Leo vince TT till blaster...

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Blaster=)
Elmoped

Leo vince TT till blaster...

Inlägg av Blaster=) »

Tja, jag köpte ett leo vince tt rör av en kompis igår och undrar nu vad jag ska beställa för vikter och munstycke? Jag har 9 grams vikter original och ett munstycke med storlek 55. Undrar också om jag behöver byta kopplingsfjädrar?
Peugeot Ludix Blaster Lc :)
warrener
Elmoped

Inlägg av warrener »

Jag bytte rör, då bytte jag från 8.5 till 5 är fortfarande inte perfekt men runt det där skulle jag säga, går inte att säga exakt dröva dig fram :D munstycke går inte att säga, det måste du pröva dig fram, sätt på röret med orginal munstycke, om den dör vid höga varv, pröva större tills du får det perfekt. Kopplingsfjädrar borde du inte behöva byta, det är lite överkurs, men du kan ju alltid se efter :)
kolla också tändstiftet efter du bytt munstycke, det ska vara oboy/gyllenbrunt. om det är svart har du för stort munstycke om det är vitt har du för litet :)
Blaster=)
Elmoped

Inlägg av Blaster=) »

Okej tack för hjälpen :P Jag tror jag ska beställa tyngderna 5,5, 6,5 och 7 :) Bytte munstycke till 70 men den går ändå inte bra, den hackar sig fram...om jag håller full gas så gasar den ett tag sen slutar den gasa fast jag håller fullt hela tiden...sen håller den på så hela tiden som om den inte fick nog med bensin, vad kan felet då vara? jag tycker ändå att den borde gå med ett munstycke som har 15 storlekar större än original...ska gå ut och köra en sväng till nu och kolla tändstiftet efter det :)
warrener
Elmoped

Inlägg av warrener »

när jag bytte rör tyckte min återförsäljare att jag borde gå upp ca 10 storlekar, och om den dör på högvarv är det ju antagligen större munstycke som krävs :)
Blaster=)
Elmoped

Inlägg av Blaster=) »

Tändstiftet var kol svart :P ska prova ett 62 sen har jag inga fler så måste beställa mer saker ikväll :)
warrener
Elmoped

Inlägg av warrener »

inte undra på att den gick dåligt ;) men om det var kolsvart borde du inte röra moppen tills du gått ner ca 5-8 storlekar iaf , vad har du för storlek nu, och vad var orginal :?:
Låst