kristian skrev:ja jag har beställt ett tk hight qualety
tjena jag har precis köpt ett Turbo Kit - Avgassystem (High Quality) 80cc avgassystem. Moppen går inte så bra, någon som vet om det kan bero på att jag har orginal cylinder på . Moppen är en derb x race
Tjena. Jag har en Derbi Senda X-Treme R och skulle vilja ha ett nytt effektrör. Hade tänkt mig Hebo Bufanda men ingen har den i lager och vet inte när de ska få in den heller.
Så har ni några tips på andra rör ? Vill ha ett med bra fart och ska inte ha sämsta axxet heller.
franckie skrev:Tjena. Jag har en Derbi Senda X-Treme R och skulle vilja ha ett nytt effektrör. Hade tänkt mig Hebo Bufanda men ingen har den i lager och vet inte när de ska få in den heller.
Så har ni några tips på andra rör ? Vill ha ett med bra fart och ska inte ha sämsta axxet heller.
franckie skrev:Tjena. Jag har en Derbi Senda X-Treme R och skulle vilja ha ett nytt effektrör. Hade tänkt mig Hebo Bufanda men ingen har den i lager och vet inte när de ska få in den heller.
Skaffa metrakit thrower,ett bra rör
kej, blir antingen en 70cylle eller en Thrower
Jag: Var sitter förgasaren då?
Kompis: Är de den här blå slangen? (pekar på den blåa ramen)
tjoo, Har en liten fundering,
ska snart beställa barikit eller malossi mhr´s 80cc och en 26mm förgasare och nu undra jag vilket av dessa rör jag bör kombinera setupen med
Metrakit thrower
eller Hebo escape bufanda
Vet ju att den stora skildnaden på rören är på hur mkt dom varvar!
kom med förslag på vilket av dessa jag bör använda!
Riejudrac_ skrev:tjoo, Har en liten fundering,
ska snart beställa barikit eller malossi mhr´s 80cc och en 26mm förgasare och nu undra jag vilket av dessa rör jag bör kombinera setupen med
Metrakit thrower
eller Hebo escape bufanda
Vet ju att den stora skildnaden på rören är på hur mkt dom varvar!
kom med förslag på vilket av dessa jag bör använda!
tack.
Enligt mig tycker jag inte något av dessa rör du har tänkt passar till 80cc cylinder, kör på scr corse,eller om du tar malossi cylindern kan du ju köpa malossis passande rör
antonocean skrev:Dos salidos eller Hebo underliggande (kmr inte ihåg modell namnet) , vilket piskar bäst?:) låter goast osv?:)
jag körde dos salidos ett tag på min furia..är du ute efter så mycket effekt som möjligt så skulle jag säga Hebo röret om du inte byter slutdämpare på dos salidos..så mycket dämpning i dom så går sämre..märkte när ena burken var lös på mitt rör..då gick den bättre..och de märkte jag bra.
antonocean skrev:Dos salidos eller Hebo underliggande (kmr inte ihåg modell namnet) , vilket piskar bäst?:) låter goast osv?:)
Om man har tur att få de gamle dos salidos som har olika färger så låter det lätt goast, låter som en rickti hyper och har inget av det där skramlande ljudet som de flessta andra har:P
Min bror har det till sin Hebo 70cc och jag får gåshud varje gång han startar den:P
tja
jag har en ch racing wsm 50 och undrar om det finns nått överliggande rör till den som inte överstiger 2000-2500 kr, hittar bara överliggande rör för typ 4500 ?
ifall ni vet nått skicka gärna med länk
Vilket överliggande rör funkar bäst till en portad barikit 70cc på en Derbi xtream 09? Vart tidigare rekomenderad polini for race men har även läst att gianelli 2t ska funka bra, men kom med förslag, behöver inte vara något av dom rören bara det går så bra som möjligt.
Lazer94 skrev:Vilket överliggande rör funkar bäst till en portad barikit 70cc på en Derbi xtream 09? Vart tidigare rekomenderad polini for race men har även läst att gianelli 2t ska funka bra, men kom med förslag, behöver inte vara något av dom rören bara det går så bra som möjligt.
MVH: Pontus.
Metra Kit sp funkar bra...
Jag skulle inte he tagit gianelli!!
Lazer94 skrev:Vilket överliggande rör funkar bäst till en portad barikit 70cc på en Derbi xtream 09? Vart tidigare rekomenderad polini for race men har även läst att gianelli 2t ska funka bra, men kom med förslag, behöver inte vara något av dom rören bara det går så bra som möjligt.
Metra Kit sp funkar bra...
Jag skulle inte he tagit gianelli!!
Okej, har hört att det ska funka bra men vill ha ett överliggande, finns det något som motsvarar sp fast överliggande?
beror ju helt på vad för durationer du har
Avgas durationerna är inte ändrade utan bara matchat insugskanalerna enligt blocket