Sitter redan en 17mm fögg på nu, original dock:)
Så det är absolute inget måste att byta fögg om jag köper en 70cc sport?
Edit. håller veven för en 70cc sport då?
Stromer skrev:Sitter redan en 17mm fögg på nu, original dock:)
Så det är absolute inget måste att byta fögg om jag köper en 70cc sport?
Edit. håller veven för en 70cc sport då?
bör den göra, en org vev pallar rätt mkt. mer än man tror
Stromer skrev:Sitter redan en 17mm fögg på nu, original dock:)
Så det är absolute inget måste att byta fögg om jag köper en 70cc sport?
Edit. håller veven för en 70cc sport då?
orginal veven ska klara midrace cyllar om man inte ligger å varvar sönder
Stromer skrev:Sitter redan en 17mm fögg på nu, original dock:)
Så det är absolute inget måste att byta fögg om jag köper en 70cc sport?
Edit. håller veven för en 70cc sport då?
orginal veven ska klara midrace cyllar om man inte ligger å varvar sönder
Våga ligga och riskera .. bättre att byta vev bara ?
Stage 6 street race och sen zasuni c16 / R skulle jag nästan köra på ? då är det bra flås om du har en 17mm från början
Stromer skrev:Sitter redan en 17mm fögg på nu, original dock:)
Så det är absolute inget måste att byta fögg om jag köper en 70cc sport?
Edit. håller veven för en 70cc sport då?
orginal veven ska klara midrace cyllar om man inte ligger å varvar sönder
Våga ligga och riskera .. bättre att byta vev bara ?
Stage 6 street race och sen zasuni c16 / R skulle jag nästan köra på ? då är det bra flås om du har en 17mm från början
ml65 skrev:
Våga ligga och riskera .. bättre att byta vev bara ?
Stage 6 street race och sen zasuni c16 / R skulle jag nästan köra på ? då är det bra flås om du har en 17mm från början
och isf äre typ 20 storlekar upp , inte en elr 2
Asså jag menade 1 storlek = 10-12 upp
jag skulle nog gå upp 50 strl iom att han har säkert någonstans 60 org iom att förgasaren är så pass stor så vi landar ungefär på str 110 vilket jag tycker låter rimligt och inte 80 vilket jag tycker låter för litet..
ml65 skrev:
och isf äre typ 20 storlekar upp , inte en elr 2
Asså jag menade 1 storlek = 10-12 upp
jag skulle nog gå upp 50 strl iom att han har säkert någonstans 60 org iom att förgasaren är så pass stor så vi landar ungefär på str 110 vilket jag tycker låter rimligt och inte 80 vilket jag tycker låter för litet..
Du kan få köpa cylindern av mej Har köpt den fast insåg att jag inte hade 12mm vev -.- Den e helt ny och du kan få köpa den för 900 =) Samma cylinder föresten
[quote="aerox_killen95"]Glöm bara inte att byta munstycke i förgasaren skulle säga byt upp en till två storlekar[/quote] byt till ännu större än bara två storlekar, iaf 10 storlekar..
aerox_killen95 skrev:Glöm bara inte att byta munstycke i förgasaren skulle säga byt upp en till två storlekar
byt till ännu större än bara två storlekar, iaf 10 storlekar..
mer än 10 storlekar om du ska ha 70cc och rör.. sen måste du ha kopplingsfjädrar och vikter med =)
men om han har typ 60-70 i munstycke nu så borde han inte behöva över 105 iaf..
jag kör på typ 110 och min setup är väl upper sport eller midrace iaf.. + att jag har 19mm förgasare
snygg bakskärm, gustaviansk stil elle?
Oskar Hagstöm "Det är skit konstigt med mig, antingen får jag INGET eller så får jag något"