http://twostrokerider.se/artiklar/370Aeroxforce skrev:Hejsan, Ja köpte min Aerox för ett år sedan, men har först nu blivit intreserad av trim till den.
Jag Bytte för nån vecka sen till 70cc Metrakit cylinder, Där det stod att jag behövde ett ökat huvud munstycke, Nu sitter där 62 på den.
Och Jag kan ha haft för stora förväntningar på cylindern, Men det kändes nästan som min gamla orginal cylinder gick bättre, Det är bla sämre acc i den, och den går i ca 65 km/h.(uppmätt med gps,).
Variator ringen är dragen men jag har ett Orginal rör.
Jag hade tänkt Få den att gå i 80 iallafall, men med gas res.
Så Min fråga är, vilket munstycke bör jag byta till, och bör jag köpa rör innan jag byter, ifall man måste anpassa munstycket till den övriga setupen, Och jag har inte lyckats hitta vad jag har för orginal vikter, så om någon kunde kolla upp det, och berätta vad jag borde byta till för att få så bra axx som möjligt så hade jag vart otroligt Tacksam.
Mvh. Martin.
19mm är inte nödvändigt, räcker med 17.5mm sedan så lägger inte oljepumpen av, den ger helt enkelt för lite olja!stunt_pojken^^ skrev:den kommer gå SJUKT mycket bättre med
större förgasare (inkl rätt inställd)
effektrör
lättare vikter
kopplingsfjädrar
62 i munstycke är org på aerox så KÖR INTE mer med den innan du bytat munstycke då riskerar du att den skär
5,5 g är orgvikterna på
vill du få den gå i 80 så köp
19mm förgasare
rör typ, S3R , s6 pro eller liknande
ett viktset så du kan ställa in den beroende på vilket rör du köper
och något starkare tryckfjäder (typ 15 eller 22 %)
sen at rekomendera är att blanda olja i tanken när du kör med 70cc då oljepumpen kan lägga av när man trimmar
Den kan du köpa om den passar och den inte är defekt såklartAeroxforce skrev:Jag har en stage 6 förgasare på 26 mm jag kan köpa från en vän för 500, bör jag köpa denna för bra acc, eller en mindre.
Och vilket munstyckte bör jag köpa, hur stort?
Och länk till Cylindern ser ni här.
http://www.mohlins.se/index.php?page=sh ... &Itemid=64
om den är på 26mm är den på tok för stor... 17.5, 19mm är bra.mrnyberg skrev:Den kan du köpa om den passar och den inte är defekt såklartAeroxforce skrev:Jag har en stage 6 förgasare på 26 mm jag kan köpa från en vän för 500, bör jag köpa denna för bra acc, eller en mindre.
Och vilket munstyckte bör jag köpa, hur stort?
Och länk till Cylindern ser ni här.
http://www.mohlins.se/index.php?page=sh ... &Itemid=64
Köp en sats men upptill 110Aeroxforce skrev:Okej, då kör jag på 19 mm förgasare då, men jag tänkte isåfall inte köpa den förren om ett par veckor.
men jag skulle in och köpa höjningssats imorn och tänkte jag då kunde passa på att köpa munstyckena också,
eftersom det verkade rätt akut, men är det någon som testat sig fram på sin aerox, som vet vilket munstycke jag borde köpa?
Men som du nämnde, du vill ha gasres, då krävs det mer än förgasare,cylinder,rör. Du skulle behöva en trimvariator också, och oftast är det ju så att de mopeder som gasreser är midrace eller hyperAeroxforce skrev:Okej, då kör jag på 19 mm förgasare då, men jag tänkte isåfall inte köpa den förren om ett par veckor.
men jag skulle in och köpa höjningssats imorn och tänkte jag då kunde passa på att köpa munstyckena också,
eftersom det verkade rätt akut, men är det någon som testat sig fram på sin aerox, som vet vilket munstycke jag borde köpa?