Nu är det så att jag kommit till den punkten då jag har tröttnat lite på småfelen!
Först, KICKEN!
Kicken, den är otroligt trög, jag kan ställa mig på den och då far den ner (enda sättet att kicka igång den) den är så trög att det borde inte kallas kick snarare att man drar igång den!
Sen åker den inte upp igen (antar att det är något med fjädern) utan den stannar där nere, samt när man drar upp den så stannar den där och när man drar iväg med moppen så åker den ner åker låter som den tar i någonstans där inne i variatorn.
Sen fungerar inte elen, elen fungerar endast när man åker, säkringen är intakt, batteriet är full laddat.
Nu undrar jag, vad kan det vara för fel?
Det är en Yamaha aerox som sagt med 125cc cylinder
Låter som något i variatorn som sitter fel. Har du varit där och pillat? Satt tillbaka något fel? Min el på min Jog RR fungerar bara när moppen är på, asså lampor och sånt. Tuta och neon och sånt fungerar även när den är av
Jolly skrev:Låter som något i variatorn som sitter fel. Har du varit där och pillat? Satt tillbaka något fel? Min el på min Jog RR fungerar bara när moppen är på, asså lampor och sånt. Tuta och neon och sånt fungerar även när den är av
nej har inte vart vid variatorn och pillat, har inte vågat än eftersom det sitter en stor svart låda fast i variatorn på vänster sida av den, antar att den e till luftburken vet dock inte hur man får av den :p
Får du igång moppen överhuvudtaget? Annars kan det nog vara så att den är skuren om kicken knappt går att röra på. Annars är det nog något med kickdrevet eller fjädern som du säger
erkan94 skrev:Får du igång moppen överhuvudtaget? Annars kan det nog vara så att den är skuren om kicken knappt går att röra på. Annars är det nog något med kickdrevet eller fjädern som du säger
På scootrar så går mopeden att rulla på även om den är skuren pga att dom har remdrift och variator *bla bla bla* ngt sånt, läste det ngnstans här på ts för ett tag sen
det är drevet från kicken som har hamnat fel intill det främre hjulet inne i variatorkåpan det är bara att skruva upp dom 8 skruvarna eller hur många det nu är och lägga rätt det det var ett liknande fel på min kompis moped... hoppas det är samma för dig (Y)
erkan94 skrev:Får du igång moppen överhuvudtaget? Annars kan det nog vara så att den är skuren om kicken knappt går att röra på. Annars är det nog något med kickdrevet eller fjädern som du säger
jajaja den går som ett skott accar fullt upp till 80
jajaja den går som ett skott accar fullt upp till 80
Okej, tur att det inte var det då då är det som derbisenda01 säger