Jag är ganska inne i datorvärden. Men om du ska spela på den. Då är den på gränsen för det nyaste spelen.
Fast med skärm osv är det ju en billig dator Kanske är värt att bara köpa ett nytt grafikkort senare
Du borde köpa den med 1TB hdd. Värt de pengarna extra:)
Tullis skrev:Jag är ganska inne i datorvärden. Men om du ska spela på den. Då är den på gränsen för det nyaste spelen.
Fast med skärm osv är det ju en billig dator Kanske är värt att bara köpa ett nytt grafikkort senare
1TB? det är väldigt mycket det!
Jag skulle säga att det räcker med hälften så mycket
EDIT;Oj missa det sista där
Då är det helt klart värt det!
1Tb fyller man snabbt. Har 1Tb uppdelat i 2delar och den hårdisken är nu halvfull. Samt att jag har en extern hdd på 300gb som också är halvfull. och då har jag precis rensat ut den! :p
Tullis skrev:Jag är ganska inne i datorvärden. Men om du ska spela på den. Då är den på gränsen för det nyaste spelen.
1TB? det är väldigt mycket det!
Jag skulle säga att det räcker med hälften så mycket
EDIT;Oj missa det sista där
Då är det helt klart värt det!
jag skulle vilja säga att 1tb är i stort sett inget. jag har 2tb i datorn + 1tb extern och det är egentligen för lite.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller
tror ja ska ta med 1tb hårddisk. Och så tar ja 250gigarn från den här datorn. Och grafikkortet tror ja duger finfint kanske uppgraderar till ett 9800gt 1gb sen, finns ett att köpa här för 700-800kr
Jag: Var sitter förgasaren då?
Kompis: Är de den här blå slangen? (pekar på den blåa ramen)
Kire skrev:80gb kmr du fylla rätt snabbt tror jag.
Vad ligger din budget på ? Vad ska du använda den till?
min budget? hmm.. har typ 10000kr totalt och får ju barnbidrag varje månad, men ja ska få morsan att betala 2000kr så betalar ja av till hon, så budgeten är ganska hög då.
Kire skrev:80gb kmr du fylla rätt snabbt tror jag.
Vad ligger din budget på ? Vad ska du använda den till?
min budget? hmm.. har typ 10000kr totalt och får ju barnbidrag varje månad, men ja ska få morsan att betala 2000kr så betalar ja av till hon, så budgeten är ganska hög då.
isf är den datorn du tänkte köpa ganska b , Köp typ ngt fläskigt som i5 + 5800 elr något sådant + en ssd Så är du säker att du piskar alla typ
9800 är inget bra kort. iaf inte om du ska köpa en 1gb för 700-800kr.
Leta upp ett ATI 4890. Det kan nog kosta 800kr om du hittar rätt säljare. Annars ett ATI kort från 5000-serien.
Edit: Budet på mellan 12-13k är en bra budget. Skicka ett pm till mig så kan du få en riktig prestanda gamer.
Tullis skrev:9800 är inget bra kort. iaf inte om du ska köpa en 1gb för 700-800kr.
Leta upp ett ATI 4890. Det kan nog kosta 800kr om du hittar rätt säljare. Annars ett ATI kort från 5000-serien.
Edit: Budet på mellan 12-13k är en bra budget. Skicka ett pm till mig så kan du få en riktig prestanda gamer.
Får se va man köper för kort behöver inget super kort ännu
Har du så mkt pengar kan du ju få en grym monster dator. Ska själv beställa en data idag för 9000-10000. Ska du bygga själv så tipsar jag dig att gå in på Sweclockers och skriva i köpråd att du vill ha en speldator för det priset du bestämmt dig för. Där finns folk som är duktiga på att bygga ihop datorer.
Har du så mkt pengar kan du ju få en grym monster dator. Ska själv beställa en data idag för 9000-10000. Ska du bygga själv så tipsar jag dig att gå in på Sweclockers och skriva i köpråd att du vill ha en speldator för det priset du bestämmt dig för. Där finns folk som är duktiga på att bygga ihop datorer.