Baotian

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
icedreamer2
Elmoped

Baotian

Inlägg av icedreamer2 »

Tjenare jag har en Baotian Classic, som "skar sig" för någon dag sedan.
Jag åkte med den en stund och kände att den började hacka, sedan stannade jag vid ett stopljus för att de var rött och sedan dog den. Jag kände genast hur bakdäcket låste sig, och var tvungen att dra moppen upp på en gräsyta med all min kraft, och med 3 stycken äckliga bilförare som tutade på mig bakifrån.

Jag har redan kollat cylindern och kolven och de ser riktigt fina ut. Jag har även kollat under variatorkåpan och inget är fel där, då undrar jag ... VAFAN är det för fel ?! Mycket tacksam för svar /MVH en sorgsen baotian förare :(
fax110
Gasres

Inlägg av fax110 »

om bakhjulet låste sig måste det vara nåt med att variatorerna har låst sig eller att bakbromsen har havererat,

om en variator moppe skär så låser bak däcket sig inte
johans93
Svårstartad skrothög

Inlägg av johans93 »

bakhjulslagret kanske skar, men då morde den ej dött?
Användarens profilbild
Rrxdude
Elmoped

Inlägg av Rrxdude »

har e kompis som oxå hade nå kina skit , hans variatorskivorna låste sig så att det inte gick att rubba bakdäcket, men det är konstigt att han dog :?
Användarens profilbild
beckvall
F.D Moderator

Inlägg av beckvall »

hjullagren kan ha havirerat och skure och därför rar inte bakdäcket sig.
Felpostarens värsta mardröm!
undrar du över något? släng iväg ett PM så svarar jag på de mästa!
icedreamer2
Elmoped

Hjullager

Inlägg av icedreamer2 »

Är lite osäker på vart dom sitter, skulle du kunna beskriva eller länka till någon guide där man kan se lite bättre ? :)
runners
King of the street

Inlägg av runners »

något i variatorn är sannerligen felet. Om bakhjulslagerna skär brukar hjulet börja gnissla vid rullning innan. Variatorerna på Kinamopparna brukar vara rent av skit. Hade själva bara problem med det på den kinapuffen jag hade. :wink:
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

Ingen racer men lagom effekt för stadens gator.
icedreamer2
Elmoped

Inlägg av icedreamer2 »

Okej, tack ska kolla upp de, dock så har jag köpt en ny "multivar" från Polini :) Hoppas de är de, för jag har typ precis blivit klar med mina kåpor. Lackade om hela skiten till metallic lila och ska köra vita innerkåpor på de. Kommer bli en ögonsten :) (Har lagt ut 4k totalt på kinajeveln) suck ..
Låst