moppen går konstigt efter byte till effektrör

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
warrener
Elmoped

moppen går konstigt efter byte till effektrör

Inlägg av warrener »

Tja, jag har en kymco B&W 50cc, har aldrig haft något problem med den förrän nu.

Jag köpte den orginal och det jag har gjort för att få lite fart på skiten är följande... ta bort v-ringen, har en avstrypt CDI, har bytt från 8.5 till 5grams vikter, och slutligen har jag satt på ett Hebo performance rör vilket jag självklart tog bort pluggen på.

Jag satte på röret ca 2 veckor sedan, och då vikterna som följde med, den gick skit bra, drog som fan upp till 30km (8000 varv) sedan gick det lite segare upp till 70-80, men jag var ändå nöjd.

nu två veckor senare går den skit dåligt, den går bra upp till 30 som vanligt, men vid 8000 varv dör den lite och går ner till 6500-7000 varv och kommer knappt över 60, men om jag får bara lite nedför så drar den upp till 75-80.

Jag har kvar orginal munstycke, storlek 74, har tagit ett titt tändstiftet, den var gyllenbrun, och det var en fin gnista på den.

skulle problemet kunna vara skit i förgasaren eller luftfiltret? tänkte det kunde vara det efterssom jag tog bort förgasaren för att se på munstycket.

den går också MYCKET sämre i regn och när det är kallt än vad den gjorde.

är det någon som vet vad problemet kan vara är skit sur, lade fan ner 2000 kr på det där röret. :(

tack så mycket på förhand!
GRieju
Svårstartad skrothög
Kontakt:

Inlägg av GRieju »

Har du sport luftf elr vanligt? :)
ktm_danielsson skrev:
Startgas på kicken... ?

Edit: Såg att du var från stockholm, förklarar allting
warrener
Elmoped

Inlägg av warrener »

orginal :/ har funderat på sport, men det låter väl som ett jävla djur, jo slangen som gick från luftburken till insidan av kåpan hade förra ägarn tagit bort, då han trodde det var ett trimm, men det gör väl bara så att skit inte kommer in?
GRieju
Svårstartad skrothög
Kontakt:

Inlägg av GRieju »

Det stämmer, men om det blir fuktigt eller blött i luftfiltret så går den sämre :!: :)
ktm_danielsson skrev:
Startgas på kicken... ?

Edit: Såg att du var från stockholm, förklarar allting
warrener
Elmoped

Inlägg av warrener »

men nu sitter ju slang skiten på. Och den går fortfarande som en jävla rullator :x
Låst