Tvätta varitor och göra rent luftfiltret?

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
warrener
Elmoped

Tvätta varitor och göra rent luftfiltret?

Inlägg av warrener »

tja, min moppe har börjat gå sämre och sämre sedan jag satt på trimmröret, jag är inte säker på va orsaken är, men jag misstänker att det kan va skit i luftfiltret :evil: vet någon hur man "gör rent" det då. annars har jag hört att det kan bero på nått i varitorn och att man ska ge den ett "olje bad" vet någon vilka delar av variatorn det skulle va isådanafall?

förr gick moppen ca 80 enligt mätarn, nu gör den ca 60 men med lite nedför går den som fan upp till 75-80 :x

tack på förhand :)
Zibb
Red Bull

Inlägg av Zibb »

tryck ner filtret i bensin och skölj sen med vatten och sedan tryckluft så det blir torrt
Den som aldrig gjort ett misstag, har aldrig prövat något nytt.

Jag har inte misslyckats, jag har bara funnit hundra tusen sätt som inte fungerar.
ml65
Kinaraket

Re: Tvätta varitor och göra rent luftfiltret?

Inlägg av ml65 »

warrener skrev:tja, min moppe har börjat gå sämre och sämre sedan jag satt på trimmröret, jag är inte säker på va orsaken är, men jag misstänker att det kan va skit i luftfiltret :evil: vet någon hur man "gör rent" det då. annars har jag hört att det kan bero på nått i varitorn och att man ska ge den ett "olje bad" vet någon vilka delar av variatorn det skulle va isådanafall?

förr gick moppen ca 80 enligt mätarn, nu gör den ca 60 men med lite nedför går den som fan upp till 75-80 :x

tack på förhand :)
byt vikter till lite lättare
warrener
Elmoped

Inlägg av warrener »

tack zibb :)
hur skulle lättare vikter kunna vara problemet? den funkade perfa tills 1 vecka sen :?
Låst