aerox controll unit, vad är det?

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Användarens profilbild
jan-ee
Farsans gamla zündapp

aerox controll unit, vad är det?

Inlägg av jan-ee »

någon som vet vad boxen som är framför sätet som har en blå och en svart kabel gör för nytta på en aerox 05. på yamaha i luleå sa dem att den hette control unit men dem visste inte vad den gjorde för nytta. någon som vet vad den gör och om det kan göra nån skada om man kopplar ur den? :)
ml65
Kinaraket

Re: aerox controll unit, vad är det?

Inlägg av ml65 »

jan-ee skrev:någon som vet vad boxen som är framför sätet som har en blå och en svart kabel gör för nytta på en aerox 05. på yamaha i luleå sa dem att den hette control unit men dem visste inte vad den gjorde för nytta. någon som vet vad den gör och om det kan göra nån skada om man kopplar ur den? :)
fixa en bild :) ?
Användarens profilbild
antonocean
Elmoped

Inlägg av antonocean »

Låter lite som om det vore en cdi? Kan dock inte aerox alls:(
rickee7
Elmoped

Inlägg av rickee7 »

Är det inte startreläet då? Den sitter ju vid batteriet.
Förvänta dej inte att jag kommer skriva rätt eller läsligt!
Användarens profilbild
jan-ee
Farsans gamla zündapp

Inlägg av jan-ee »

den sitter just framför främre fästet på sätet på vänstra sidan. (kan inte ta egen bild för har inte tillgång till moppen.
och det är inte cdi boxen för den sitter på höger sida av sätet och start reläet är det inte?

(http://twostroke.se/product.asp?product=14419) den ser ut som denna fast med mindre kablar. (bara 2)
ml65
Kinaraket

Inlägg av ml65 »

Kan inte vara en black box :) ?
Användarens profilbild
jan-ee
Farsans gamla zündapp

Inlägg av jan-ee »

http://www.easyparts.nl/showarticles_in ... -Unit.html

där är en exakt bil på den..

ml65: men det är original del. men kan det vara någon varvtals begränsare så den inte varvar sönder? :?
ml65
Kinaraket

Inlägg av ml65 »

jan-ee skrev:http://www.easyparts.nl/showarticles_in ... -Unit.html

där är en exakt bil på den..

ml65: men det är original del. men kan det vara någon varvtals begränsare så den inte varvar sönder? :?
det är jö det cdin gör :) , Men vad fan kan detta vara ... sitter inget på min ifs så är min äldre , Vad händer om du kopplar ur den ? och var går sladdarna till ?
Användarens profilbild
jan-ee
Farsans gamla zündapp

Inlägg av jan-ee »

det är det att den gick j**ligt dåligt före jag drog ut kablarna för att testa om den ens skulle starta då.. den ville inte gå alls på låga varv men när motorn kom upp i högre varv gick den hur bra som helst. men när jag drog ut kablarna gick den som aldrig förr genom hela registret. har dock inte testat desto mer för jag vill veta att det inte skadar något annat om den är borta
Låst