Jaha, efter mycket om och men och sökande runt omkring och överallt har jag fortfarande inte hittat mitt problem så jag tänkte lägga upp ett konto här och se vad ni kan hitta på! Jag har haft min speedfight 2 i nästan 2 år nu, han har alltid vart pigg förutom ungefär förra hösten. Han började läcka vatten någonstans ur vattenkyl systemet så jag var tvungen att leta som en räv för att hitta problemet. Jag har fortfarande inte hittat utan nöjjer mig med att fylla på var femte gång jag är ute och kör ungefär. Känns som att vattnet nästan avdunstar! However, hur jag kom på detta.. Moppen skar utav värme och jag var tvungen att byta ut cylinder,kolv,ramlager, vattenpump och sen var jag fit for fight igen. Körde in den lite på höstkanten och nu in på våren, när den väl var inkörd fortsatte jag att köra lite sakta (70km/h ungefär, gps fart) Så började den sacka ner (Ungefär som när den värmenyper, den släpper helt fart axxet och bara sackade in) Vred av tändningen och började pilla lite mitt på vägkanten, jag hittade inget då och började kicka. efter en mängd kickar gick den igång! shohoo, men den bara BÖADE (Du vet, böööööuuuuu*dör*) så jag vred om tändningen kickade igen och märkte att kicken var stum. Ringde efter bärgning av min polare och vi körde hem, jag började genast plocka isär hela motorn och jag märkte att hela vevpartit behövde bytas, kolv, cylinder, ramlager, vevaxellager, veven, yea you get it. Det jag däremot inte förstod var VARFÖR den hade skurit den här gången. det var mycket vatten i vatten kylarn, det var bara lite sot längst upp på kolven. However, efter lite finpolering av stage6 49cc sport cylindern så var den helt repfri (detta gjordes av min vän på en bilmeck, helt gratis) så införskaffade jag delar och satte ihop den igen. Men när jag startade den möttes jag av ett helt nytt fel! När motorn är kall, så håller den nästan på att dö hela tiden (om jag håller full gas så muttrar den bara lite sen efter 7 sek så börjar motorn gå igång, kan heller inte hålla full gas för då dör den helt..) detta problemet är som bortblåst när motorn är varm, och det får mig att tänka någonting i stil med att autochoken är pajj. Eftersom jag vet ni kommer fråga så skriver jag lite info här nedan!
Stage6 sport 49cc cylinder
Variator (Bytt, vet dock inte till en ny eller inte, killen innan mig gjorde detta)
Avgasrör: Hebo NK Performance
Förgasare: Original (12.5 mm tror jag det är??!)
*EDIT* Moppen gör ungefär 82km/h (gps fart) Har en stage6 ostrypt cdi box men jag vill inte sätta på medans den judar sig på det här sättet!*EDIT*
Det är alltså en speedfight vattenkyld från 02.
ALLA tips är välkomna!! Dock är jag inte så sugen på att börja skruva i saker och ting förrens ni är säkra
Ska jag köpa en ny förgasare? (Ja, den är för liten för min cylinder)
Kan det kanske vara något munstycke som är galet eftersom att den har ökat litegranna i diameter nu när den har blivit fixad fri från repor?
/CONFUSED Daniel