Rieju Drac 00 hackar/blöddrar i höga varv.

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Stinkerflottiggangster
Elmoped

Rieju Drac 00 hackar/blöddrar i höga varv.

Inlägg av Stinkerflottiggangster »

Hej,
Igår när jag skulle ta en liten kvällstur så kickade jag i gång min drac och efter 3 kickar drog jag på choken. Moppen startar, jag stänger av choken och åker iväg. Men efter 3 meter dör den. Jag insåg att choken hade fastnat. Jag kikade igång den igen och då var choken av. När jag äntligen kommer iväg så började den bete sig jävligt konstigt. Den hackade/blöddrade när man kom upp i höga varv. Den kom bara upp i 40 km/h på full gas när den vanligt vis gör 55(30 moppe).Så var det inte innan. Inte i närheten.

Så idag tänkte jag att det kunde vara tändsiftet så jag stack för att köpa ett nytt. Men samma sak med den. Lite bättre gick den men inte mycket...

Jag tror att pluggen är lite borrad men annars är nog allt orginal. Köpte nämligen moppen för några dagar sedan, så jag vet inte så mycket om den.

När jag ställde upp tomgången på den så blöddra den mindre men gick ändå lika sakta.

Så vad har hänt och hur ska jag fixa det? Om jag behöver byta något munstycke, så vill jag veta vad orginal munstycket är till en drac 00a.

Det kommer snart en video som jag har spelat in när jag kör på.
GRieju
Svårstartad skrothög
Kontakt:

Inlägg av GRieju »

har du sportluftfilter på `? Regnade den kvällen ?
ktm_danielsson skrev:
Startgas på kicken... ?

Edit: Såg att du var från stockholm, förklarar allting
Stinkerflottiggangster
Elmoped

GRieju skrev:har du sportluftfilter på `? Regnade den kvällen ?
Nej något sportluftfilter sitter inte på. Kvällen regnade inte :D .
Stinkerflottiggangster
Elmoped

Re: Rieju Drac 00 hackar/blöddrar i höga varv.

Stinkerflottiggangster skrev:Hej,
Igår när jag skulle ta en liten kvällstur så kickade jag i gång min drac och efter 3 kickar drog jag på choken. Moppen startar, jag stänger av choken och åker iväg. Men efter 3 meter dör den. Jag insåg att choken hade fastnat. Jag kikade igång den igen och då var choken av. När jag äntligen kommer iväg så började den bete sig jävligt konstigt. Den hackade/blöddrade när man kom upp i höga varv. Den kom bara upp i 40 km/h på full gas när den vanligt vis gör 55(30 moppe).Så var det inte innan. Inte i närheten.

Så idag tänkte jag att det kunde vara tändsiftet så jag stack för att köpa ett nytt. Men samma sak med den. Lite bättre gick den men inte mycket...

Jag tror att pluggen är lite borrad men annars är nog allt orginal. Köpte nämligen moppen för några dagar sedan, så jag vet inte så mycket om den.

När jag ställde upp tomgången på den så blöddra den mindre men gick ändå lika sakta.

Så vad har hänt och hur ska jag fixa det? Om jag behöver byta något munstycke, så vill jag veta vad orginal munstycket är till en drac 00a.

Det kommer snart en video som jag har spelat in när jag kör på.
Problemet löst!

Jag drog ur pluggen och hade kul ett tag och när jag satt tillbaks pluggen så blöddra den inte :D .

Förmodligen så var avgasröret igensotat och när jag kört urpluggat så sotades den ur lite.

Se var bra det kan bli när man trimmar :)
Kire
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Kire »

Du kanske ska ta och sota ur röret redigt :)

Kör på avfettnings-versionen http://www.twostrokerider.se/guider/visa/119 det funkar kanon.
Stinkerflottiggangster
Elmoped

Kire skrev:Du kanske ska ta och sota ur röret redigt :)

Kör på avfettnings-versionen http://www.twostrokerider.se/guider/visa/119 det funkar kanon.
Jo det blir nog att jag gör det då den inte går riktigt cleant.
Låst