beror på vad du har fram! om du har 12 eller 14, lite olika på sendorna!Spray skrev:Hur kommer min helt original Senda xtreme gå om jag byter bakdrev från 65 till 53?
12/53 funkar utmärkt! 13/53 för mera topp!Spray skrev:har 12 den varvar ur så j*vla fort på alla växlar2stroke4ever skrev:beror på vad du har fram! om du har 12 eller 14, lite olika på sendorna!Spray skrev:Hur kommer min helt original Senda xtreme gå om jag byter bakdrev från 65 till 53?
11/53? borra lite i pluggen? dra pluggen?yamahaskadeva skrev:har en yamaha dt50r helt original än11/50 drev på men vill att den ska bli starkare i tex uppför men ha ca samma topphastighet. vilka drev? om ni vet
Den är cdi strypt så vill du komma åt högre hastigheter är det cdi byte som gällerZtraand skrev:vad ska man ha på en Roxon SM typ?
vill att den ska gå runt 70 men ändå ha bra axx, eller måste ja komplitera med ett effekt rör lr byta CDI?[/u]
hur mke gör den efter ett cdi byte?:Dchifen skrev:Den är cdi strypt så vill du komma åt högre hastigheter är det cdi byte som gällerZtraand skrev:vad ska man ha på en Roxon SM typ?
vill att den ska gå runt 70 men ändå ha bra axx, eller måste ja komplitera med ett effekt rör lr byta CDI?[/u]
420.Maltyboy skrev:Derbi Senda sm -05
SETUP: Leovince v6, ostrypt cdi.
vad ska man ha för drevning? 13/52
Kan man köra dåmed orginal kedja, vad är det för orginal kedja (420) eller (480) ?
Tackar! det är till min kompis,. det är för stadskörning!2stroke4ever skrev:420.Maltyboy skrev:Derbi Senda sm -05
SETUP: Leovince v6, ostrypt cdi.
vad ska man ha för drevning? 13/52
Kan man köra dåmed orginal kedja, vad är det för orginal kedja (420) eller (480) ?
den drevningen blir nog bra då det är ett relativt lågvarvigt röroch om du inte vill åka och varva hela tiden. 12/53 för mer skogskörning osv..
Vad har du för drevning nu? Runt 13/53 är en passande drevning med effektrör. Går rätt bra i toppfart och bra acceleration. Själv körde jag med 12 fram på derbin när jag hade 50cc men jag var mer ute efter axxet.ostklump skrev:Rieju rr sport edition 06
Gianelli 2t rör alla pluggar dragna (membranet med)
Vad ska man ha för drevning? är redan urstark men är inte så bra på detta är ny :> den varvar lite mycket på full gas den skulle ju liksom kunna klämma ut mer kan det ha med drevning att göra?
du behöver mindre bakdrev, prova 12-48/50jacke MH enduro skrev:Jag har en Motorhispania ryz pro enduro
motor, vet jag inte.
moppen e orginal så vida jag vet.
orginal e 11-62. jag bytte till 12-62 men det hände ingenting, varför??
Vad rekommenderar ni för drevning till en orginalmoppe?