tja, jag har en Peugoet viva city 02a ej eu.
för några veckor sedan så skulle jag iväg på kvällen efter att ha kört den på morgonen o då funkade den helt plöstligt inte ( på kvällen asso ).
jag har testat det som brukar göra så moppen startar vid problem med start.
* hällt bensin direkt i cylindern.
* startgas i luftinflödet o även i cylindern
det sjuka är att tändstiftet har gnista o allt verkar funka som det ska...
setupen på moppen är:
70cc cylinder
doppler effektrör
19mm förgasare
Rätt munstycken, har kört länge med dom munstyckena så det är inget fel på dom, det är rätt storlekar.
sportluftfilter.
Alla jag känner som är hyfsat bra på mopeder tror att det är cdi boxen som pajjat så gör att det tänder vid fel tillfälle.
kan detta stämma ?
jag ska dra o köpa ny cdibox imorrn o köper ostrypt ofc, men om det inte är cdi boxen, vad kan det då vara ?
för den startar inte änns när man tar startgas eller häller bensin direkt i cylindern.
Calleponken93 skrev:tja, jag har en Peugoet viva city 02a ej eu.
för några veckor sedan så skulle jag iväg på kvällen efter att ha kört den på morgonen o då funkade den helt plöstligt inte ( på kvällen asso ).
jag har testat det som brukar göra så moppen startar vid problem med start.
* hällt bensin direkt i cylindern.
* startgas i luftinflödet o även i cylindern
det sjuka är att tändstiftet har gnista o allt verkar funka som det ska...
setupen på moppen är:
70cc cylinder
doppler effektrör
19mm förgasare
Rätt munstycken, har kört länge med dom munstyckena så det är inget fel på dom, det är rätt storlekar.
sportluftfilter.
Alla jag känner som är hyfsat bra på mopeder tror att det är cdi boxen som pajjat så gör att det tänder vid fel tillfälle.
kan detta stämma ?
jag ska dra o köpa ny cdibox imorrn o köper ostrypt ofc, men om det inte är cdi boxen, vad kan det då vara ?
för den startar inte änns när man tar startgas eller häller bensin direkt i cylindern.
Det första du borde kollat är: Fungerar tändningen? Eftersom den inte startar när du heller soppa dirr i cylindern så är det inte fuggen. Dra runt motorn med kicken, går det? är det onormalt segt? isf har den skurit annat fall är det CDI boxen samt tändningen!
haha gött =D
en sista fråga nu då.
peugoet viva city har ingen startspärr va ?
läste om det nu när jag kolla efter cdibox o aldrig hört om det förut faktiskt :$
Calleponken93 skrev:haha gött =D
en sista fråga nu då.
peugoet viva city har ingen startspärr va ?
läste om det nu när jag kolla efter cdibox o aldrig hört om det förut faktiskt :$
Om jag förstår det rätt så är startspärren som gör att mopeden startar när man vrider på tändningen? Isf ja annars vet jag inte, inte hört talas om startspärr