissa kan till och med visa ännu mer fel och vissa ligger nästan exakt på. Vissa har ju bara 1% felmarginal också, det är väldigt olika och det går inte att säga att alla v70 har samma felmarginal för det stämmer INTE!

Vad det gäller att det är en skillnad beror väldigt mycket på att tillverkaren måste ha marginaler. Tänk att en bil finns med olika utrustningsalternativ (olika stora hjul), och när den har det måste det finnas vissa marginaler och då väljer man att kalibrera mätaren så den visar lite fortare än vad det verkligen går så man inte ska köra för fort bara för att man sätter på större hjul. Ja, rullomkretsen ändrar hastigheten och även hastigheten som visas på mätaren. Desto nyare bilen är desto bättre brukar den i regel stämma då de är kalibrerade just för hjulen som sitter på men mätarna stämmer ändå inte till 100%. en 2011 modell kan fortfarande ha 10% felmarginal.

En urpluggad moped går inte så fort helt enkelt. Du kommer inte upp i varven som krävs för den hastigheten med originalröret. Men om den nu gör 90 så grattis, då har du en unik moped iaf.

Kom tillbaka när du får fartkamera att fota på 90väg eller skaffat en pålitlig gps.
DRD 84ccTuned by Cykelkraft http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=6520 Update 7/3 Till salu!

Bmw e34 Fix & Renovering
http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=17828
Lumel
Elmoped

Inlägg av Lumel »

om ni inte tror på att riejus gör 90 tror ni då på att att en honda mt5 me 65cc 21mm mikuni o sånnt dära effekt rör fast til mt tror ni då på att e sånn gör 85? med den drevning han ahde på + att den va 5 växlad hade fixat en extra växel tror ni att en sånn gör 85 då?
Lumel
Elmoped

Inlägg av Lumel »

semn så ahr ja 13-52 i drevning vilket den hära killen oxå har o hans gick 91 uppmätt med gps, o min varvar riktigt fullt ut på 6an. :evil:
sen har jag hört att ( av snubbe som jobbar på sin egna moppe butik , så han akn nog) att Rieju mrx PRO , pro har lite grövre original rör än dom andra skulle tro att de kasnke e de som gör de?
sen e min cylinder sprillans ny

glömmde länka xD http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=13453
Användarens profilbild
stunt_pojken^^
King of the street
Kontakt:

Inlägg av stunt_pojken^^ »

Lumel skrev:semn så ahr ja 13-52 i drevning vilket den hära killen oxå har o hans gick 91 uppmätt med gps, o min varvar riktigt fullt ut på 6an. :evil:
sen har jag hört att ( av snubbe som jobbar på sin egna moppe butik , så han akn nog) att Rieju mrx PRO , pro har lite grövre original rör än dom andra skulle tro att de kasnke e de som gör de?

du kanske ska läsa hans setup då?

Metrakit Thrower
13/52 Drevning
Hebo Sportluftfilter
112 Munstycke @ 16mm Dell'Orto

då är den ju inteenbart urpluggad alltså FULLT möjligt att den gör 91 km/h
Lumel
Elmoped

Inlägg av Lumel »

stunt_pojken^^ skrev:
Lumel skrev:semn så ahr ja 13-52 i drevning vilket den hära killen oxå har o hans gick 91 uppmätt med gps, o min varvar riktigt fullt ut på 6an. :evil:

du kanske ska läsa hans setup då?

Metrakit Thrower
13/52 Drevning
Hebo Sportluftfilter
112 Munstycke @ 16mm Dell'Orto

de va jsut ahn setup ja läste !!!! om du läser va aj skrev så förstår du nog... sen så lär de ju inans en max fart med 13-52 i drevning som både han o jag har o min varavar ut riktigt ordentligt med de vilket även han borde ha gjort!?!?! o hans gick 90 vilket min då rimligen oxå borde göra!+

då är den ju inteenbart urpluggad alltså FULLT möjligt att den gör 91 km/h
Användarens profilbild
stunt_pojken^^
King of the street
Kontakt:

nej din borde inte gå i 90 kanske 80

han har effektrör det har inte du?
Användarens profilbild
bluerider94
King of the street

Inlägg av bluerider94 »

jag och tobban hade samma rör båda gjorde 91... hade han kört med samma "setup" och bara urpluggat rör hade den kanske gjort 80
snygg bakskärm, gustaviansk stil elle?

Oskar Hagstöm "Det är skit konstigt med mig, antingen får jag INGET eller så får jag något"
Lumel
Elmoped

Inlägg av Lumel »

mm men enligt moppe snubben så är Pro medellarnas rör grövre än de vanliga så de kasnke funkar som ett effekt rör sen har en kompis en drac rr urpluggad som ja kör ifrån :O
Användarens profilbild
JagHarEnDerbi
Farsans gamla zündapp

Inlägg av JagHarEnDerbi »

Lumel skrev:
bluerider94 skrev:
Tobbe_gp1 skrev:ahahhaha alla mätare mäter minst 5 kmh för mkt . fråga någon snut om en moppe mätare eller en bilmätare mäter rätt.o sist vi hadde razzia på våran skola var det en som hadde en Derbi Senda extreme den gjorde 85-90 på mätaren orginal men bara 44 i laser.
där har d faktiskt fel! Min mätare visade exakt rätt när jag mätte min med gps.. då gjorde den 65 på både mätaren och på gpsen.. idag mätte jag den med gps igen (har skaffat ostypt cdi och andra drev (13/52) och då gjorde den kanske 86 på mataren (den går till 80 men om man mäter avståndet så ca 86 på mätaren) och 91.2 på gpsen... blev väldigt förvånad faktiskt.

jag vet inte hur det är på mätare när visaren går förbi den högsta markeringen men på gps 91,2 och vad jag kunde utläsa av mätaren ca 86-87

JA!! där ser ni era tölpar!
Noob säger jag bara!
Holmstrom_93
Elmoped

Inlägg av Holmstrom_93 »

Lumel skrev:mm men enligt moppe snubben så är Pro medellarnas rör grövre än de vanliga så de kasnke funkar som ett effekt rör sen har en kompis en drac rr urpluggad som ja kör ifrån :O
Ledsen och göra dig besviken men det ända som skiljer Pro modellerna från "vanliga" är fälgarna+dekaler.
Lumel
Elmoped

Inlägg av Lumel »

kallar du mej för noob? :?
Användarens profilbild
stunt_pojken^^
King of the street
Kontakt:

ja det ser ut som han gjorde det!

och det är inte utan anledning
Lumel
Elmoped

Inlägg av Lumel »

då skulle ja vilja höra vilka saker han har byggt då, hur mkt erfarenhet han har...
Användarens profilbild
stunt_pojken^^
King of the street
Kontakt:

du verkar ju inte ha för mkt erfarenhet själv(inom detta området iaf)

och JA jag har sett ditt bygge i din profil och ja... vet inte riktigt vad jag ska säga
Användarens profilbild
Jontee
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Jontee »

det mrx pro röret är exakt samma som på alla andra mrx,rrx som gör 75-80km/h
Lumel
Elmoped

Inlägg av Lumel »

o hur kan de va de när de e grövre skulel ha packningen till delningen mellen ljuddämparen o kröken mend då dög de inte me den som va till mrx för den va för liten!!!!!!
rod_rrx
Farsans gamla zündapp

Inlägg av rod_rrx »

det som skiljer på vanliga mrx och mrx pro är bromsar,gaffel,cylinder och dekaler

cylindern är en top performence 50cc sport typ

men den skulle fortfarade inte göra 90+ för att du bytt till 50cc sport. då måste ju en hyper göra 160 med 70cc och org rör

ordet var glädjemätare! YAY!! INSE FAKTA
polisen: den här går ju i 85 km/h.
pojken som åker fast: HAHA! vågade du inte åka fortare eller??

HAHA!
Lumel
Elmoped

Inlägg av Lumel »

men jag har ju inte bara kört med en mätare utan 3 st olika som alal visa samma trots att de ska vara felmarginaler o sånn shit enligt alla så kom ja upp i 90
se nede skillnad på avgas börjar ju undra om du e trög för de e olika packningar på dom!!! för pro har grövre!!!
ml65
Kinaraket

Inlägg av ml65 »

Lumel skrev:men jag har ju inte bara kört med en mätare utan 3 st olika som alal visa samma trots att de ska vara felmarginaler o sånn shit enligt alla så kom ja upp i 90
se nede skillnad på avgas börjar ju undra om du e trög för de e olika packningar på dom!!! för pro har grövre!!!
Sluta göra bort dig och skryta med att din moppe gör 90 när den gör 80 jag säger hällre 10-20kmh för lite en för mycket .. bara pinsamt att seja den går mycket bättre en vad den gör ..
Användarens profilbild
KarlssoN^
F.D Moderator

Inlägg av KarlssoN^ »

Lumel skrev:men jag har ju inte bara kört med en mätare utan 3 st olika som alal visa samma trots att de ska vara felmarginaler o sånn shit enligt alla så kom ja upp i 90
info ?
Lumel
Elmoped

Inlägg av Lumel »

den infon fick jag ifrån en kille som driver sin egna moppe affär så de ska väll duga? han har drivit den sen han va ung så han kan nog han säljer även riejusar
Användarens profilbild
KarlssoN^
F.D Moderator

Inlägg av KarlssoN^ »

well, har hört att det har funnits "grovkrökar" men är väldigt sällsynta.....

Edit:
det jag har hittat är att det finns "grovkrökar" dock är det "sugrörskrök" innuti.

men fortfarande sällsynta, finns ingen stans typ(inte vad jag har hittat då iaf).
Lumel
Elmoped

Inlägg av Lumel »

sugrörs krök :? om de e någon strypning av nå slag så är de itne de e min har kolalt igenom allt :O
Användarens profilbild
Tuta
King of the street

Inlägg av Tuta »

Lumel skrev:den infon fick jag ifrån en kille som driver sin egna moppe affär så de ska väll duga? han har drivit den sen han va ung så han kan nog han säljer även riejusar
Du kanske ska ta å fråga han om glädjemätare då? Det är iförsig försent att inte göra bort dig här men du kan väl göra en nystart på mnf eller nått med din nyvunna kunskap :)
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det ;)
Victorh: eller skall man fråga? :)
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten ;)

Bild
Det är jag som är Tuta ;)
Användarens profilbild
Riiikard
Varnad

Inlägg av Riiikard »

Jag trodde min Moppe som var lite drevad, resten Original, att den gick sa 60-65km/h, det gick den både på min Mätare och på fars bil (Volvo btw..) Men med GPS gjorde den endast 56km/h :O Och de med en lättare person än mig (Morbror)

Så, de e lurigt det där..
//MVH
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

AM6/AM7 urpluggade kan nog komma upp emot 80km/h, men en omdrevning kan krävas.
Årets Styrelsemedlem 2013
Låst