Nej det beror defenetivt inte på att din moppe är luftkyld utan snarare skulle jag tro att dina vikter behövs bytas ner ytterligare lite. prova med ett gram mindre.
Kymco super 9 AC
70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter
runners skrev:Nej det beror defenetivt inte på att din moppe är luftkyld utan snarare skulle jag tro att dina vikter behövs bytas ner ytterligare lite. prova med ett gram mindre.
Han säger att vikterna redan nu är för låga egentligen
runners skrev:Nej det beror defenetivt inte på att din moppe är luftkyld utan snarare skulle jag tro att dina vikter behövs bytas ner ytterligare lite. prova med ett gram mindre.
Han säger att vikterna redan nu är för låga egentligen
be din bror dra dit pepparn växer! en moppe axxar förhelvete inte dåligt pga att den e luftkyld, herregud..
runners skrev:Nej det beror defenetivt inte på att din moppe är luftkyld utan snarare skulle jag tro att dina vikter behövs bytas ner ytterligare lite. prova med ett gram mindre.
Han säger att vikterna redan nu är för låga egentligen
be din bror dra dit pepparn växer! en moppe axxar förhelvete inte dåligt pga att den e luftkyld, herregud..
vikterna kan vara utslitna? sliten rem? remslir?
EDIT: stavfel..
Men asså, accet är inte vad jag skulle vilja påstå "dåligt" utan mer ojämnt. Remslir borde väl höras? och vikterna tror jag är relativt nya för han har bötit 3 gånger. han hade moppen i 2 år. hur fort slits dom?
Om motorn varvar mer än accar så är problemet troligen sliten koppling eller slirande rem. Men om den accar upp till en viss hastighet och sedan därefter segar sig beror detta ofta på för tunga vikter. Då behöver vi inte tala om i hela gram för tunga utan så lite som 0,20 gram mindre kan göra en stor färändring.
Kymco super 9 AC
70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter
runners skrev:Om motorn varvar mer än accar så är problemet troligen sliten koppling eller slirande rem. Men om den accar upp till en viss hastighet och sedan därefter segar sig beror detta ofta på för tunga vikter. Då behöver vi inte tala om i hela gram för tunga utan så lite som 0,20 gram mindre kan göra en stor färändring.
Den varvar mer än vad den accar.
Provade att sätta på V-Ringen o då jävlar accade den som fan.
Moppen gör sitt på högvarv. Tror det är därför accet är dåligt.
runners skrev:Om motorn varvar mer än accar så är problemet troligen sliten koppling eller slirande rem. Men om den accar upp till en viss hastighet och sedan därefter segar sig beror detta ofta på för tunga vikter. Då behöver vi inte tala om i hela gram för tunga utan så lite som 0,20 gram mindre kan göra en stor färändring.
Den varvar mer än vad den accar.
Provade att sätta på V-Ringen o då jävlar accade den som fan.
Moppen gör sitt på högvarv. Tror det är därför accet är dåligt.
<
lättare vikter + hårdare kopplingsfjädrar , Ev lite fin lir på fögg
runners skrev:Om motorn varvar mer än accar så är problemet troligen sliten koppling eller slirande rem. Men om den accar upp till en viss hastighet och sedan därefter segar sig beror detta ofta på för tunga vikter. Då behöver vi inte tala om i hela gram för tunga utan så lite som 0,20 gram mindre kan göra en stor färändring.
Den varvar mer än vad den accar.
Provade att sätta på V-Ringen o då jävlar accade den som fan.
Moppen gör sitt på högvarv. Tror det är därför accet är dåligt.
<
lättare vikter + hårdare kopplingsfjädrar , Ev lite fin lir på fögg
när du säger, lite finlir på förgasaren vad menar du då, jag har samma problem accar som fan upp till 30 sedan accar den segt till 70-80 har Hebo performance rör 5g vikter dragen vrin och avstrypt cdi
Om din moppe är helt original så ska du ha original vikter på, vikterna är ju anpassad efter att gå så bra som möjligt med motorn om den inte är trimmad.
EDIT: Oj, såg inte att den var helt avstrypt men byt så du har ca 0.5 gram lättare än original vikterna sen kan du testa sätta dit nån storlek större på munstycket.